Gå til innhold

Dopingens bakside...


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Denne artikkelen fant jeg i dagens nettavis: http://www.side3.no/trening/han-skulle-bare-ta-en-kur/8515640.html

En tankevekker. Det er så mange som bare skal "få seg litt større muskler". Er det mangel på tålmodighet, eller ren idioti som gjør at mange 18 åringer setter igang? Det er ikke mangel på garantier, alle VET at det funker som fy, iallefall om de tar de riktige preparatene, og gjør det på riktig måte, og trener hardt. Men det er jo heller ikke vanskelig å finne info om alle de negative bivirkningene som KAN oppstå. Man får store og fine muskler og lav fettprosent på vanlig, ren måte også. Det tar bare lenger tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Etter et halvt års tid stopper fremgangen" og "han gikk fra 75 til 105 kg i benken" på første kur.

Hvis en som ung får høre at det er umulig å gå videre uten, så vil han kanskje tro det også. Han vil tro alle som er større og sterkere har brukt, og at dermed blir det "naturlig" valg å begynne på det. Eller tar jeg feil?

Hadde han fått høre at det helt fint går an å nå 105kg i benkpress naturlig, og at det er vanlig at man får ekstremt med resultater fra newbiegainz bare i starten, og deretter kommer til å gå treigere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort problem er at alt for mange går å gnåler om at man ikke kan bli stor og sterk uten dop. Dermed begynner småguttene å dope seg før de er ferdig utviklet, noe som jeg har forstått etter å ha lest litt for mye om doping fra begge synsvinkler ikke er veldig heldig. Greit nok at man må dope seg om man vil bli på kai greene størrelse, men man kan se jævlig bra og stor ut uten dop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etter et halvt års tid stopper fremgangen" og "han gikk fra 75 til 105 kg i benken" på første kur.

Hvis en som ung får høre at det er umulig å gå videre uten, så vil han kanskje tro det også. Han vil tro alle som er større og sterkere har brukt, og at dermed blir det "naturlig" valg å begynne på det. Eller tar jeg feil?

Hadde han fått høre at det helt fint går an å nå 105kg i benkpress naturlig, og at det er vanlig at man får ekstremt med resultater fra newbiegainz bare i starten, og deretter kommer til å gå treigere..

Kanskje? Det kommer nok mye an på type informasjon, og måten denne informasjonen blir lagt frem på. Men når gymets STORE "dude" drar med kisen på bakrommet og har et kjøleskap der proppet med testosteron...det sier seg selv hva slags senter det her var...Jeg ser folk her på senteret også som går på steroider. Men hva kan jeg gjøre? Jeg har null bevis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort problem er at alt for mange går å gnåler om at man ikke kan bli stor og sterk uten dop. Dermed begynner småguttene å dope seg før de er ferdig utviklet, noe som jeg har forstått etter å ha lest litt for mye om doping fra begge synsvinkler ikke er veldig heldig. Greit nok at man må dope seg om man vil bli på kai greene størrelse, men man kan se jævlig bra og stor ut uten dop.

Og hvor mange er det som synes at det groteskt store er å se bra ut? Jeg synes Arnold var fin (enda så dopa han var) men dagens vinnere av MR Olympia er rent ut fæle. Jeg synes symetrien, det estetiske måtte vike plassen for det ekstremt største. Og det er synd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange er det som synes at det groteskt store er å se bra ut? Jeg synes Arnold var fin (enda så dopa han var) men dagens vinnere av MR Olympia er rent ut fæle. Jeg synes symetrien, det estetiske måtte vike plassen for det ekstremt største. Og det er synd..

Ikke direkte relatert til trådstarter, men følte for å bare +1 til denne kommentaren. Er dritfan av eks Larry Scott, Frank Zane og selvsagt Arnold. Olivia var forut sin tid og i mine øyne representerer det maksimale av hva som er fornuftig når det kommer til masse. Og selvsagt Nubret! Man kan velge og vrake men alle disse navna kommer fra en tid hvor det estetiske var forankret i filosofien gresk mytologi deretter "Olympia". Nå har jeg for lengst mistet interessen da etter at Dorian Yates totalt voldtok dette med introduksjonen av GH.

