Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

Herlig resultat. Godt jobba! Men så utrolig utrolig kjipt med kneskaden. Jeg kan ikke forestille meg hvor frustrerende det må være... Kan du ikke gjøre noe annet? F.eks svømming, sykling eller bare trene overkropp? Enkle støtteøvelser?

Jeg har begynt å lure på om jeg kanskje har betennelse (startfasen) i begge skuldrene. En PT som påpekte det da jeg forklarte smertene. Jeg skal se på det.

Og så har jeg blitt slått ut av influensaen. Dette er tredje gangen jeg har vært syk på 2 mnd. Det er mer sjukdom enn mitt liv tilsammen. Må bli hjemme fra jobb i morgen, noe jeg aldri har vært før. Ironisk at jeg er i mitt livs beste fysiske form, men aldri vært mer syk. Kanskje jeg stresser, noe som reduserer immunforsvaret?

Stress svekker immunforsvaret ja så det er riktig, viktig å ikke gå rundt med mye stress er ikke bra i lengden men får håpe du blir frisk snart og kjedelig om du har fått betennelse i skuldrene

Ja jeg er mektig lei. Før operasjon sloss jeg med helsevesenet i syv år hadde en mislykket operasjon etter fire år og etter tre nye år med samme smerte fikk eg my operasjon. Var en stund jeg følte jeg var stamgjest hos røntgenfolka da jeg tok til sammen 9 mr i løpet av syv år hehe alle trodde det var meniskene men ingen henviste meg til operasjon før jeg omtrent tryglet om det. Så nei nå er jeg lei. Jo jeg kan fortsatt gjøre mye, aldri fått beskjed om å ikke trene men løping er no go så blir spinning for det meste og styrke problemet er at på styrkebiten får jeg ikke økt så mye for opp til en viss vekt vil det bli for smertefullt. Et annet problem eg hadde sist og nå er st kneet hovner opp etter å ha vært på jobb eller om eg trener. Slik det var på sitt verste sist satt jeg daglig med is på kneet etter en arbeidsdag. Heldigvis ikke blitt så ille enda men kjenner kneet blir verre fremfor bedre så derfor jeg bestilte time hos legen tidlig så jeg forhåpentligvis kan få hjelp tidlig så jeg slipper unna det slitet jeg hadde i syv år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en uke med mye tøff trening, se loggen min. Og lørdagskveldens hjemmelagde pizza ble for stor en fristelse, så jeg spiste meg dårlig på den rett og slett, derfor står no vekta nok en gang på stedet hvil. Har hatt godt med energi på trening både mandag og tirsdag så det var jo ikke helt bortkasta ;) Må jo ha kvalitet over treninga ellers er det bortkastet.

Edit, tok bilde etter en gåtur på jobb idag av ræva (den er litt støl), og her har det skjedd litt :D[ATTACH]158322[/ATTACH]

post-31238-14440997506154_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om ting blir slik som tengt. Vurderte jo en sommer tilspissing av form, menvet jo ikke om har har "gainet" nok musklatur til at det er noe vits med litt tilspissing fra midten av mai til juli. Er det litt kort tid eller er det håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg på "Sommerkroppen" 2015 for 1 måned siden. Jeg og min bestevenn som bor ilag har lenge drevet å sagt at vi skulle begynne å trene, men begge har hatt null motivasjon. Han greide å drasse meg med på en fotball trening (Har ikke trent på minst 2 år) og selv om det var vondt og for å være helt ærlig jævlig så taklet kroppen det. Vi startet deretter å gå 2 ganger i uken på fotball, og nå går vi på treningstudio ilag hver dag. Vi trenger styrke og cardio, de dagene har er demotivert motiverer jeg han og omvendt. Jeg vet det å trene hver dag er litt mye, men vi er begge litt "Alt eller ingenting" type folk. Jeg har sålangt gått ned 5 kilo, og ser veldig synlige resultater på magen. Han har gått ned 6 kilo og har også fått veldig synlige resultater på armer og mage. Vi håper på at vi er i form til sommeren, det er vanskelig å endre livsstilen men det må gjøres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her jeg hvis det er greit! skal ikke gå ned i vekt, men tone kroppen min litt frem til sommer. De tre siste ukene i januar svømte jeg og jogget 3-5 dager i uken, men nå i februar har jeg svømt ,jogget og trente litt styrke. kuttet røyken og snus har jeg også, utrolig hvor godt det hjalp på kroppen sammen med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å bli en smule spent på morgendagens veiing nå. Forrige ukes veiing utgikk da vekta var nedpakka en eller annen plass i flyttekaoset. Og i tillegg har alt av rutiner vært helt skipla når alt av tid/fokus har gått med på pakking og flytting.

