Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

dato kg f%

13.feb 96,7 29,0

20.feb 96,4 28,9

27.feb 95,7 28,3

06.mar 97,5 28,9

13.mar 96,2 28,6

20.mar 97,9 29,3

27.mar 97,7 ???

Hater fredag etterhver,

nå er det påske - det blir ikke sundt,

håper å gjenfinne rytmen etter påskeuken,

det kan snart ikke bli verre :dead:

god påske til alle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ned 100 gram denne uken. Det teller jo nesten ikke :-p

Men bedre med ned enn opp da tross alt.

Har forøvrig byttet brukernavn fra Lavkarbojenta til det jeg har nå om noen mot formodning skulle lure. Siden jeg faktisk ikke spiser streng lavkarbo slik jeg gjorde for noen år siden ble det lissom litt feil ;-)

God påske da alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere holder koken og inspirerer meg!

Nå må jeg lage meg en moderat plan, ryggen og nakken tok kvelden i fjor før jul og jeg blir ikke bra. (Sjekker ut i helsevesenet).

I dag har jeg tatt grep igjen, kostholdsmessig må være fokuset mitt når ryggen skriker, det og gå i utmarken.

Har nattevakt i natt, så tirsdag morgen veier jeg meg. Grep før påske.. har spist nok sjokolade før påske så ikke ille det.

Er det mange her som har prøvd mange ganger før en virkelig fikk dreisen på form og vekt?

Jeg mestrer bare ikke å ha en helårs sunn form :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det vel på tide med en liten oppsummering...

Ting har I-K-K-E gått etter planen, gikk på noen smeller, mistet all motivasjon som igjen resulterte til lite( les: ingen trening), dårlig kosthold, som selvfølgelig synes godt på vekten.

Vekt pr idag, 24.03: 86,5 - det er helt forferdelig og får vondt langt inn i hjerterota av å skrive det tallet, men er skyld i det selv. Dette er det tyngste jeg noen gang har vært.

Har vel måtte innrømme for meg selv at jeg har et komplisert forhold til mat, og jeg er nødt til å finne en taktikk for å løse det. Må vel innse at jeg må kutte cold turkey når det gjelder chips og søtsaker. Får ikke til den balansen med litt lørdagsgodt og så ingenting ellers i uka. Må få kontrollen igjen får jeg i det hele tatt kan tenke på å innføre noe godis i kostem igjen.

Setter opp en ny målplan nå frem mot sommeren:

Delmål 1: til veiedag 09 mai er vektmålet: 81

Delmåll 2: innen utgangen av juli: 73

Hovedmål: Innen november 2015: 62 kg!!

Heia heia (y)

ja jeg vet hvordan det der å være jojo- superflink et halvår-super daff noen måneder..

skulle kanskje hatt en undergruppe for oss som jojo sliter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Langt utpå året nå, men jeg slenger meg gjerne på her! :D

Sommeren nærmer seg med stormskritt, men ting har ikke gått helt etter planen så langt i år. Vektnedgangen har ikke gått så raskt som ønsket og motivasjonen/viljestyrken har vært svært vekslende! Jeg trenger virkelig motivasjon og tenker å bli med her kan være tingen! ;)

Jeg er 174 høy og veier i dag 69 kilo. Gått ned fra 72,5 til 69 kilo fra januar til nå, med en del oppturer og nedturer. Målet litt er nå å gå ned til 64 kilo innen juli.

Håper jeg klarer dette sammen med dere ;)

God påske til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Langt utpå året nå, men jeg slenger meg gjerne på her! :D

Sommeren nærmer seg med stormskritt, men ting har ikke gått helt etter planen så langt i år. Vektnedgangen har ikke gått så raskt som ønsket og motivasjonen/viljestyrken har vært svært vekslende! Jeg trenger virkelig motivasjon og tenker å bli med her kan være tingen! ;)

Jeg er 174 høy og veier i dag 69 kilo. Gått ned fra 72,5 til 69 kilo fra januar til nå, med en del oppturer og nedturer. Målet litt er nå å gå ned til 64 kilo innen juli.

Håper jeg klarer dette sammen med dere ;)

God påske til alle!

Jeg er i tilsvarende situasjon som deg nå. Og det er kjempefrustrerende. Jeg skulle vært i mål nå, men er fortsatt et par kg unna.

Jeg syns bare disse siste 4-ish kg er så siiiinnsykt seie. Føles ut som om man ikke kan gjøre noe som helst galt før det direkte går utover vekta... Og det gjør det ekstra vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Det er kjempfrustrerende! Spesielt når det gikk så greit i starten, men så falt jeg bare helt ut igjen.. Og føler som du beskriver at det ikke skal mye til før et går utover vekten, og da blir det mer vanskelig og mer frustrerende! og er jo ikke bra for vektnedgang å stresse eller være frustrert heller!

