Gå til innhold

Kommentarer til overvektige på treningssenter?(????!!!!!)


lolte

Anbefalte innlegg

Skjer faktisk dette? Jeg blir så dypt moralsk indignert på vegne av dem det måtte gjelde at jeg ikke vet min arme råd.

Og dersom noen som leser dette har kommet med lignende kommentarer som er beskrevet i artikkelen så håper jeg at dere forhåpentligvis tenker annerledes no (les: tar dere ei bolle).

http://www.nrk.no/magasin/frykta-a-bli-mobba---starta-treningsgruppe-1.12039371

Jeg måtte bare si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sett/overhørt det men tviler ikke på at det kan skje.

Veldig overvektige skal jo bare ha all mulig skryt og honnør for å ta tak i problemet og begynne på treningssenter.

Bra at det startes grupper for jeg tror det er viktig at de ikke føler at de er alene - da kan man også få et bedre tilrettelagt tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å møte nokon så vil bevege på seg og har tatt det tyngste steget fra heimen og bort på trening må ikkje bli møtt med ufine blikk og kommentarar. At nokon gjør dette er skammelig. For å skape eit godt treningsmiljø burde ingen slenge med leppa til kvarandre. Uansett kropp trur eg det er ubehagelig å møte opp første gang. Det å sette opp eigne grupper med avtalt tid, eller gruppetimar er eit godt tiltak som kan gjøre terskelen for å starte lavere og samtidig gjøre det kjekkare å delta. Dette trur eg hjelper mykje på å få folk til å komme igjen også. Var det første møte positivt, vil det gi mersmak til å fortsette :)

Møt alle på trening med eit smil så blir gymen ein betre plass for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ca det som har stoppa meg fra å begynne å trene, helt fram te 2 år siden da jeg leste en tråd her på forumet som var slik, om folk så hva en løftet og tenkte pingle svak osvosv, og somregel så er jo folk på gymmet for og trene ikke dømme andre :p

så er det bare å smile og dra på gymmet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo vedkommende i artikkelen opplevd å få kommentar på at hun har dukket opp på gymmet.

Og selv om den kanskje var ment oppmuntrende, så var effekten den stikk motsatte.

Dessverre er det slik at rasshøl møter en på hvor som helst.

Jeg tror de fleste som trener regelmessig på et gym gir blanke faen i hvem du er og hvordan du ser ut, så lenge du ikke går i veien for dem.

De aller fleste på et gym er for selvopptatte til å bry seg om andre. Med mindre det er mirin' dat ass seff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er vel att de som MÅ slenge sånn drit rundt seg, ikke akkurat er godt trent selv, og prøver heve seg selv over vedkommende som er ny på senteret osv.

hev hodet og DRIT i alle dustene på gymmet og kjør sitt eget løp tror det er eneste løsning om man er overvektig av type sykt.

er jo derfor treningssenterene er der, for og hjelpe de som trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet mitt er retorisk, da det jo kommer frem i artikkelen at denne kvinne har fått slike kommentarer. Poenget mitt er simpelthen at jeg synes DET ER SÅ HELT PÅ TRYNET VILT at folk kan tillate seg selv slikt. Finnes det drittslengere her på forumet? Vil i så fall gjerne høre fra dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste intervjuet som at noen få folk er drittsekker.

Og noen folk er lagd av glass.

Problemet er vel at drittsekkene lever av folk som er lagd av glass. Mobbere går jo alltid på de med et svakt/sårt selvbilde som for eksempel overvekt kan gi.

Jeg leste saken som en et bra tiltak for å beskytte seg mot mobbing og for å bli sterkere. Det er lettere å føle seg trygg og beskyttet i en gruppe enn alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er litt lei av "du må tåle det", "bli tykkere i huden", og "lagd av glass" argumenter. Hadde ikke det vært for kilden (kras kritikk, mobbing, osv osv), så hadde ikke en trengt å tåle noe som helst i utgangspunktet. Det er bare så sjukt unødvendig.

Blir som å si til et mobbeoffer at h*n må ta seg sammen og la mobberen holde på som h*n vil. Man tar ikke tak i problemet, men tar en quick fix på konsekvensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er litt lei av "du må tåle det", "bli tykkere i huden", og "lagd av glass" argumenter. Hadde ikke det vært for kilden (kras kritikk, mobbing, osv osv), så hadde ikke en trengt å tåle noe som helst i utgangspunktet. Det er bare så sjukt unødvendig.

Kødder du?

Kjenner jeg er ordentlig lei av at folk skal kritisere. Det sårer følelsene mine, og er bare sykt unødvendig. Hadde det ikke vært for at folk skal kritisere så hadde jeg ikke trengt å tåle noen kritikk i det hele tatt.

Det er feigt å kritisere.

Blir som å si til et mobbeoffer at h*n må ta seg sammen og la mobberen holde på som h*n vil. Man tar ikke tak i problemet, men tar en quick fix på konsekvensene.

Eventuelt så blir det absolutt ikke sånn, men mer i gata "fy faen, for en drittsekk. Men helvete heller, det som blir sagt betyr jo ingenting. Du er ikke lagd av glass, kom igjen du fikser han drittsekken. Vi tar'n".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broblemstillinga i denne saken gjelder dei som tar det første steget inn i ein kvardag med trening. Dei har nok opplevd båe blikk og kommentarar frå fleire hold og kan difor føle seg ekstra sårbar når dei møter opp første gang. Du skal ikkje sy puter under armene på folk, men det er da lov å holde negative kommentarer til seg sjølv ? Kor har det blitt av respekt for medmennesket ? I staden for å kommentere eller peike på den nye overvektige dama som nett har starta å trene kan ein vel heller gjøre noko positivt. Vist du sjølv liker å trene, så hjelp dei til å få oppleve same gleda. Hjelp til med teknikk vist du ser at dei gjør store feil.

Er det så fordømt vanskelig å være hyggelig mot andre som trenger det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broblemstillinga i denne saken gjelder dei som tar det første steget inn i ein kvardag med trening. Dei har nok opplevd båe blikk og kommentarar frå fleire hold og kan difor føle seg ekstra sårbar når dei møter opp første gang. Du skal ikkje sy puter under armene på folk, men det er da lov å holde negative kommentarer til seg sjølv ? Kor har det blitt av respekt for medmennesket ? I staden for å kommentere eller peike på den nye overvektige dama som nett har starta å trene kan ein vel heller gjøre noko positivt. Vist du sjølv liker å trene, så hjelp dei til å få oppleve same gleda. Hjelp til med teknikk vist du ser at dei gjør store feil.

Er det så fordømt vanskelig å være hyggelig mot andre som trenger det ?

Eller bare si hei og smil :)

Men syns nå dama i artikkelen har gjort et viktig valg, hun har erkjent at hun må gjøre noe med vekta si og har gått til det skrittet at hun har skaffet seg treningskompiser, noe jeg har skjønt er veldig viktig for å holde koken med å komme seg på trening når en skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...