Jump to content
CF frøken

Dere som har deltatt i Toughest....

Recommended Posts

Startet på CrossFit for to uker siden og trener 2 ganger i uken (er hekta allerede!)

I tillegg driver jeg med en del dans.

Etterhvert vil jeg legge inn 1-2 ekstra CF treninger i uka, når styrken har kommet litt mer på plass. (Utgangspunktet mitt var som ganske utrent)

Jeg lurte på å sette meg et mål å være med i Toughest den 5.september, men er jo ikke på langt nær i god nok form. Er det mulig å komme seg i god nok form i løpet av et halvt år?

Hvor trent må man være og hva bør jeg trene for å klare å fullføre løypa?

Kanskje veldig optimistisk av meg, men liker å jobbe mot et mål :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Guest
Toughest er et løp de fleste kan delta på med mindre man sitter i rullestol. Mvh. han hvis rumpe blir brukt i annenhver facebook ad de kjører. :D

Herlig cocky(y)

Er det mulig å komme seg i god nok form i løpet av et halvt år?

Hvor trent må man være og hva bør jeg trene for å klare å fullføre løypa?

Helt klart mulig! Jeg tror ikke toughest er for ambisiøst i det hele tatt.

Jeg har ikke erfaring fra toughest, men gjennomførte tough mudder i fjor (2mil+hindere).

Toughest:

Det er totalt 8km, men det klarer "hvermannsen" i og med at det er brutt opp av mange hindere.

Av hinderne, så hadde jeg definitivt fokusert på armer og skuldre. Pullups, pullups, pullups. Du skriver jo bare at du ikke er så godt trent, ikke hvor mye du veier. Leit at jeg skal nevne vekt, men å henge og slenge i monkeybars, heise seg opp osv, er selvsagt tyngre jo tyngre man er:P Så ja, slik hadde jeg trent:

Pullups. Gå frem og tilbake hengende i "bur" (de fleste crossfitsentere har bur?).

Noe eksplosive greier, gjerne boot camp-gruppetimer eller egenlaga sirkeltrening med litt spenst og annen moro.

Core.

Lykke til, dette klarer du superfint!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk, didi :)

jeg skulle sikkert ha nevnt vekt osv., men den har begynt å gå nedover siden jeg begynte med CF :D

Har ikke veid meg denne uka, men i utganspunktet vil jeg ned 10 kg til september, da vil jeg ligge på ca. 60-62 kg. Men er egentlig mer opptatt av å bygge styrke, så har lagt bort vekta for nå.

Takk for tips, da vet jeg hva jeg skal fokusere mer på - pull-ups, core og eksplosivitet!

Grugleder meg til september ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Det er jo noen bloggere som har vært med - de er flinke til å dele treningstips - feks. Fitnessora og Ultrababe (har ikke linker tilgjengelig nå)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anbefaller absolutt å lese denne bloggen: ultrababe.blogg.no :-D

Hvis du har spørsmål svarer hun, hun er kjempetrivelig! Finner henne på Instagram også :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har kun erfaring med Tough Mudder, et lengre løp som tidvis utføres av folk i rullestol... Mye kan gjøres på et halvt år og mest sannsynlig kunne du gjennomført begge løpene sånn du er i dag. Legg opp hastigheten etter form og nyt løpet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Startet på CrossFit for to uker siden og trener 2 ganger i uken (er hekta allerede!)

I tillegg driver jeg med en del dans.

Etterhvert vil jeg legge inn 1-2 ekstra CF treninger i uka, når styrken har kommet litt mer på plass. (Utgangspunktet mitt var som ganske utrent)

Jeg lurte på å sette meg et mål å være med i Toughest den 5.september, men er jo ikke på langt nær i god nok form. Er det mulig å komme seg i god nok form i løpet av et halvt år?

Hvor trent må man være og hva bør jeg trene for å klare å fullføre løypa?

Kanskje veldig optimistisk av meg, men liker å jobbe mot et mål :)

Det er ikke overoptimistisk i det heletatt! Jeg var med på Toughest i fjor, og det var ikke så hard som jeg hadde forventet. Hadde du sett alle de "utrente" som var med - og fullførte - så hadde du sett at det ikke er noe problem. Det handler mer om hvordan du fullfører :)

Hadde trent Crossfit i nesten et år, og la om treningen i de siste mnd før løpet til mer løping i terreng kombiert med kroppsvektøvelser. Funket veldig bra. Styrken fra Crossfit og annen styrketrening kom godt med, men det var løpingen som var utfordringen i Toughest (det var vel strengt tatt bare Monkeybars XXL som var utfordrende av hinderene).

I år skal jeg være med på Toughest og The Beast. Da kommer jeg til å legge enda mer vekt på løping - spesielt bakkeløping.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...