Vi får støtte opp hverandre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Det er kjempfrustrerende! Spesielt når det gikk så greit i starten, men så falt jeg bare helt ut igjen.. Og føler som du beskriver at det ikke skal mye til før et går utover vekten, og da blir det mer vanskelig og mer frustrerende! og er jo ikke bra for vektnedgang å stresse eller være frustrert heller!

Vi får støtte opp hverandre ;)

Jah... Jeg har slitt med de siste kg i to år. Går liksom bare ikke. Når det er null rom for feilsteg, blir man helt manisk opptatt av kosthold. Men samtidig så tenker jeg på at jeg ha bort "valkene" sånn ca 24/7. Og det gjør at jeg ikke lever livet til mitt fulleste. Men starter på´n igjen på søndag. Da er det 10 uker til avreise til Peru. Jeg burde klare det. Fortsetter på 5:2 dietten, da den gir meg rom for litt uskeielser i helgene (og funker overraskende bra på nattevakter!). Eneste frustrerende er manglende treningsresulater på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah... Jeg har slitt med de siste kg i to år. Går liksom bare ikke. Når det er null rom for feilsteg, blir man helt manisk opptatt av kosthold. Men samtidig så tenker jeg på at jeg ha bort "valkene" sånn ca 24/7. Og det gjør at jeg ikke lever livet til mitt fulleste. Men starter på´n igjen på søndag. Da er det 10 uker til avreise til Peru. Jeg burde klare det. Fortsetter på 5:2 dietten, da den gir meg rom for litt uskeielser i helgene (og funker overraskende bra på nattevakter!). Eneste frustrerende er manglende treningsresulater på den.

Ja, man blir veldig opptatt av kostholdet når det ikke er rom for feilsteg. Jeg også tenker på det hele tiden at jeg vil gå ned disse kiloene, og skal klare det nå! Søndag starter jeg også friskt igjen, etter en opp og ned påske. Noen dager har vært gode med sunt kosthold og trening, andre ikke akkurat noe å skryte av! Men søndag starter jeg for fullt igjen og skal ned minst 5 kilo til juli, det blir vel ca 12 uker. Vi skal klare dette sammen! Kan sikkert hjelpe å ha noen å prate med når det føles ekstra vanskelig, motivasjonen er på bunn og fristelsens for å sprekke og gi opp store!

Jeg kommer til å prøve meg på et variert og sunt kosthold med litt mer proteiner enn før, og et sted mellom 1000-1200 kcal om dagen, og trening 3-4 ganger i uken. Har klart det før, så SKAL klare det igjen! Må bare slutte å lure meg selv med småspising, frekvente sprekker osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir veldig opptatt av kostholdet når det ikke er rom for feilsteg. Jeg også tenker på det hele tiden at jeg vil gå ned disse kiloene, og skal klare det nå! Søndag starter jeg også friskt igjen, etter en opp og ned påske. Noen dager har vært gode med sunt kosthold og trening, andre ikke akkurat noe å skryte av! Men søndag starter jeg for fullt igjen og skal ned minst 5 kilo til juli, det blir vel ca 12 uker. Vi skal klare dette sammen! Kan sikkert hjelpe å ha noen å prate med når det føles ekstra vanskelig, motivasjonen er på bunn og fristelsens for å sprekke og gi opp store!

Jeg kommer til å prøve meg på et variert og sunt kosthold med litt mer proteiner enn før, og et sted mellom 1000-1200 kcal om dagen, og trening 3-4 ganger i uken. Har klart det før, så SKAL klare det igjen! Må bare slutte å lure meg selv med småspising, frekvente sprekker osv!

1000-1200 kcal er altfor lite! Du burde ligge på minst 1400 kcal. Rovdrift av kroppen gjør alt vondt verre, og du vil gå på en stor smell til. :/

Ja, jeg er bare veeelidg god på å overbevise meg selv om teite unnskyldninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at når jeg ca skal få i meg 2200 for å holde vekten stabil, så kan jeg kutte 1000 kcal om dagen for å gå ned en kilo i uken. Men når jeg tenker meg om så er det sikkert lurt som du sier å ha minst 1400, og heller gå ned litt saktere. har jo 12 uker på meg. 1000-1200 er litt lite. Jeg syns det er vanskelig å finne en balanse. Når jeg har gått ned mye i vekt før har jeg ligget på rundt 1200. men kanskje derfor det stagnerer litt til tider og at jeg går raskt opp igjen når jeg er på ferie og skeier ut osv, fordi forbrenningen har blitt så lav? og grunn til gjentatte smeller. merker f.eks. veldig godt når jeg har spist 1200 kcal en dag + trent uten å spise opp kaloriene. da skriker kroppen etter mat hele neste dag og det er lettere å ryke på en smell! er bare så vanskelig å spise mer når man automatisk tenker at mer kaloriunerskudd = raskere ned i vekt. men hjelper jo ikke når man sprekker ofte. Så skal høre på deg og prøve meg på rundt 1400. Men pleier du da å spise opp kalorier du forbrenner ved trening så det da for eksempel blir 1400 totalt etter trenigskaloriene er trukket fra? er det nødvendig å spise de opp hvis en ikke er mer sulten?

ja, unnskyldninger er jeg også veldig god på. og har en tendens til å tenke at hvis jeg først har sprukket en dag kan jeg bare spise alt jeg vil den dagen og heller starte på nytt dagen etter. og det er jo helt feil tankegang! burde heller starte på nytt ved neste måltid, ikke vente til neste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

er noen m på å lage hemmlig gruppe på facebook? d kan vi ha en tråd per ukesstatus etc, lettere å følge med, legge ut bilder etc?

