Gå til innhold

Erfaringer med kreatin?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jente på 24 år som ønsker å jobbe meg opp i vekt (ala. + 5kg) og økt muskelmasse.

Lurer på å begynne med kreatin. Aldri prøvd før, men lurer på om noen kan dele erfaringer?

Styrkeøkning? Treningseffekt? Vannansamling i kroppen? Vektoppgang? etc.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jente på 24 år som ønsker å jobbe meg opp i vekt (ala. + 5kg) og økt muskelmasse.

Lurer på å begynne med kreatin. Aldri prøvd før, men lurer på om noen kan dele erfaringer?

Styrkeøkning? Treningseffekt? Vannansamling i kroppen? Vektoppgang? etc.

anbefaler å lese litt her

Samt denne

http://www.friskogfunksjonell.no/kreatin/

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt kreatin i årevis med suksess og det er noe som (nesten)alle kan nytte, dersom du trener styrketrening.

Kreatin gjør at kroppen din, hovedsaklig musklene, trekker til seg mer vann og blir større. Dette medfører mer energilagring i muskler og at du dermed kan yte mer på treninga.

Styrkeøkning? Ja, typisk 1-2 reps mer enn før.

Treningseffekt? Du kan løfte tyngre og/eller ta flere reps på samme vekt enn før => Hypertrofi

Vannansamling? Ja, men du vil ikke bli "oppblåst" dersom du kjøper god, ren kreatin. Musklene dine står for majoriteten av væskeansamlingen, hvilket vil gjøre de større og ikke organene dine.

Vektoppgang? Du må nok regne med et par kilo økning ;) Men det er en bra ting, og du vil droppe denne vekta etter ca en uke av kreatin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes mange Kreatinprodukter på markedet, og flesteparten av dem gir deg ikke optimal valuta for pengene på grunn av masse fancy ingredienser som du egentlig ikke trenger tilskudd av.

Det beste produktet (effekt og økonomi) er også det enkleste: Creatine Monohydrate. Når det er sagt så er det noen som får problemer med magen av Monohydrate, og derfor må gå for en av fancyvariantene :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har brukt kreatin i årevis med suksess og det er noe som (nesten)alle kan nytte, dersom du trener styrketrening.

Kreatin gjør at kroppen din, hovedsaklig musklene, trekker til seg mer vann og blir større. Dette medfører mer energilagring i muskler og at du dermed kan yte mer på treninga.

Styrkeøkning? Ja, typisk 1-2 reps mer enn før.

Treningseffekt? Du kan løfte tyngre og/eller ta flere reps på samme vekt enn før => Hypertrofi

Vannansamling? Ja, men du vil ikke bli "oppblåst" dersom du kjøper god, ren kreatin. Musklene dine står for majoriteten av væskeansamlingen, hvilket vil gjøre de større og ikke organene dine.

Vektoppgang? Du må nok regne med et par kilo økning ;) Men det er en bra ting, og du vil droppe denne vekta etter ca en uke av kreatin.

Tusen takk for godt svar :)

Har du noen typer kreatin du vil anbefale?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for godt svar :)

Har du noen typer kreatin du vil anbefale?

Alltid hyggelig å være til hjelp ;)

Personlig så holder jeg meg til Monohydrat, da jeg får best effekt og mest for penga av dette. Vet det finns folk som ikke reagerer på mono så da kan alternative kreatin former være verdt å prøve :)

Kjøp også i pulverform så slipper du å bli scamma...

Gymgrossistens eller PFs egne kreatiner er å anbefale. Men det finns sikkert maaange andre også :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...