Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

Hei Hjema,

takk for koselig innspill.

Du har et par veldig bra pointer. Det er bedre å fokusere på målet enn på forhindringene. Det er bedre å fokusere på det man kan oppnå isf det man går glipp av. Min utfordring er å bevare dette fokus.

Men jeg tror ikke jeg greier dette helt uten regler. Jeg er veldig glad i mat og drikke, jeg er en skikkelig kosing :happy:. Derfor må jeg ha noen kjøreregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hjema,

takk for koselig innspill.

Du har et par veldig bra pointer. Det er bedre å fokusere på målet enn på forhindringene. Det er bedre å fokusere på det man kan oppnå isf det man går glipp av. Min utfordring er å bevare dette fokus.

Men jeg tror ikke jeg greier dette helt uten regler. Jeg er veldig glad i mat og drikke, jeg er en skikkelig kosing :happy:. Derfor må jeg ha noen kjøreregler.

Fitnes53, jeg hadde forsåvidt samme problemet som deg. Kanskje i en verre grad, overspising, godteri hver helg og lite selvkontroll. Jeg kunne holde meg unna godteri i ukevis om jeg var sta, for så å glippe og hive innpå flere sjokolader på en helg. Jeg vil anbefale deg å bare godta det, og heller justere hva du spiser. Du kan kose deg i helgen, men bytt ut "verstingene" bytt ut godteri med questbar (Kan kjøpes på internett eller xxl for 29,- pr stykk, ingen sukker og lite karbo) bytt ut iskremen med lett is (Fås på rema 1000) og bytt ut osten med lett ost. Spis kylling pålegg istedenfor vanlig pålegg og ja, bare finn sunnere alternativer :-) Rett og slett behold kosen i helgen, men gjør det sunnere ;) Du kan også hive inn gåturer i treningen din, ta deg en 30 minutters gåtur i helgen om det er fint vær, det er psykisk like godt som fysisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Samsons,

takk for koselig innspill.

Ja du har mange bra forslag, kanskje jeg skulle prøve noe av det, får da se om det kan hjelpe litt.

Men jeg kunne aller helst tenke meg å få lært en metode til å bevare fokus.

Det handler egentlig om en endring i livsstil, dvs. en langsiktig endring.

Jeg er overbevist om at når man en gang er fallet til rette med en ny livsstil, at det bare er slik det skal være, ja da går det som det skal. Det er omleggingen som er så krevende.

Men som Muhammed Ali har sagt: Impossible is Nothing.

Jeg fortsetter, men når sikkert ikke mine opprinnelige mål, mål justere noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg på "Sommerkroppen" 2015 for 1 måned siden. Jeg og min bestevenn som bor ilag har lenge drevet å sagt at vi skulle begynne å trene, men begge har hatt null motivasjon. Han greide å drasse meg med på en fotball trening (Har ikke trent på minst 2 år) og selv om det var vondt og for å være helt ærlig jævlig så taklet kroppen det. Vi startet deretter å gå 2 ganger i uken på fotball, og nå går vi på treningstudio ilag hver dag. Vi trenger styrke og cardio, de dagene har er demotivert motiverer jeg han og omvendt. Jeg vet det å trene hver dag er litt mye, men vi er begge litt "Alt eller ingenting" type folk. Jeg har sålangt gått ned 5 kilo, og ser veldig synlige resultater på magen. Han har gått ned 6 kilo og har også fått veldig synlige resultater på armer og mage. Vi håper på at vi er i form til sommeren, det er vanskelig å endre livsstilen men det må gjøres!

Sålangt gått ned 16,3 kilo siden starten. Er ikke så ille det! Sommerkroppen med sixpack og damer som sikler tror jeg ikke kommer i år akkurat! Men jeg satser på helårskroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt operasjon for 2 uker siden så da har det vært og fortsatt er 0 trening. Spiser mye dritt i tillegg. Er umotivert. :( Må vente en uke til i hvertfall før jeg tar opp treninga. Men holder meg på samme vekta så er fornøyd med det. Men fy som jeg savner trening!! Begynte i januar og er treningsfrelst! SAVNER.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt operasjon for 2 uker siden så da har det vært og fortsatt er 0 trening. Spiser mye dritt i tillegg. Er umotivert. :( Må vente en uke til i hvertfall før jeg tar opp treninga. Men holder meg på samme vekta så er fornøyd med det. Men fy som jeg savner trening!! Begynte i januar og er treningsfrelst! SAVNER.:(

Operasjon :-(? Huff, det må være kjedelig! Men du er jo snart tilbake da tydeligvis! 7 dager er jo ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Operasjon :-(? Huff, det må være kjedelig! Men du er jo snart tilbake da tydeligvis! 7 dager er jo ingenting!

