Gå til innhold

Professor vil fjerne speil i treningssentrene


fitflyer

Anbefalte innlegg

For å være ærlig? Jeg er for. Jeg hater å gå på treningssenteret og få netthinna mi voldtatt av gutter som drar av seg singleten for å flexe hver eneste muskel. Det irriterer meg helt forjævlig, og det er umulig å unngå, i og med at det er speil over-fuckings-alt. Jeg kan stå midt i et bøysett når mr. Anavar vrenger av seg tøyet og får TRT-broesa til å kjenne på pumpen hans en meter unna meg. Jeg står på 100kg på ryggen og kan følgelig ikke se andre veier enn rett frem og inn i speilet hvor refleksjonen av den svært påtrengende kroppen tvinger seg inn i hjernen min. Fuck speiler.

Høres ut som du bør vurdere å bytte gym :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være ærlig? Jeg er for. Jeg hater å gå på treningssenteret og få netthinna mi voldtatt av gutter som drar av seg singleten for å flexe hver eneste muskel. Det irriterer meg helt forjævlig, og det er umulig å unngå, i og med at det er speil over-fuckings-alt. Jeg kan stå midt i et bøysett når mr. Anavar vrenger av seg tøyet og får TRT-broesa til å kjenne på pumpen hans en meter unna meg. Jeg står på 100kg på ryggen og kan følgelig ikke se andre veier enn rett frem og inn i speilet hvor refleksjonen av den svært påtrengende kroppen tvinger seg inn i hjernen min. Fuck speiler.

Huh, lurer på hva slags steder du trener på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speil er da kjekt. Noe av det artigste er jo å ferske ei dame i å stirre på deg når du trener, blunke til henne, og se at hun blir helt tomat, selv om hun prøver å spille kul:LOL:

Litt mer seriøst.

Stort sett så klarer jeg å mobilisere mer styrke, og gjennomføre mange øvelser bedre når jeg ikke ser i speil, så jeg er veldig bevist på det.

På den andre siden er det gøy og motiverende med speil når du kjører en øvelse som gir masse pump.

Skal jeg sjekke teknikk, filmer jeg heller med mobilen, da det avslører dette bedre uten at jeg behøver å vri på hode eller gjøre andre dumme ting for å sjekke teknikken.

Når det gjelder selve forslaget fra professoren, syntes jeg det føyer seg pent inn i rekken av håpløse forslag og dilldall som ikke løser noen reelle problemer overhode.

Jeg mener,

Helsestudio

- speil

= mindre kroppshysteri?

Jada, hvorfor ikke kreve at alle skal trene i like uniformer?

Blågrå med enkel knepping foran og en liten kjekk lue med rød stjerne på :facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*går inn på Styrkeløfter delen av forumet og lager en tråd med tittelen: "Jeg bruker speil under knebøy. Er det farli?"*

Ikke farlig, men kan være til hjelp for å sjekke at sminken ikke renner mellom settene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, sorry for at jeg ikke løfter 250, bro :p

Bare for å presisere, så var en generell spøk. ikke rettet mot deg. Gikk ut i fra det kom klart frem, får adde en smiley neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å presisere, så var en generell spøk. ikke rettet mot deg. Gikk ut i fra det kom klart frem, får adde en smiley neste gang :)

Joa, bare jeg som er "supersrs" som alltid. Poenget mitt, som ikke kom frem, var at speil er ikke bare for curlbro's. Det har sitt bruk. Om det er noen bro's som flekser og sender luftkyss til seg selv i speilet, dem om det. Men ikke fjern speil fordi "noen sjekker om sminken renner" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser aldri så awesome, kul og dyrisk ut som det jeg gjør etter pump i musklene. Selvfølelsen og forholdet til egen kropp har aldri vært bedre, enn når jeg ser meg selv i speilet etter å ha mishandlet 200+ kg. Skal de ta dette fra meg og gi meg dårligere selvfølelse av min egen kropp?

Jeg ser levende ut, stråler og er fornøyd når jeg er på treningssenteret. La meg se meg selv og få en oppfatning av hvor awesome jeg egentlig er.

Ta heller bort speil fra badet, så slipper vi å se oss selv om morgenen. Så slipper jeg å se hvor trøtt, sliten, og lite levende jeg ser ut, etter å ha ligget bevistløs i en kvart dag.

Eller så kan mam slutte å skylde på speil som en grunn til kroppshysteri og heller jobbe med å forebygge og skape et godt forhold til kroppen vår fra barndommen av. Og ikke behandle symptomet ved å fjerne speil når vi er gamle nok for å gå på treningsstudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette? Har jeg ramlet inn i dilemmatråden?

Fjernes speilene, slipper jeg å måtte se den litt kvapsete, klønete apen som hele tiden ser ut som en idiot og som forfølger meg rundt og alltid gjør den samme øvelsen som jeg gjør. Det er en god ting.

Men så mister jeg da også utallige kreative muligheter til å kaste strategiske, skjulte blikk på alt snopet som befinner seg rundt meg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er dette? Har jeg ramlet inn i dilemmatråden?

Fjernes speilene, slipper jeg å måtte se den litt kvapsete, klønete apen som hele tiden ser ut som en idiot og som forfølger meg rundt og alltid gjør den samme øvelsen som jeg gjør. Det er en god ting.

Men så mister jeg da også utallige kreative muligheter til å kaste strategiske, skjulte blikk på alt snopet som befinner seg rundt meg. :(

Der kom du med både det beste argumentet for speil, og det beste argumentet mot speil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hvordan debatten har fart på "sosiale medier" :p

Motargumentene, som er vanskelige å falsifisere, går på "Ikke fjern dem. Vi liker hvordan det ser ut med speil på treningssenteret." og "Ikke fjern dem, jeg liker å se på meg selv/andre i speilet".

Det er selvfølgelig en del som trekker inn teknikksjekk som et argument for, men de blir som regel skutt ned ganske kjapt.

Nå skal det sies at jeg er for speil på treningssentere. Men det er primært fordi jeg liker å se på meg selv, og å ha noe å se på i mine uendelige lange pauser mellom sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mulig problem er at speilet gjør at folk ser på seg selv, også når de gjør øvelser hvor de ikke burde gjøre det fordi det forandrer stillingen til kroppen under øvelsen. F.eks. som å se rett fram i speilet for å se på seg selv under et klassisk markløft gir uheldig vinkel på nakken. Dat knekk i nakken.

Jeg ser akkurat dette overalt. Jeg har OCD på å se alle tilfeller og irritere meg over dat knekk. Noen dager blir jeg sengeliggende og deprimert pga slike bilder på insta-feeden. Overalt I tell you..overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man med fordel kunne greid seg med langt færre speil enn det er på senterne i dag. Jeg personlig har merket at jeg tar meg selv i å se på meg selv hver gang jeg går forbi et speil om det er hjemme, på butikken eller på gymmet. Dette gjorde jeg aldri før jeg begynte å trene på et senter. Trente før i en garasje/lager hvor det kun var speil for knebøyen, noe jeg har vent meg til å bruke. Jeg nekter å tro at jeg er den eneste som tar seg i å "mire" seg selv i speilet (jeg ser jo tross alt dritbra ut). Uten noen forskning å backe det opp med, tror jeg så absolutt alle speilene er med på å skape et kroppshysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...