Gå til innhold

SKJEGG


Bicepsbro

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

12 minutter siden, SamGold skrev:

Andre enn meg som får impulsivt lyst til å bare fjerne skjegget? 

Jeg har nå omtrent 15 mm skjegg og hadde tenkt å kanskje la det gro mer, men har samtidig sykt lyst å bare ta maskinen og redusere det til 1 mm. :)

 

Næh, jeg for min del har vært litt egenrådig og ikke lyttet til verken fruen eller andre, og har latt skjegget gro siden før jul en gang B)

4-5 cm på haken, rimelig velstelt, og begynner å bli rettelig fornøyd med "manken" (y)
Men så jævlig som det klødde en stund før det fikk nok lengde, det gjør at her fjernes ikke noe skjegg før jeg er SKIKKELIG drittlei av det selv! (Og nei, verken frøkner eller fru kan påvirke den avgjørelsen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Adeno skrev:

 

Næh, jeg for min del har vært litt egenrådig og ikke lyttet til verken fruen eller andre, og har latt skjegget gro siden før jul en gang B)

4-5 cm på haken, rimelig velstelt, og begynner å bli rettelig fornøyd med "manken" (y)
Men så jævlig som det klødde en stund før det fikk nok lengde, det gjør at her fjernes ikke noe skjegg før jeg er SKIKKELIG drittlei av det selv! (Og nei, verken frøkner eller fru kan påvirke den avgjørelsen) 

Kløproblemet har jeg ALLTID fått før og det er grunnen til at det aldri har blitt langt. Denne gangen har det uteblitt. Synes bare det er litt stress å ha langt skjegg. Liker ikke helt glatt heller. En mellomting er kanskje bedre for meg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del tenkte nylig at "dette skulle jeg gjort for lenge siden", nettopp fordi det oppleves som utrolig lite jobb å ha skjegg.

Tidligere var det barbering minst 3-4 ganger i uka, nå bruker jeg bare maskin til å holde ret "rent" over overlinjen et par ganger i uka (dvs mindre enn ett minutt pr uke), og innimellom så trimmer jeg litt for å ha jevn lengde. Underlinjen har jeg nesten gitt opp, og har overlatt det til frisør et par ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Adeno skrev:

Jeg for min del tenkte nylig at "dette skulle jeg gjort for lenge siden", nettopp fordi det oppleves som utrolig lite jobb å ha skjegg.

Tidligere var det barbering minst 3-4 ganger i uka, nå bruker jeg bare maskin til å holde ret "rent" over overlinjen et par ganger i uka (dvs mindre enn ett minutt pr uke), og innimellom så trimmer jeg litt for å ha jevn lengde. Underlinjen har jeg nesten gitt opp, og har overlatt det til frisør et par ganger. 

om du ikke har gjort det før så anbefales en skikkelig barberer, sjukt mye mer peiling enn en frisør.

varme omslag og godt luktende oljer er undervurdert altså :D:D 

Denna tråden var en vekker, må få bestilt time hos barberern, da jeg må få kontroll på skjegget igjen :D

Skjegget har det med å sitte mellom stanga og kassa når jeg tar frontbøy :D

Snapchat-5357301880407399363.thumb.jpg.d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Adeno said:

Jeg for min del tenkte nylig at "dette skulle jeg gjort for lenge siden", nettopp fordi det oppleves som utrolig lite jobb å ha skjegg.

Tidligere var det barbering minst 3-4 ganger i uka, nå bruker jeg bare maskin til å holde ret "rent" over overlinjen et par ganger i uka (dvs mindre enn ett minutt pr uke), og innimellom så trimmer jeg litt for å ha jevn lengde. Underlinjen har jeg nesten gitt opp, og har overlatt det til frisør et par ganger. 

THIS! Eneste grunn til at jeg har skjegg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg både friserer og steller skjegget mitt, så for min del er det både mer tidkrevende og femi med skjegg. :)

Å barbere meg ned til 1-2 mm med maskinen krever omtrent 1-2 minutt om jeg er effektiv. Tar det sjeldent med høvel uansett. Kan nesten ikke være helt babyface. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke femi å stelle skjegget :D:D barskt vil jeg si ;) stå foranspeilet å gni inn skjegget med det som måtte trenges, for så å lukte awesome resten av dagen, priceless :D  

 

fikk klar beskjed fra min 7 år gamle datter att skjegget får være langt, for da er det mykt når hun skal ha seg en natta kos :D:D når jeg dro til barberern første gangen begynte ho å grine da ho trudde jeg sku fjerne skjegget :p   noe som iofs passer mg godt da jeg trives best med skjegg kontra uten, og det er jo viktigst att man trives med den lengden/type skjegg man har, Samgold kjører 1-2mm og trives med det, ser mest sannsynlig awesome ut med 3dagers

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok skjegget i stad og Gud så deilig det er uten! :wub:

Kastet impulsivt av meg på overkroppen og gikk inn på badet, tok maskinen i hånden, men så tenkte jeg, "Nei, jeg kan ikke. Vent litt til."

Så gikk maskinen mot skjegget, før jeg igjen ombestemte meg og tok en pustepause. Så vant den ene impulsen over den andre og jeg tok alt i et jafs. Føltes veldig befriende. Ser ut som en helt annen person selvsagt. :)

Men har igjen 1-2 mm. Glattbarbert er uaktuelt. Ser faktisk ikke vitsen med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...