Er så heldig og har hatt grove celleforandringer så jeg måtte til konisering. Men så snart som denne blødningen tar slutt tar jeg opp treninga. Satser på neste mandag, gleder meg som en unge. Må starte forsiktig da!:) Er i hvertfall 5-6 kg unna vekta jeg ville ha til sommeren. Men men. Det skal komme! Blir kanskje på høsten i stedet. Helårskroppen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg når nok ikke målet mitt denne sommeren heller. Sukk. Er for mye sosialt og alkohol som tar overhånd i helgene. Skuffa.

Men er på 68 kg. Føler meg veldig bra sånn sett. Er bare "sjafset" på magen som skal vegg. Er jo superslank ellers, men denne eplefasongen gjør magen veldig fremtredende. Blir nok 5:2 dietten til høsten go når jeg er på skolebenken, fordi den funker så bra for meg. Også i forhold til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i går og idag merket jeg har gått til hakk nr 2 på beltet i knebøy og markløft. Føler jeg kan stramme litt til også uten problem, men ikke helt ned til hakk nr 3 enda.

SK15 ya better watch out! Im commin for ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det litt sakte....Målet om 65 kilo til sommeren ser mørkt ut, så har justert målet til 69 kilo før 13 juni - så er jeg i alle fall under 70 kilo ;-) har trent bra og spist noenlunde , men ser jo at det må gjøres noen justeringer for å nå målene mine.

Har ligget på rundt 1800-1900 kalorier. Usikker på hvor mye lavere jeg vil gå.. Kanskje jeg heller må ha mer protein og mindre fett i kosten. Spiser litt mye fett tror jeg, selv om jeg spiser mye sunt fett fra laks, avocado, mandler, osv.. er jegogså veldig glad i ost ;-) I følge my fitness pal har jeg på en vanlig dag et fettinntak på rundt 40%, protein og karbo på rundt 30 % hver.

Tror dere det vil gi utslag på vekten hvis proteinprosenten ble økt i forhold til fett?

Håper det var forståelig formulert...

2. Januar: 78,5

9. Januar: 77,6

16. januar: 76,5

23. Januar: 76,4

30. Januar: 76,8

6. Februar: 76,1

13. Februar: 75,9

20. Februar: 75,1

27. Februar: 74,4

6. mars: 73,5

13. mars: 73,3

20. Mars: 73,0

17. April: 73.4

15. Mai: 72,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så heldig og har hatt grove celleforandringer så jeg måtte til konisering. Men så snart som denne blødningen tar slutt tar jeg opp treninga. Satser på neste mandag, gleder meg som en unge. Må starte forsiktig da!:) Er i hvertfall 5-6 kg unna vekta jeg ville ha til sommeren. Men men. Det skal komme! Blir kanskje på høsten i stedet. Helårskroppen:D

Oi, håper det går fint med deg da! 5-6 kilo klarer du jo med øynene lukket ;) Helårskroppen er det jeg også satser på! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13.04.15: 99,0 kg

15.04.15: 98,0 kg (-1,0 kg)

18.04.15: 97.6 kg (-1,4 kg)

22.04.15: 96,8 kg (-2,2 kg)

25.04.15: 96,6 kg (-2,4 kg)

27.04.15: 96,0 kg (-3,0 kg)

29.04.15: 96,4 kg (-2,6 kg)

05.05.15: 96,3 kg (-2,7 kg)

07.05.15: 96,3 kg (-2,7 kg)

09.05.15: 96,4 kg (-2,6 kg)

12.05.15: 96,2 kg (-2,8 kg)

