Jump to content
Sola73

Trenger hjelp til fortsettelsen etter nybegynnerprogrammet..

Recommended Posts

Nærmer meg slutten på dette programmet http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/. Er godt fornøyd med det, og terper teknikk på markløft og knebøy. Har fått et par aha-opplevelser der etterhvert. Føler jeg begynner å nærme meg brukbar teknikk på disse nå. :whistle:

Da er spørsmålet, hvilket program bør jeg følge videre? Jeg liker å jobbe etter en "oppskrift", har lett for å gli ut uten et program å forholde meg til.

Aner ikke hva jeg burde gå for. Tenkte litt på X-press, ser ihvertfall litt gøy ut. Hva med Starting strenght og 5-5 osv..?? (n)

Målet er å bli sterkere og sunnere selvfølgelig, skal ned ca 5-6 kg, kvitte meg med overflødig fett.

Er forøvrig knappe 71 kg og 168 høy

Legger opp til 3 styrkeøkter i uken.

Hører gjerne andres erfaring med de ulike styrkeprogrammene:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Om du legger opp til tre økter, bør du nok ha fullkropp, iallefall ikke dele opp programmet i noe mer enn en 2 splitt. Men velg et som du synes kan virke "for deg", det MÅ og BØR være morsomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har tenkt å fortsette med fullkropp ja:)

Er nok derfor jeg heller mot X-press, ser jo unektelig litt morsommere ut enn Starting Strenght f.eks..:huh:

Men samtidig så vil jeg jo helst få resultater også, ikke baaare ha det gøy liksom:LOL:..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kjører X-press nå, liker det veldig godt (y) Kjekt med variasjonen mellom "tung", "medium" og "lett", har tidligere trent med lineær progresjon (5x5 i de fleste øvelser) over lang tid og gikk litt lei. Stas med variasjon i organisert form!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger. Får fintenke litt og finne ut hva som passer best for meg:) Ser også en fordel med litt variasjon, kanskje ikke like lett å gå lei da.

Hvordan er progresjonen din på X-press programmet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Ikke noe å si på progresjonen. Har bare holdt på med X-press i halvannen måned, men øker i de fleste øvelser på hver trening. Gøy! Du må forresten være nøye med å føre treningsdagbok, det er to uker mellom hver gang du kjører samme økt og helt umulig å holde styr på vekter uten gode notater :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd med Wendlers 5 3 1 program. Se:

http://www.t-nation.com/workouts/531-how-to-build-pure-strength

Det skal ligge et excel ark på siden hvor du bare plotter inn dine tall og så produserer excel arket trenings program for de neste halve året. Programmet baserer seg på baseøvelsene og en forsiktig men jevn stigning i styrke.

Hvis du vil kjøre på med både styrke og muskelvekst så kan jo Wendlers big but boring være tingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...