For øvrig var min ungdomstid på det lokale treningsenteret sterkt preget av steroider, derav mine nærmeste venner samt min egen tvilling. Det var en periode noe så utrolig som like normalt som det ikke var. Idag sier eks brodarn at det er "et lite helvete" å leve med steroide-stemplet fordi uansett hvor lenge siden det er og hvor hardt og riktig han trener så vil resultatene bli neglisjert av akkurat fortiden. Jeg er utrolig glad at jeg og min daværende treningspartner (som 16-åring) hadde en nulltoleranse og var egentlig aldri fristet. Samtidig var det veldig interessant å se min tvilling bokstavelig talt øke i størrelse uke etter uke. Ekstra lett blir det å se når man i tillegg delte rom.

Håper ikke dette kommer feil ut, men jeg og brodarn har i tillegg vunnet i "gen-lotteriet" (far på polske landslaget i friidrett) og når jeg etterhvert bygde opp styrken og økte i størrelse så fikk jeg denne slengt i trynet : " Din tvilling boler, du starter å bli "biff"; ergo du er on the juice". La meg oppsummere på en annen måte; for to år siden hadde vi 10års-jubileum siden vi sluttet på ungdomskolen. Emnet kom opp og felles for dem alle var anger. "Skulle ønske jeg aldri hadde startet, men det virket så lett" etc. Dessverre har yngre en større tendens til å tenke kortsiktig og neglisjere potensielle langtidseffekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mjah, sto vell at han hadde gått opp til 90kg på 60 dager: "DOPET: 60 dager ut i kuren hadde Morten lagt på seg ti kilo muskler. Den 1,90 høye gutten har gått fra å være 78 kilo og slank til en 90,5 kilos muskelbunt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt ikke dopingens bakside, men heller side effektene av tunge narkotiske stoffer. Har enda tilgode å se en eneste nyhetssak der brukeren det har gått til helvette med ikke har rørt andre stoffer en kun AAS. Det eneste den artikelen der sier er at han var ett svakt menneske men en elendig selvdisiplin og psyke hadde han faktisk giddet å gjort research før han kjørte igang burde han fint greid å håndtere de eventuelle " bivirkningene " han kunne fått..

Han hadde nok endt opp med å bruke narkotia en eller annen gang i livet og blitt like ødelagt uansett, steroider eller ikke. Nok en gang er den mest dumme brukeren man får tak i tatt ut i media og brukt som skrekkeksempel. Hva med å heller opplyse ungdom om de faktiske virkningene av steroider alene?

Det sier seg selv hvor i granskauen lite peiling han der hadde når han ser ut som en gjennomsnitlig mosjonist med 3-4 år hard styrketrening etter 10 år med dopingbruk:LOL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening fins det ikke noe positivt med å bruke steroider, og jeg mener det er en uting. Men det får være måte på til dumskap som disse to figurene over her praktiserer. Her er det helt klart flere faktorer som spiller inn og gjør at ting går til helvete, og steroider er en av dem, men man kan ikke legge skylda på steroider alene i disse tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strengt tatt ikke dopingens bakside, men heller side effektene av tunge narkotiske stoffer. Har enda tilgode å se en eneste nyhetssak der brukeren det har gått til helvette med ikke har rørt andre stoffer en kun AAS. Det eneste den artikelen der sier er at han var ett svakt menneske men en elendig selvdisiplin og psyke hadde han faktisk giddet å gjort research før han kjørte igang burde han fint greid å håndtere de eventuelle " bivirkningene " han kunne fått..

