Gå til innhold

Dopingens bakside...


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er forresten en egen tråd om narkotiske/forbudte stoffer, og liknende.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/legaliseringsdebatten.17550/

Kan være verdt å huske på hvis man skal begynne å snakke om legalisering.

(ja, tråden er lang og består av mye dum. Det er likevel den som er dedikert til legaliseringsdebatt)

Forøvrig, Astriiiixxx, så viser de fleste studier at man kan bygge muskler mer effektivt av å sitte på sofaen og ta roids, enn å jobbe ræva av seg på gymmet uten roids.

(og hvis man tar roids og jobber ræva av seg, så får man virkelige gains)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan bygge på roids uten å gjøre stort ut av dagen, men du blir ikke noe Arnold. Når du er på stoffet, så ser du oppblåst ut om du ikke trener og bare spiser dritt.

Kanskje ikke fysikken til arnold, men størrelsen kan du fint få med aas. Mange som boler har kunnskap på nivå med norwegian athletic forum-gjengen, og man vokser ikke mye om man spiser som ei jente. Tar du derimot store doser aas og spiser i solid overskudd, så vokser du noe vanvittig, punktum. Se på bostin loyd feks, hva som er mulig på ett fuckings år. Det er helt vanvittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan bygge på roids uten å gjøre stort ut av dagen, men du blir ikke noe Arnold. Når du er på stoffet, så ser du oppblåst ut om du ikke trener og bare spiser dritt.

De færreste, inkludert bodybuildere med god genetikk, blir Arnold uansett hva de gjør, så jeg anser Arnold-eksemplet som lite relevant i en sånn diskusjon.

Blir man oppblåst av å bruke steroider uten å trene? Hvordan og hvorfor det? Jeg har sett sånn klassisk roid gut, men så vidt jeg har fått med meg så er det etter (mis)bruk av insulin og evt. veksthormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De færreste, inkludert bodybuildere med god genetikk, blir Arnold uansett hva de gjør, så jeg anser Arnold-eksemplet som lite relevant i en sånn diskusjon.

Blir man oppblåst av å bruke steroider uten å trene? Hvordan og hvorfor det? Jeg har sett sånn klassisk roid gut, men så vidt jeg har fått med meg så er det etter (mis)bruk av insulin og evt. veksthormoner.

Bruker Arnold som eksempel fordi han er i veldig manges øyne den perfekte fysikk.

Kjenner nok tullinger som har bola seg i perioder uten å egentlig vite hva di driver med, fellesnevner for dem alle er at de ser oppblåst ut. Det betyr ikke at de er oppblåst, men fortsatt vil alle som ser dem slik vil være enige om at de ser ut som om det er pumpa inn ekstra mye vann i kroppen dems. Nøyaktig hva de putter i seg i perioder vet jeg ikke, fordi de ikke vet det selv, de sier roids som skal gjøre dem svær. Etter tre måneder på, med gjerne pizza og kebab daglig, og kanskje hele fem økter bak seg, går de av, fortsetter samme kosthold og "trening ", og går tilbake til å se ut akkurat som de gjorde før kuren, og ikke særlig oppblåst. Ei heller noe større muskelmasse. Andre jeg ser som jeg vet bruker og er passe nøye på kosthold og trening, har jeg skjeldent sett bli like oppblåst i kroppen, trykk i musklatur ja, men de ser ikke ut som om de er fylt opp med vann innenfor huden. Men kan jo selvfølgelig være at hva jeg har observert og lest er blitt misforstått av meg selv, jeg mener virkelig ikke at jeg har rett i noe som helst som er en hel vitenskap som egentlig ikke har noe rett og galt i seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steroider -> narkotika

Narkotika -> steroider

Det går begge veier.

Til dere som ikke tror på dette så undrer jeg på hvor mye kunnskap / hvor mange steroidebrukere dere kjenner / om dere har hatt nesa inne i ett sånt miljø. Det er bare sånn det er rett og slett..

