Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

så sånn ca 1000-1200 kalorier per halvliter :) du er jente.. vet ikke hvor mye du veier, eller hvor høy du er, eller alder, eller aktivitetsnivå

men tror ikke at halvparten av din daglig inntak bør baseres på litago melk ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

litago er jo full av sukker

edit:

http://www.tine.no/merkevarer/litago/produkter/litago-original-sjokolademelk til høyre ser du at det er 262 kcal per 100 g vare.

Er 262kj ja, ikke 262 kcal.

Det 62kcal per 100g /1dl så en halv liter vil gi deg bortimot 310 kalorier. Dette kan du fint bruke hver dag så lenge du tar det med i beregningene av resten av kostholdet ditt. Om det er optimalt, det får du finne ut av selv. For min del ville jeg heller brukt 310kalorier på noe med lavere GI og mer protein.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er 262kj ja, ikke 262 kcal.

Det 62kcal per 100g /1dl så en halv liter vil gi deg bortimot 310 kalorier. Dette kan du fint bruke hver dag så lenge du tar det med i beregningene av resten av kostholdet ditt. Om det er optimalt, det får du finne ut av selv. For min del ville jeg heller brukt 310kalorier på noe med lavere GI og mer protein.

mybad- såg ikke den der ass :D bra at noen er våkne :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er 262kj ja, ikke 262 kcal.

Det 62kcal per 100g /1dl så en halv liter vil gi deg bortimot 310 kalorier. Dette kan du fint bruke hver dag så lenge du tar det med i beregningene av resten av kostholdet ditt. Om det er optimalt, det får du finne ut av selv. For min del ville jeg heller brukt 310kalorier på noe med lavere GI og mer protein.

så jeg blir tynnere og mer markert om jeg hadde lagd med havrepaneker etter trening enn å drikke litago ? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
så jeg blir tynnere og mer markert om jeg hadde lagd med havrepaneker etter trening enn å drikke litago ? :)

Ikke nødvendigvis, det hele kommer an på ditt totale kaloriinntak og forbruk på slutten av dagen, eller mer presist, over lengre tid. Om du får samme kalorier på slutten av dagen enten du drikker en litago eller havrepannekaker så spiller det svært liten rolle, og vil nok gi minimal forskjell. Men det kan være lurt å tenke på fordelingen av næringstoffer i de forskjellige mat-typene. Dette igjen må du se an å bruke i forhold til din personlig fordeling av næringsstoffer. Treffer du på mengden protein, karbohydrater fett, vitaminer og mineraler du vil ha i deg iløpet av en dag ved å drikke litago, så kjør på. Gjør du ikke det, bør du kanskje få i deg noe annet som gjør at du treffer der du skal med tanke på næringsstoffene

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Det er mengden av en matvare relativt til det totale kostholdet som avgjør hvorvidt noe er "sunt eller ikke". Når det er sagt kan man argumentere for at sukkerspinn er usunt uansett pga at det er næringsfattig selv om det ikke ødelegger formen om du spiser en neve en gang i året. Litago derimot er sammensatt, og relativt bra makrofordeling, av alt du trenger for å leve :) Så Litago kan fint ha en fast plass i et balansert kosthold

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...