Om du har vært på foredrag med Antidoping Norge så får du vite det du vil vite om anabole steroider, EPO osv osv. Eksemplene som brukes, altså folk som har prøvd dette, er nettopp eksempler på hvordan det KAN gå med en enkelt. Det du skriver her syns jeg mistenkelig mye minner om venner av meg som havnet på kjøret med narkotika for 10-15 år siden, "jeg HAR kontroll, det er IKKE farlig bare jeg....". Du ser kanskje tegninga? Liberale holdninger ovenfor ulovlige midler har effekt på andre enn kun deg selv, rett og slett fordi at folk som er tilbøyelige til å bruke slike stoffer/midler er for det første utålmodige etter resultater, så snarveier er lette å hoppe på. For det andre sammenligner de seg gjerne med andre, eller (som jeg tror er en stor gruppe som ikke gjør så mye av seg) er middelaldrende menn som skal jobbe 50 timer i uka, har hus, hytte, unger, dyr bil, mange venner, trener - men har ikke tid nok til treningen for å få resultatene de ønsker seg.

Følger mye med på nett angående sykkelsporten, rene sirkuset når det kommer til doping :p Skikkelig underholdning, men samtidig utrolig trist at det alltid er noen som skal jukse og ødelegge. Ja til ren idrett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt ikke dopingens bakside, men heller side effektene av tunge narkotiske stoffer. Har enda tilgode å se en eneste nyhetssak der brukeren det har gått til helvette med ikke har rørt andre stoffer en kun AAS. Det eneste den artikelen der sier er at han var ett svakt menneske men en elendig selvdisiplin og psyke hadde han faktisk giddet å gjort research før han kjørte igang burde han fint greid å håndtere de eventuelle " bivirkningene " han kunne fått..

Han hadde nok endt opp med å bruke narkotia en eller annen gang i livet og blitt like ødelagt uansett, steroider eller ikke. Nok en gang er den mest dumme brukeren man får tak i tatt ut i media og brukt som skrekkeksempel. Hva med å heller opplyse ungdom om de faktiske virkningene av steroider alene?

Det sier seg selv hvor i granskauen lite peiling han der hadde når han ser ut som en gjennomsnitlig mosjonist med 3-4 år hard styrketrening etter 10 år med dopingbruk:LOL:

Det er vel neppe tilfeldig at for mange er steroider portalen videre til narkotiske stoffer. Veldig mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt ikke dopingens bakside, men heller side effektene av tunge narkotiske stoffer. Har enda tilgode å se en eneste nyhetssak der brukeren det har gått til helvette med ikke har rørt andre stoffer en kun AAS. Det eneste den artikelen der sier er at han var ett svakt menneske men en elendig selvdisiplin og psyke hadde han faktisk giddet å gjort research før han kjørte igang burde han fint greid å håndtere de eventuelle " bivirkningene " han kunne fått..

Han hadde nok endt opp med å bruke narkotia en eller annen gang i livet og blitt like ødelagt uansett, steroider eller ikke. Nok en gang er den mest dumme brukeren man får tak i tatt ut i media og brukt som skrekkeksempel. Hva med å heller opplyse ungdom om de faktiske virkningene av steroider alene?

Det sier seg selv hvor i granskauen lite peiling han der hadde når han ser ut som en gjennomsnitlig mosjonist med 3-4 år hard styrketrening etter 10 år med dopingbruk:LOL:

Mangel på empati er et kjennetegn på brukere.....:whistle::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne ser/så han ut som den gjennomsnittlige bolern, er et fåtall som blir svære som bodybuildere. Noen greier ikke å få til en slik muskelmasse som han i artikkelen engang.

Antakelig fordi de som boler, har ikke tålmodighet nok til å trene hardt i årevis, og å spise like disiplinert som en bygger. Det er jo nettopp det som skiller byggern fra "bolere". Begge sidene bruker aas, men kun de virkelige byggerne skjønner at du ikke blir diger med mindre du gjør dette over år, og spiser disiplinert dag etter dag, uke etter uke. Det er det som gjør det så dustete at også mosjonister begynner med dette. Mange begynner å trene for å få positive effekter, og da er det ingen god grunn til å begynne med AAS. Du får positive effekter av å trene, uansett. Det er uansett billigere å investere i 10 timer med en god PT, enn å bole. Vil jeg anta..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...