Til og med de hardcore byggerene som ikke vil cheate på dietten sin med kcal fra alkohol, gjett hva? Marihuana, kokain, og amfetamin er kalorifritt.

Og hvem skaffer dopet tror dere? De fleste som selger steroider, de tjener penger på å selge andre ting også.

Steroidebruk kommer med ein pris, det er alt dette rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Arnold som eksempel fordi han er i veldig manges øyne den perfekte fysikk.

Kjenner nok tullinger som har bola seg i perioder uten å egentlig vite hva di driver med, fellesnevner for dem alle er at de ser oppblåst ut. Det betyr ikke at de er oppblåst, men fortsatt vil alle som ser dem slik vil være enige om at de ser ut som om det er pumpa inn ekstra mye vann i kroppen dems. Nøyaktig hva de putter i seg i perioder vet jeg ikke, fordi de ikke vet det selv, de sier roids som skal gjøre dem svær. Etter tre måneder på, med gjerne pizza og kebab daglig, og kanskje hele fem økter bak seg, går de av, fortsetter samme kosthold og "trening ", og går tilbake til å se ut akkurat som de gjorde før kuren, og ikke særlig oppblåst. Ei heller noe større muskelmasse. Andre jeg ser som jeg vet bruker og er passe nøye på kosthold og trening, har jeg skjeldent sett bli like oppblåst i kroppen, trykk i musklatur ja, men de ser ikke ut som om de er fylt opp med vann innenfor huden. Men kan jo selvfølgelig være at hva jeg har observert og lest er blitt misforstått av meg selv, jeg mener virkelig ikke at jeg har rett i noe som helst som er en hel vitenskap som egentlig ikke har noe rett og galt i seg :)

Sånn er det jo med naturlige og:p

Iallfall med meg. Når eg er på "bulk" og ete litt meir carbs og er mindre strikt på ka eg hive i meg så blir det endel vatn og eg ser meir opplåst ut.

Seinast i går på trening kom det en kar bort til med og hinta på at eg brukte anabole steroider.

Han kom rett bort og sa: "du er så full av vann du" så lo han.

Det var første setninga han sa til meg:s

Har såvidt prata med han før. Eg svarte han at sånn er det når eg drite litt i ka eg ete og er på "bulk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det jo med naturlige og:p

Iallfall med meg. Når eg er på "bulk" og ete litt meir carbs og er mindre strikt på ka eg hive i meg så blir det endel vatn og eg ser meir opplåst ut.

Seinast i går på trening kom det en kar bort til med og hinta på at eg brukte anabole steroider.

Han kom rett bort og sa: "du er så full av vann du" så lo han.

Det var første setninga han sa til meg:s

Har såvidt prata med han før. Eg svarte han at sånn er det når eg drite litt i ka eg ete og er på "bulk".

"Du er så full av drit du" hadde jeg svart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv veldig klar over hva som skiller en bygger og en gjennomsnittlig boler. Var mer som et svar til de som synes han var liten til å ha bola i 10 år.

Er veldig enig i at folk flest vil få mer ut av noen timer med PT enn å bruke samme sum på bol. Bol er ikke noe vidundermiddel som gir en stakkar kroppen til Arnold med mindre du er villig til å jobbe døgnet rundt i mange mange år for å få den, og så også for å opprettholde den. Men selv når man legger alt til rette for å få mest mulig ut av det, så kan genene være kjipe og sørge for at man rett og slett ikke er Arnold materiale :)