14.05.15: 95.8 kg (-3,2 kg)

16.05.15: 96,4 kg (-2,6 kg)

18.05.15: 97,0 kg (-2,0 kg)

19.05.15: 96,0 kg (-3,0 kg)

21.05.15: 95,7 kg (-3,3 kg)

Litt opp og ned, men er på gang igjen denne uka. Lurer på om jeg skal sikte meg inn på 90 kg før jeg begynner med reverse diet. Bør vel være oppnåelig i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.01.15: 70,9

23.01.15: 70,7 (- 0,2)

30.01.15: 70,3 (- 0,4)

06.02.15: 70,3

13.02.15: 70,1 (-0,2)

27.02.15: 69,5 (-0,6)

06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei...

13.03.15: 68,9 (-1,1)

20.03.15: 69,1 (+0,2)

17.04.15: 69,1

24.04.15: 68,8 (-0,3)

22.05.15: 66,9 (-1,9)

Har hatt en liten nedtur med opphold i både trening og kostholdsplan. Men over helga er jeg i gang igjen, og skal få av de siste par kiloene før sommerferien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da måtte jeg gå inn i meg selv og ta en vurderign på de neste tre ukene; det er så mye sosialt som skjer; sommerfester, avslutninger osv. Jeg tror rett og slett ikke jeg klarer å slanke meg mer frem til avreise Peru 16. juni. Så da sier jeg meg relativt fornøyd med å være på 68 kg. Jeg føler jeg har funnet "oppskriften" som funker for meg, så de siste kg går nok av på et par-tre mnd til høsten når det er litt lettere å ha et slankeprogram. Jeg orker ikke å stresse med det nå i sommer - da ender det bare opp med at jeg blir deprimert og skuffa over meg selv. Som resulterer i mer drittspising.

Jeg har blitt slank og definert på armer, øvre del av overkropp, rumpe og lår. Er bare magen som er et torn i min side. Men så er jeg eplefasong, så det er strengt tatt ikke så rart. Men jeg er posiitv på at jeg skal oppnå den kroppen jeg vil ha. Siste året på PHS, og trening blir en stor del av hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da måtte jeg gå inn i meg selv og ta en vurderign på de neste tre ukene; det er så mye sosialt som skjer; sommerfester, avslutninger osv. Jeg tror rett og slett ikke jeg klarer å slanke meg mer frem til avreise Peru 16. juni. Så da sier jeg meg relativt fornøyd med å være på 68 kg. Jeg føler jeg har funnet "oppskriften" som funker for meg, så de siste kg går nok av på et par-tre mnd til høsten når det er litt lettere å ha et slankeprogram. Jeg orker ikke å stresse med det nå i sommer - da ender det bare opp med at jeg blir deprimert og skuffa over meg selv. Som resulterer i mer drittspising.

Jeg har blitt slank og definert på armer, øvre del av overkropp, rumpe og lår. Er bare magen som er et torn i min side. Men så er jeg eplefasong, så det er strengt tatt ikke så rart. Men jeg er posiitv på at jeg skal oppnå den kroppen jeg vil ha. Siste året på PHS, og trening blir en stor del av hverdagen.

Bilde av resultatet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av resultatet? :)

Hm. Det kan jeg nok ordne. Har et sånn "formbilde" fra da jeg veide 73 kg. Vært gøy å sammenlikne forskjellen nå. Men er litt redd for det også, siden da jeg tok det formbilde på 73 kg begynte jeg nesten å grine jeg syns ejg så så forferdelig ut. Sukk. Men skal uansett prøve å ordne noe!

Tenker dere at vi starter et nytt emne til høsten kanskje? :) Siden denne var "til sommeren".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Det kan jeg nok ordne. Har et sånn "formbilde" fra da jeg veide 73 kg. Vært gøy å sammenlikne forskjellen nå. Men er litt redd for det også, siden da jeg tok det formbilde på 73 kg begynte jeg nesten å grine jeg syns ejg så så forferdelig ut. Sukk. Men skal uansett prøve å ordne noe!

Tenker dere at vi starter et nytt emne til høsten kanskje? :) Siden denne var "til sommeren".

Kan jo starte tråden "Helårskroppen" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...