Gå til innhold

Har vi glemt hvordan vi tar på oss vanlige bukser?


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trener alltid i tights.

Genialt plagg. Dessverre kommer det aldri til å bli "innafor" for menn å gå med tights til daglig.

Dermed kommer jeg aldri til å kunne gå med tights sånn til hverdags, på jobben og butikken.

Trist egentlig - for tights er mer behagelig enn alt annet.

Det her skjønner jeg ikke ... hva er det egentlig med tights som er genialt? Altså, det er et overjævlig stramt plagg som har egenskapen at det kan vise alle kroppslige fasilliteter ... på godt og vond. Nå må det siers at jeg aldri har prøvd en tights... men jeg har prøvd ulike trenings buksen som sitter akkurat perfekt stramt rundt livet og passe løst rundt lårene ... og i tillegg er i myk deilig bomull... Kan virkelig en tights overgå det?

Jeg er uhyre skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det merksnodig å henge seg opp i tights? Fordi det er et plagg du liker?

Nei. Jeg liker og bruker som sagt både bukser og tights. Jeg mener det er rart å henge seg opp tights som hverdagsplagg som et problem -fordi jeg ikke helt skjønner hvorfor man henger seg opp i det. Tights kommer i alle farger og fasonger - i motsetning til grå joggebukser. Er det da at det er så kroppsnært at noen reagerer på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går som oftest i tights eller kjoler/skjørt da det er slik som Groenhaug og malenesofie sier. Finn ei ordentlig bukse man kan se bra ut i samtidig som det er mulig å sitte uten å kveles eller at rumpa faller ut osv..

Visste derimot ikke at folk brukte treningstights til å shoppe i og sånt. Tenker alltid at folk er på tur til eller fra trening jeg, men men :)

Ingenting som er finere en ei pen jente i sommerkjole eller skjørt :love:

Sliter selv med å finne dingeribukser som sitter bra.. Store lår og liten midje er det ingen normale bukser som er designa for. Kanskje det bare er eg som er for tynn... Bør kanskje bulke i vinter...

Tights i det offentlige har blitt helt normalt og folk kan og bør få kle seg nett så de vil. En annen ting er damer som trener i "volleyballskjorts" det distraherer altfor mye :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dette temaet evner å bli til en diskusjon. Hvorfor i helvete skal noen bry seg om hva slags bukse jeg går med, og hvorfor i helvete skal jeg bry meg om hva andre mener om hva slags bukse jeg bruker? For en verden.

Det evner vel å bli en diskusjon fordi det nettopp er noe som folk legger merke til. Enkelte synes kanskje det er litt rart at det er blitt sosialt akseptert å gå med treningstights i absolutt alle sammenhenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg liker og bruker som sagt både bukser og tights. Jeg mener det er rart å henge seg opp tights som hverdagsplagg som et problem -fordi jeg ikke helt skjønner hvorfor man henger seg opp i det. Tights kommer i alle farger og fasonger - i motsetning til grå joggebukser. Er det da at det er så kroppsnært at noen reagerer på det?

At noe er behagelig er en forklaring på hvorfor det benyttes.

Det endrer ikke det faktum at det er "treningstøy".

Det er ingenting som er rart ved at folk reagerer på at treningstøy er hverdagsmote.

Mange trekker frem joggebuksa som forsvar av tightsen. Jeg ser ikke hvordan joggebuksa er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også verdt å nevne i denne sammenheng at det ikke akkurat er sånn at nordmenn pynter seg i hjel fra før. Det er jo en "forverring" fra et allerede ganske dårlig utgangspunkt :D

Hallo, skjønner du ingenting eller? Å bry seg om at den ene rumpeballen skal være så bøs og ripped som mulig er lov, men å bry seg om hva man har på seg på hele kroppen er teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen intensjoner om å presse mine personlige preferanser over på andre verken på den ene eller andre arenaen, men dersom du tror at måten du velger å se ut på er noe som folk ikke legger merke til, er du naiv. Og ja, det kan også gi folk tegn om en relativt fraværende effort fra din side.

Virker som enkelte tilsynelatende er dypt sjokkert over at man legger merke til folk som går ut på restaurant i 2XU-tights.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at dette temaet evner å bli til en diskusjon. Hvorfor i helvete skal noen bry seg om hva slags bukse jeg går med, og hvorfor i helvete skal jeg bry meg om hva andre mener om hva slags bukse jeg bruker? For en verden.

Fordi klær sier veldig mye om en person. Klær handler mye om hvordan man vill presentere seg selv for omverdenen. Klær er noe de aller fleste har på seg, og om man kommer på et jobbintervju for et regnskapskontor i treningsthigts så skaper man - for de fleste - et dårlig førsteinntrykk. Hvordan man skal kle seg er selvsagt opp til hver enkelt, men andre bryr seg mer en andre. Det store spørsmålet i denne tråden er jo om treningsthigts er sosialt akseptert eller ikke? Er det bedre at en ung kvinne kommer i en 2XU thigts på forelesning på en høgskole/universitet kontra en ung mann kommer i Umbro jobbebukse til det samme. Er det greit, er det pent? Jeg er av den kjipe typen som synes jobbebukse passer best innefor husets fire vegger, eller på søndager, eller på en skikkelig dagen derpå dag.