Jeg vil si bol er et "vidundermiddel" i den stand at du blir mye sterkere på kort tid og vil oppnå den fysikken du ønsker fortere, altså store muskler som vel er målet for de guttene i ung alder som starter med dette. Det er sant at du ikke blir en pro bodybuilder på et år med bol, men bol kan gi nesten skremmende fremgang på meget kort tid når det kommer til bla styrke. Jeg har ingen kilde, men er ganske sikker på at de fleste som starter med bol i ung alder gjerne sliter med dårlig selvtillit og ønsker å bli større og sterkere enn de andre gutta, og da er veien til 100kg og oppover i benken vesentlig kortere med bol enn å trene naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men seriøst. Om du ikke har mål eller tanker om å stille i noen konkurranse, men bare vil se fin ut, eller om du som mann har lyst til å se hvor stor du kan bli - rent genetisk - så finnes det ingen gode argumenter for å bruke stoffer som først og fremst ble fremstilt for å brukes på sykehus. For mannen eller kvinnen i gata, mosjonisten eller elitemosjonisten, den personlige treneren, veilederen, birkebeineren,....det finnes ingen gode argumenter. Skal du derimot bli Mr eller Ms Olympia, olympisk mester i tikamp osv, da er problemstillingen annerledes. Du vil fortsatt kunne rammes av de samme skadene, men toppidrett er uansett ikke helsefremmende, og du vil kunne tjene millioner av kr på det. Det blir i grunn mye likt som grûnderen som røyker, drikker svart kaffe dagen lang, jobber 24/7 i mange år for å tjene millioner. Også rimelig usunt og dumt. Skal man nå mål raskt og "litt"(les:langt) utenom det vanlige, ser det ut som om man må være villig til å risikere helse og liv. Det kan gå fryktelig galt, men det kan også gå bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst. Om du ikke har mål eller tanker om å stille i noen konkurranse, men bare vil se fin ut, eller om du som mann har lyst til å se hvor stor du kan bli - rent genetisk - så finnes det ingen gode argumenter for å bruke stoffer som først og fremst ble fremstilt for å brukes på sykehus. For mannen eller kvinnen i gata, mosjonisten eller elitemosjonisten, den personlige treneren, veilederen, birkebeineren,....det finnes ingen gode argumenter. Skal du derimot bli Mr eller Ms Olympia, olympisk mester i tikamp osv, da er problemstillingen annerledes. Du vil fortsatt kunne rammes av de samme skadene, men toppidrett er uansett ikke helsefremmende, og du vil kunne tjene millioner av kr på det. Det blir i grunn mye likt som grûnderen som røyker, drikker svart kaffe dagen lang, jobber 24/7 i mange år for å tjene millioner. Også rimelig usunt og dumt. Skal man nå mål raskt og "litt"(les:langt) utenom det vanlige, ser det ut som om man må være villig til å risikere helse og liv. Det kan gå fryktelig galt, men det kan også gå bra..

Problemstillingen er alldeles ikke annerledes. Birkebeineren som doper seg trener fort like mye som de beste langrennsløperne i verden, noen til og med mer. De har et sjukt stort ønske om å vinne birken. Like stort som Mr. Olympia har lyst til å vinne. Det er derfor like idiotisk av begge to. Begge må gjerne drive med toppidrett, men reint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen er alldeles ikke annerledes. Birkebeineren som doper seg trener fort like mye som de beste langrennsløperne i verden, noen til og med mer. De har et sjukt stort ønske om å vinne birken. Like stort som Mr. Olympia har lyst til å vinne. Det er derfor like idiotisk av begge to. Begge må gjerne drive med toppidrett, men reint.

Har du noen navn på birkebeinere som trener 1100 timer i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen er alldeles ikke annerledes. Birkebeineren som doper seg trener fort like mye som de beste langrennsløperne i verden, noen til og med mer. De har et sjukt stort ønske om å vinne birken. Like stort som Mr. Olympia har lyst til å vinne. Det er derfor like idiotisk av begge to. Begge må gjerne drive med toppidrett, men reint.

At birkebeinere som doper seg og trener like mye som resten av verdenseliten blir jo bare synsing. Det som er et "faktum" er at de som kommer topp 5 i birkebeineren trolig trener like mye som verdenseliten i langrenn, men så er jo også disse en del av verdenseliten ;) At det finnes personer som bruker ulovlige midler i birkebeinerrennet er fult mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...