Gå til innhold

Hadde dere giddet å trene før et 2 mnd opphold?


psychgeek

Anbefalte innlegg

Hadde dere giddet å trene om dere skulle inn til operasjon om to uker, og fått beskjed om ikke å trene på 2 måneder etterpå?

Greit nok at trening i seg selv er terapeutisk for sjelen, men for meg er styrketrening mer en "jobb" enn noe jeg nyter.

Vil de to ukene ha noe å si fra eller til på muskelatrofien og veien tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Mmmmjaaaaa… du leiter kanskje etter et klarsignal på at det er greit å droppe treningen? Får ikke det av meg. Jo lengre du ikke trener, dess lengre tar det å komme tilbake igjen. Dessuten, rekonvalesensen er bedre dess bedre formen er. Derfor kjør på de siste ukene. Tenk på den tiden du har brukt på å komme dit du er nå, 1/3 av tiden bruker kroppen på å fallere igjen. Da blir 2 uker ganske mye mer verdt ift trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva du skal opereres for, men det er jo en kjent sak at personer i god fysisk form kommer seg lettere etter en operasjon og har mindre sjanse for komplikasjoner under og etter. 2mnd er 8-9 uker med "kroppslig forfall" og 2 uker av dette vil jo si at du forlenger det "kroppslige forfallet" med over 20%. Så lite kan du vel ikke like å trene, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å "haste" litt også: da kan jeg ikke trene for fullt før i februar, og jeg står brud i juni.

Men mye kan vel gjøres på 4 måneder om jeg legger inn litt ekstra innsats, vil jeg tro?

Hvis du bare passer kosten under de 2 mnd treningfri (og gjør aktivitet som legen sier er greit) så vil det gå helt fint å komme i form på 4 mnd igjen. Selv hadde jeg bra trening før sommeren, så kom det et 2 mnd langt opphold med mye drittmat osv, og på 2-3 mnd nå så har jeg tatt meg selv ganske bra igjen uten at jeg har hatt et strikt kosthold. Du kan jo evt investere i et trenings- og kostholdsopplegg satt opp spesifikt til deg hvis du vil være sikrere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virkerræ ikke som om du overhode liker å trene og da bør du kanskje heller vurdere det litt ... hvorfor bruke så mye tid og krefter på noe du ikke liker?! Prøv å finn noe du liker å gjøre-bytt program/øvelser o.l. Tren med fokus på prestasjon slik at fremgangen gir deg energi og motivasjon.

For å svare på spørsmålet ditt; jeg ville trent som bare rakkern fordi jeg LIKER det og ville savnet det så sykt på de to mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig føler det sånn, så hadde jeg heller brukt de siste 2 ukene på å finne ut av hva slags aktiviteter jeg LIKER, og kunne tenke meg å fortsette med. Du kan ikke fortsette inn i evigheten med å drive med noe du synes er et ork. Det vil stoppe seg til slutt. Da er det bedre å snu på flisa, og heller begynne med noe du kan opprettholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg trener styrke ca tre dager i uken selv om styrketrening er mer en jobb enn noe annet. Aldri skjønt hva som er så underholdende med å løfte tunge ting, utover at det er motiverende når du klarer å øke.

Jeg gjør det fordi jeg digger effekten, og det er nok til at jeg fortsetter å gjøre det. Utholdenhetstrening liker jeg godt i de fleste sjangre, da kommer pulsen og gladhormonene, men jeg har altså ikke lov å få opp pulsen disse 2 månedene, så det blir vel mye turgåing i de ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...