Jump to content
Proaz

Julemat

Recommended Posts

Fortsetter under...

Rosenkål til ALT.

Vitamin C, vitamin K, kostfiber og B8 (dvs folsyre) - sagt på en annen måte, supersunt, supergodt og veldig julete.

Smørdampet

Aurelius, hva gjorde du med rosenkålen i går? For hva enn du gjorde så var det HELT riktig

Godt å høre den falt i smak! :D var en stund redd for at det ble for lite for sent.

Men det var egentlig ganske enkelt, delte de i to, og stekte de i varm panne i litt olje og etterpå hakket mer smør, ha i litt finhakket løk, salt, pepper, og en liiten skvis sitron på slutten.

Hadde jeg hatt noe bacon tilgjengelig hadde jeg slengt det oppi panna og, baconstekt rosenkål er helt fantastisk <3

Annonse

Guest =xXx=
Godt å høre den falt i smak! :D var en stund redd for at det ble for lite for sent.

Men det var egentlig ganske enkelt, delte de i to, og stekte de i varm panne i litt olje og etterpå hakket mer smør, ha i litt finhakket løk, salt, pepper, og en liiten skvis sitron på slutten.

Hadde jeg hatt noe bacon tilgjengelig hadde jeg slengt det oppi panna og, baconstekt rosenkål er helt fantastisk <3

Faen… nu vart æ sopin (på østlansk: søren, nå ble jeg sulten)

Faen… nu vart æ sopin (på østlansk: søren, nå ble jeg sulten)

" Å sitte ved bord og være sopinj, å ligge i seng og være nakjin; det e godt."

-Einar Skjæråsen

Dere har glemt kveite :(

Fast 1.juledagsmiddag hos mor... :) Med agurksalat <3 , kokt grønnsaksblanding(i smør:barefoot:), mandelpotet, ekte seterrømme samt smeltet SMØR..:rolleyes: *sikle litt på tastaturet*

Jeg elsker alt fett/salt/kjøtt. Har egentlig aldri cravings for søtt/sjokkis/godis i så måte.

Så i dag spiste jeg noe jeg har drømt om/siklet etter i årevis, men ikke turt/klart spise (grunnet et mildt sagt anstrengt forhold til mat)... store, feite, perfekt stekte nakkekoteletter med møre (ikke slintrete) fettrander, brunet i et hav av smør, perfekt svake rosa inni, perfekt krydret, dyppet i en oppvarmet Hoisin-saus med smeltet brunost oppi (høres spesielt ut, men var sykt godt!) NAMM :)

Koteletter er kanskje ikke julemat, men svin er svin :p

Annonse