For å forklare nærmere det jeg skriver i de første linjene; Jeg går på høgskole. Hvordan man kler seg sier veldig mye om hvilken linje man går, og det er lett å gjennkjenne en del grupper.

Idrett: Treningsklær også på dager hvor de har forelesning hele dagen.

Friluftsliv: Alltid noe grønt, i form av en grønn allvèrsbukse, eller militærfargede plagg.

Journalister: Alltid fint kledd, skjorter og dyrere merker.

Musikk/Kunst og handverk/Drama: Spessiele stiler, mye farger og oppsiktsvekkende klær.

Lærere: Ordentlig kledd, gjerne "Voksent".

Sosionom og Barnevern: En lettere kledd gjeng, gjerne hettegenser og dongribukse, dongribukse og t-skjorte. Veldig enkelt kledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Man ser sporty ut, som er et image som er i vinden.

2. Treningstights er ofte et ganske flatterende plagg.

Jeg er veldig enig i nr 1.... utrolig mange jeg kjenner dubber rundt i flashy joggesko, kul hette hoodie og treningstights fra 2xu eller better boddies... Og, som mange sikkert klarer å tenke seg til, de har aldri trent en dag i sitt liv. Image is everything.

2. Gruppen som tilhører i punkt nr 1 har som regel sine skavanker ... de skavankene blir IKKE mindre synlige i tights. Nei, det hjelper ikke om tightsen er fra gæsp.

Jeg har aldri skjønt det der med tights. At kvinner går i tights er jo allment akseptert nå og det gjøres angivelig fordi det er så behagelig.

Men, forklar meg en ting: hvordan kan det ha seg at kvinner som veldig ofte ikke kan gå i det og det plagget fordi da viser sånn og slik ikke har problemer i det hele tatt med å tre på seg en tights og i praksis egentlig kunne gått naken?

Jeg mener, alt er synlig. Trusa (Eller mangel på) kameltåa (i mangel av av et bedre ord) og absolutt nesten alle cellulittene osv. Nei, det hjelper ikke at tightsen er sort.

Og ikke få meg til å begynne på menn og tights!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i nr 1.... utrolig mange jeg kjenner dubber rundt i flashy joggesko, kul hette hoodie og treningstights fra 2xu eller better boddies... Og, som mange sikkert klarer å tenke seg til, de har aldri trent en dag i sitt liv. Image is everything.

2. Gruppen som tilhører i punkt nr 1 har som regel sine skavanker ... de skavankene blir IKKE mindre synlige i tights. Nei, det hjelper ikke om tightsen er fra gæsp.

Jeg har aldri skjønt det der med tights. At kvinner går i tights er jo allment akseptert nå og det gjøres angivelig fordi det er så behagelig.

Men, forklar meg en ting: hvordan kan det ha seg at kvinner som veldig ofte ikke kan gå i det og det plagget fordi da viser sånn og slik ikke har problemer i det hele tatt med å tre på seg en tights og i praksis egentlig kunne gått naken?

Jeg mener, alt er synlig. Trusa (Eller mangel på) kameltåa (i mangel av av et bedre ord) og absolutt nesten alle cellulittene osv. Nei, det hjelper ikke at tightsen er sort.

Og ikke få meg til å begynne på menn og tights!

Jeg er glad for at malenesofie fikk postet innlegget sitt før deg, Aldara!

:)

Hvorfor?

Jo, jeg er en av dem som synes at treningstights ofte er et ganske flatterende plagg.

Og så gjør du meg oppmerksom på at det er det jo ikke nødvendigvis alltid for alle... Så tenker jeg meg om, og kommer på at du har nok rett i det. Men - det har altså med hva en velger å fokusere på. Jeg "husker" bare dem som bærer tights som gudinner. De som ikke ser så bra ut i tights, men som likevel går med det, dem husker jeg kanskje fordi de hadde så kul hårfrisyre, så søtt smil eller var så sylskarp å diskutere med...

:)

Altså - hva tar en til seg av andre mennesker?

Jeg også kan selvsagt bli lamslått av hvor underlig folk kan velge å fremstå, men i det store og hele tatt så er jeg altså mest opptatt av, får øye på og husker best - de sidene av et menneske som er mest flatterende. (Jeg gjør et unntak for fæl kroppslukt - det er ganske så ødeleggende for resten av første og helhetsinntrykket i min bok)

Så - jo - jeg er opptatt av hvordan folk kler seg - spesielt om de kler seg bra for seg og sin måte å fremstille seg.

Damer i treningstights er kjempeflott. Ihvertfall dem som fester seg i hukommelsen er det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...