Spesielt kostholdet har vært veldig variabelt, men nå de siste dagene har det blitt litt nærmere normalt igjen etter at vi har begynt å komme på plass i leiligheta.

Treninga på den andre siden er det fortsatt lite av. Økonomien er ikke helt på min side for tiden, og da blir det dyrt å ta bussen til treningssenteret for øyeblikket. Så nå blir det i hovedsak trening av hest et par ganger i uka som blir prioritert. Heldigvis får en god del ekstra nå som vi har flyttet inn i 5. etg i blokk uten heis. Så for å utnytte det ekstra prøver jeg å ta trappene annenhvert trinn på vei opp. Satser på de blir mindre tunge etterhvert :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nedover :-) herregud så sakte det går... Men det går nedover! Veldig glad for å se 75 tallet etter gammelt!

Vært syk hele uken så har ikke fått trent noe. Håper antibiotikaen tar knekken på streptokokkene snart så jeg kan få kommer meg på trening :-)

Vekt

2. Januar: 78,5

9. Januar: 77,6

16. januar: 76,5

23. Januar: 76,4

30. Januar: 76,8

6. Februar: 76,1

13. Februar: 75,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gått 14 dager, tiden flyr. Resultatet har gårr i feil retning men håper det har litt å gjøre nå med det mnd og mye vann i kroppen:

02.01.15 : 83,3

09.01.15: 81,7

16.01.15 :81,5

23.01.15: 81

30.01.15: 81,3

13.02.15: 81,8

Veldig mye bra resultater på dere andre her inne da, superbra jobba - dere er flinke :)(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg som planlagt i går, men glemte helt å oppdatere her.

Ingen endring fra sist veiing for to uker siden, men det har ikke noe som helst å si da jeg bare er fornøyd med at det ikke har gått feil vei etter to uker med mer eller mindre slapt kosthold. (Overraskende hvor mye junk/lettvint det blir når man driver og flytter :whistle: )

Nå er det heldigvis tilbake til forholdsvis normalt, så da satser jeg på at den saaaakte nedgangen fortsetter.

Startvekt 09.01: 73,5 kg

16.01: 72 kg

23.01: 71,9 kg

30.01: 71,6 kg

13.02: 71,6 kg(0)

Totalt: -1,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med jeg også.

Hadde aldri trodd jeg skulle gjøre noe slik, men det er så mange inspirerende og motiverende innlegg her i denne tråden som jeg håper jeg også kan få glede av. Og med dette er det også ekstra press på meg.

Utgangspunkt mann 180 cm. Her til morgen vekt 96,7 kg og 29 fett% . Mener at jeg bør veie 80 kg +/-. Fremtidig veie / måle dag blir fredag. Jeg har prøvd å komme i gang siden nytt år men har vært veldig ustabil og veier i dag det samme som 2. januar L.

Målsetning er 92 kg til påske, 85 kg ved midsommer (nesten sommerkroppen J) og 80 kg 1. oktober. Jeg vet ikke om jeg kan / skal lengere ned. Egentlig er min ultimative målsetning å slippe av med den store stygge magen jeg etter hvert har «anskaffet» meg. Rundt beltestedet er jeg 98 cm, rundt navlen er jeg 106 cm. Målsetning for beltestedet er 88 cm, rundt navlen noenlunde det samme. Vet ikke om dette er helt urealistisk. Men disse målene håper jeg å nå 1. oktober. Jeg har 4-5 par kjempe lekre bukser som jeg ikke har kunne passe i 10-15 år (etter røykekutt) men som jeg innmari gjerne skulle kunne bruke igjen. De henger i skapet og bare venter på meg J.

Jeg vet ikke, hva som er realistiske målsetning for fett%. Den bør vel halveres men hvor rask kan det skje, kanskje samtidig som vekta går ned? Er det noen her som har erfaring med det eller som kan vise til en bra web side om det?

Midlerne for å nå målene er jo endret kosthold og trim.

Kosthold blir steinalderkost / paleo. Det har jeg prøvd i perioder tidligere og det virker veldig bra samtidig som det er ganske enkelt. Det blir da bare fredag kveld eller lørdag kveld med god mat og vin, resten av ukens måltider blir etter paleo prinsippene.

