Jump to content
Rs007

Nerveskader i høyr arm

Recommended Posts

Hei

Jeg skal tilbake til treningsformen:D , men jeg har nerveskader i høyre armen fra fødesel samt tidligere brukket albuen i høyre arm:( . Høyre armen min er veldig liten i muskelmasse vs. venstre arm:( . Mitt mål er å øke muskelmassen i høyre armen, så jeg trenger hjelp og gode ideer til trening etc.

Litt om problemet mitt:

Fødselsskaden i høyre armen er fra skulderen helt ned til bicepsen, jeg fikk beskjed fra legen at det er nerveskader. Dette har resultert i at jeg fra barndommen primært har brukt venstre armen til det meste, noe som igjen har resultert i lite muskelmasse i høre arm samt funksjonalitet.

Min høyre armen har svært lite muskler vs. venstre. Jeg kan enkelt kjøre flere sett med 16-20 kg med venstre armen, men med høyre armen kan jeg så vidt kjøre noen sett med 1-2 kg. Dette skaper mye ubehag og stor frustrasjon for meg når jeg er på treningssenteret da jeg føler mange rart blikk når jeg sliter med å kjøre sett med 1-2kg.

Så tidligere når jeg var veldig aktiv på treningssenteret unngikk jeg å trene høyre armen og kjørte primært venstre samt bryst og andre øvelser.

Har dere noen tips/ide hvordan jeg kan raskt øke muskelmassen i høyrearmen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Hvis du har en plexusskade etter fødselen er det dessverre umulig å å bli dritsterk, men det er alltid mulig å bli litt større og sterkere. Siden nerveforsyningen til muskulaturen er dårlig kunne det vært spennende å forsøke okklusjonstrening for å gjøre utmattelsen større med den begrensede innerveringen du har.

Uansett, de rare blikka er det bare å drite i, du er gammel nok til at du skjønner det er bedre å gjøre jobben enn å ikke bli sett rart på og fortsatt være svak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt brudd og skeivstilling i albuen, dette skjedde i mai 2014. Nå har jeg nettopp startet igjen, og det jeg gjør er å samkjøre slik at den uskadde armen/overkroppsiden følger den skadde siden. God tid må påberegnes tenker jeg.

Merker at venstresiden blir fortere sliten enn høyre, men følger det svakeste ledd. Kjører nå 8-12 rep.

Fit and heart before strong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...