Er det noen i eidsvoll/eidsvoll verk her? jeg leter litt etter motivasjonsvenn.. er meldt inn på trento... skal ned ca 8 kg tenker jeg.. kryper på vekta på tirsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at når jeg ca skal få i meg 2200 for å holde vekten stabil, så kan jeg kutte 1000 kcal om dagen for å gå ned en kilo i uken. Men når jeg tenker meg om så er det sikkert lurt som du sier å ha minst 1400, og heller gå ned litt saktere. har jo 12 uker på meg. 1000-1200 er litt lite. Jeg syns det er vanskelig å finne en balanse. Når jeg har gått ned mye i vekt før har jeg ligget på rundt 1200. men kanskje derfor det stagnerer litt til tider og at jeg går raskt opp igjen når jeg er på ferie og skeier ut osv, fordi forbrenningen har blitt så lav? og grunn til gjentatte smeller. merker f.eks. veldig godt når jeg har spist 1200 kcal en dag + trent uten å spise opp kaloriene. da skriker kroppen etter mat hele neste dag og det er lettere å ryke på en smell! er bare så vanskelig å spise mer når man automatisk tenker at mer kaloriunerskudd = raskere ned i vekt. men hjelper jo ikke når man sprekker ofte. Så skal høre på deg og prøve meg på rundt 1400. Men pleier du da å spise opp kalorier du forbrenner ved trening så det da for eksempel blir 1400 totalt etter trenigskaloriene er trukket fra? er det nødvendig å spise de opp hvis en ikke er mer sulten?

ja, unnskyldninger er jeg også veldig god på. og har en tendens til å tenke at hvis jeg først har sprukket en dag kan jeg bare spise alt jeg vil den dagen og heller starte på nytt dagen etter. og det er jo helt feil tankegang! burde heller starte på nytt ved neste måltid, ikke vente til neste dag!

Lav kaloriinntak over lengre tid jobber bare i mot deg; man går kanskje raskt ned, men mye av det er muskler også. Så blir man også mer psykisk utslitt, og man ryker lettere på en smell. Jeg kjører to fastedager i uken (5:2), og ellers ligger på kalorinøytral inntak. På den måten har jeg litt rom for å skeie ut. (innen rimelighetens grenser)

Og ja, det siste du skrev det; SÅNN er jeg og. Helt ekstremt ille. Og det kan gå over flere dager om jeg allerede har begynt å "gi litt faen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da har jeg fått mer orden på nakken og har kostholdet i orden. Endelig!

Jeg er med på facebookgruppe, hemmelig sådann.

Jeg blir 35år den 10 juni og jeg jobber mot å ha en sunnere og mindre versjon av meg til da :)

Jeg har lignende mål som mange her, sliter med de siste 6 kiloene som har vært som en jojo siste 8 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har såkalte fastedager, Friera, hvor lite spiser du da?

Høres ut som et bra opplegg så lenge en klarer å holde seg innenfor rimelighetens grenser de dagene en kan ha høyt kaloriinntak.

Ja jeg også kan gå flere dager hvis jeg først har sprukket. Det må det bli slutt på! Jeg så meg selv i speilet i dag og nå må jeg virkelig stå på til sommeren! Begynte friskt i går og føles bra. Blir fint å komme hjem fra ferie i morgen og tilbake til enda mer rutiner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har såkalte fastedager, Friera, hvor lite spiser du da?

Høres ut som et bra opplegg så lenge en klarer å holde seg innenfor rimelighetens grenser de dagene en kan ha høyt kaloriinntak.

Ja jeg også kan gå flere dager hvis jeg først har sprukket. Det må det bli slutt på! Jeg så meg selv i speilet i dag og nå må jeg virkelig stå på til sommeren! Begynte friskt i går og føles bra. Blir fint å komme hjem fra ferie i morgen og tilbake til enda mer rutiner ;)

Følger 5:2 prinsippet. 500 kcal på fastedager. Går overraskende greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startes 5.01 vekt på 78kg, Midja 92

12.01 77,3kg (-0,7):)

19.01 77,3kg

26.01 76,4kg (-0,9) Midja 88 (-4cm):D

08.04 77,1kg (+0,7)

Lenge siden jeg har gjitt ett pip i fra mæ, men e fremdeles med! For meg har vekta stått så å si i ro i 2måneder vældi frustrerend, men ting tar tid, sånn e det nu bare :p men merker kroppen har fått litt mer feminin fasong en den var før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...