Trim ukentlig 2-3 styrke økter og 1-2 cardio økter.

Ja, da er skuta satt i vannet, håper dette skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med jeg også.

Hadde aldri trodd jeg skulle gjøre noe slik, men det er så mange inspirerende og motiverende innlegg her i denne tråden som jeg håper jeg også kan få glede av. Og med dette er det også ekstra press på meg.

Utgangspunkt mann 180 cm. Her til morgen vekt 96,7 kg og 29 fett% . Mener at jeg bør veie 80 kg +/-. Fremtidig veie / måle dag blir fredag. Jeg har prøvd å komme i gang siden nytt år men har vært veldig ustabil og veier i dag det samme som 2. januar L.

Målsetning er 92 kg til påske, 85 kg ved midsommer (nesten sommerkroppen J) og 80 kg 1. oktober. Jeg vet ikke om jeg kan / skal lengere ned. Egentlig er min ultimative målsetning å slippe av med den store stygge magen jeg etter hvert har «anskaffet» meg. Rundt beltestedet er jeg 98 cm, rundt navlen er jeg 106 cm. Målsetning for beltestedet er 88 cm, rundt navlen noenlunde det samme. Vet ikke om dette er helt urealistisk. Men disse målene håper jeg å nå 1. oktober. Jeg har 4-5 par kjempe lekre bukser som jeg ikke har kunne passe i 10-15 år (etter røykekutt) men som jeg innmari gjerne skulle kunne bruke igjen. De henger i skapet og bare venter på meg J.

Jeg vet ikke, hva som er realistiske målsetning for fett%. Den bør vel halveres men hvor rask kan det skje, kanskje samtidig som vekta går ned? Er det noen her som har erfaring med det eller som kan vise til en bra web side om det?

Midlerne for å nå målene er jo endret kosthold og trim.

Kosthold blir steinalderkost / paleo. Det har jeg prøvd i perioder tidligere og det virker veldig bra samtidig som det er ganske enkelt. Det blir da bare fredag kveld eller lørdag kveld med god mat og vin, resten av ukens måltider blir etter paleo prinsippene.

Trim ukentlig 2-3 styrke økter og 1-2 cardio økter.

Ja, da er skuta satt i vannet, håper dette skal gå bra.

min erfaring er at om kostholdet stort sett er bra og man trener riktig og jevnt og trutt så går fettprosenten relativt raskt ned, så frem til oktober har du jo 7.5 måneder ca og det burde være mulig å nå de målene du har satt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Marianva, takk for svar,

mener du dermed også at det er mulig å halvere fett% i løpet av den perioden, fra 29 tl f.eks 15?

jeg skal ikke love noe resultat nå men utifra kunder jeg har trent har jeg sett at på de som har vært minst flink på kostholdsplanen har det gått seinere med fettprosenten og vektnedgangen til tross for innsatsen de har lagt i treningen, hos dem jeg har hatt som følger planen på kostholdet og spiser riktig og nok i tillegg til innsats på trening har fettprosenten gått ned raskere. han ene jeg trente gikk fra 22% fett til 17% fett på 6 uker så trenger absolutt ikke være umulig å halvere fettprosent på 7,5 mnd etter min mening. Men jeg har ikke sett hvordan det funker på steinalder/paleo kosthold da jeg ikke setter kunder på slike dietter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitbit Aria-vekten min forundrer meg litt..

Den mener jeg har gått ned i vekt og opp i fettprosent..!

Hah.

Følger ikke vekta slavisk, men synes jo det er sabla rart..

Saturday 14 Feb 87.2 kg 41.6% fat

Saturday 31 Jan 87.8 kg 41.4% fat

Wednesday 28 Jan 89.7 kg 40.5% fat

Monday 05 Jan 91 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.01.15: 69,1

16.01.15: 70,9 (+1,8)

23.01.15: 70,7 (- 0,2)

30.01.15: 70,3 (- 0,4)

06.02.15: 70,3

13.02.15: 70,1 (-0,2)

Her går det unna :rolleyes: Jaja, kan ikke forvente annet når jeg ikke klarer å holde meg unna snavel på kveldene. Går kjempefint på dagtid, men når ungene har lagt seg, kan både sjokolade og potetgull dukke opp...:whistle:

Treninga går greit da, 4 ganger i uken med halvt om halvt cardio og styrketrening. Er også med på squat og planke-challenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...