Gå til innhold

Har vi glemt hvordan vi tar på oss vanlige bukser?


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

LOL. Ei veninne av meg frå Sverige påpekte då ho flytta hit at det er typisk norsk å gå rundt med treningstights som casual fashion outfit. Eg har alltid trudd at dei som gjekk med det var på veg til eller frå trening. Så feil kan ein ta. Gledar meg til det blir trendy for menn å gå med tights, og eg vart til og med litt sjokkert då eg fann ut at det ikkje enno er sosialt akseptert på trening ein gong:

http://www.osloby.no/sprek/Klemmer-til-i-tights-7546120.html

http://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1870864#Post1870864

P.S. Shorts utanpå tights ser forresten heilt teit (pun intended) ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun vil så kan hun prøve å finne ei bukse som faktisk passer meg, slik at jeg kan gå i vanlige bukser. Men så pleier ikke jeg å gå i treningstigthsen utenom til og fra og på trening. Men selvfølgelig, skal jeg handle noe i sentrum etter trening så skifter jeg ikke bukse først. Men så vet jeg ikke helt om alle treningstigthsene mine vil regnes som det av folk flest som bare kaster er lite blikk på meg når jeg går forbi på gata. Ikke noe nike, better bodies eller 2x u på denne kjærringa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOL. Ei veninne av meg frå Sverige påpekte då ho flytta hit at det er typisk norsk å gå rundt med treningstights som casual fashion outfit. Eg har alltid trudd at dei som gjekk med det var på veg til eller frå trening. Så feil kan ein ta. Gledar meg til det blir trendy for menn å gå med tights, og eg vart til og med litt sjokkert då eg fann ut at det ikkje enno er sosialt akseptert på trening ein gong:

http://www.osloby.no/sprek/Klemmer-til-i-tights-7546120.html

http://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1870864#Post1870864

P.S. Shorts utanpå tights ser forresten heilt teit (pun intended) ut.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/hva-synes-dere-om-guttetights.8984/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guilty as charged. Men så ser ræva mi eksepsjonelt bra ut i treningstights, så det er innafor.

trur den bakdelen din ser eksepsjonelt bra uannsett hva den har på ;)

men ja tights over alt er nok en uting, ei fin stram olabukse gjør nytta :)

sku ønske det var sosialt akseptert for oss litt røsslige karer å trene med tights da jeg som iherdig landeveissyklist veit att det er skammelig digg og ferdes i tight trenings utstyr:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er bare kvinners svar til motebransjen. Vi vil ha på oss noe som er behagelig og som gjør at rumpa vår ser bra ut.

I tillegg så er det faktisk vanskelig å finne en bukse som passer over rumpa og som sitter i livet. De fleste bukser som er laget er ikke ment for en fyldig rumpe samtidig som man er smal i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så er det faktisk vanskelig å finne en bukse som passer over rumpa og som sitter i livet. De fleste bukser som er laget er ikke ment for en fyldig rumpe samtidig som man er smal i livet.

Dette! As true as it will ever be. Lykke til med å finne ordentlige jeans som er korrekt lengde i beina, store nok i lår og rumpe, men smal nok i livet. Jeans er et tykt og ustretchy stoff, og blir dermed ofte ikke fint på de av oss som har litt ulike proposjoner, da de ofte strammer på feil steder. Jeg får verdens flateste rumpe i jeans, og dermed bruker jeg det aldri.

EDIT: Eller ennå vanskeligere; prøv å finn en dressbukse som ser bra ut på et par fyldige damebein!! :dead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er bare kvinners svar til motebransjen. Vi vil ha på oss noe som er behagelig og som gjør at rumpa vår ser bra ut.

I tillegg så er det faktisk vanskelig å finne en bukse som passer over rumpa og som sitter i livet. De fleste bukser som er laget er ikke ment for en fyldig rumpe samtidig som man er smal i livet.

Dongeri og kuskinnsbelte!(y):p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker utelukkende under armour-skjorter fordi proporsjonene mine er så merkelige.

Lykke til med å finne ei skjorte som passer ordentlig til skuldrene, søkket der det sku vært ei brystkasse, samtidig som den er tight i livet og har riktig lengde.

Klin umulig å finne i vanlige butikker.

Så istedenfor å få sydd om ei skjorte, sånn at den passer perfekt, selv om det strengt tatt er jækla billig... Så bruker jeg heller treningsskjorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen er: Tights er lov. Spørsmålet er heller kva overdel som passar til. På sykkel er reglane at lang bukse skal matchast med lang overdel, men det er lov med kort bukse og lang overdel. Eg meiner at dette gjeld på løp også, men er tilbøyelig til å fire på reglane på gymmet. Inne kan det rett og slett bli for varmt med lang trøye, samstundes er lange bein greit ved f.eks. markløft. Men kva med singlet og lange tights?

På kafe etter økta er eg meir usikker på reglane. Er knitwear lov eller blir det stilbrot? Treningstrøye blir vel for mykje trening? Hettegensar? Og kva med jakke? Allværs er ihvertfall greit, men er penere tøy som peacoat innafor? Skovalget er ihvertfall joggesko med spreke fargar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker utelukkende under armour-skjorter fordi proporsjonene mine er så merkelige.

Lykke til med å finne ei skjorte som passer ordentlig til skuldrene, søkket der det sku vært ei brystkasse, samtidig som den er tight i livet og har riktig lengde.

Klin umulig å finne i vanlige butikker.

Så istedenfor å få sydd om ei skjorte, sånn at den passer perfekt, selv om det strengt tatt er jækla billig... Så bruker jeg heller treningsskjorter.

Eg kjøper heller ei skjorte som er litt for stor, og syr ho inn sjølv. Krever kun 1 stk symaskin og ein halvtime ledig tid:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøper heller ei skjorte som er litt for stor, og syr ho inn sjølv. Krever kun 1 stk symaskin og ein halvtime ledig tid:-)

Jeg støtter deg i at det skal lite til å finne ei skorte som passer, så lenge man er villig til å modifisere skjorta litt i etterkant.

For min egen del så er det overlegent bedre å få noen andre til å sy inn skjorta fremfor å skulle sy selv...

Poenget var heller disse kvinnemenneskene som klagde over det manglende utvalget de har når det kommer til klær.

Som en vis person engang sa: "Om man ikke finner normale klær som funker, er det andre ting enn bare rumpa som er et problem"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: Som en vis person sa som svar til denne tråden.

(en person som også har rumpe og lår (som en nordisk vår, og et blikk som veier flere tonn).)

Blikket mitt veier tusen ganger mer enn rumpa mi akkurat nå ass.

Ja ja, når beina mine er for korte for 95% av alle bukser som selges i norske klesbutikker får jeg vel gå hen å gro meg litt lengre da. :( Urettferdig for oss småsamer fra nord som må i barneavdelinga på H&M for å finne riktig lengde på klærne, men i mammaavdelingen for å finne riktig bredde (n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...