Gå til innhold

VM i olympisk vektløfting


Pons

Anbefalte innlegg

Ruth sin gruppe begynte kl 08 i dag tidlig. Hun fikk kun åpningsløftet på 101kg i 3de forsøk dessverre. Mulig hun skadet albuen i et forsøk på å redde nr. 2. Støt begynner om 10 min.

Og Kim-Eirik løfter kl 16:00 på lørdag, streames live på iwf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jentungen på 6 og jeg satt og så litt på dette i dag. Hehe, hun levde seg helt inn det, heia og jubla, og tror dere ikke hun hadde rett i spådommene om hvem som ikke kom til å klare løftet, og hvem som kunne klare det bra?!

Måtte forklare henne hva de skulle gjøre, men etter det var hun rene eksperten, hun ;):D:p

Aktiv barneoppdragelse ; You're doing it right! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nå fram til 00:00, herrer ca 93kg (husker ikke vektklassene nøyaktig)

94. :)

Vet ikke om David Bedzhanyan skal løfte., men håper på en real fight mellom han og Ilya i Støt :D

Bedzhanyan står som rekordholder og viste en syk form på det russiske mesterkapet med et løft på 241 :D

Ooog det ble det. Nurudinov ble også med på dansen. Beste konkurransen på mange år, dette. Kjipt for Nurudinov som tok verdensrekord, men bare kom på tredje plass ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponerende løfting av Ilya!

Mange fine løft i VM, men synes løftingen til Luis Mosquera fra Columbia var helt utrolig!

Typisk Columbiansk overstøt også. Mye imponerende løfting i lavere klasser. Synes også Mohamed Ehab løftet bra. Vel, åpenbart siden han tok sølv.

Ikke overraskende bommet Pat Mendes ut av rykk. Hvorfor skal han alltid starte for høyt for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snakket om det på VM i styrkeløft også etter at Marte Elverum bombet i benken, hvor utrolig viktig det var å starte på noe lettere vekter man VET man tar.

Nå blir det litt vanskelig å si det samme om utstyrsløfting, benkpress spesielt, der det kan ende med: 1. lette vekter-ikke komme ned, 2. tunge vekter-ikke komme opp.

Ellers helt enig forsåvidt, og nå vet jeg heller ikke noe om de underliggende grunnene til at Marte røyk ut, utenom at hun generelt sliter med skjort, slik jeg har skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke overraskende bommet Pat Mendes ut av rykk. Hvorfor skal han alltid starte for høyt for seg selv?

Mendes gjorde faktisk en ganske dårlig konkurranse syns jeg. Har aldri sett han rykke uten reimer, kansje han burde slutte med reimer på maksløftene sine før konkurranse.. Og hvorfor kickstøter han? tilåmed jeg ser at det ikke fungerer... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mendes gjorde faktisk en ganske dårlig konkurranse syns jeg. Har aldri sett han rykke uten reimer, kansje han burde slutte med reimer på maksløftene sine før konkurranse.. Og hvorfor kickstøter han? tilåmed jeg ser at det ikke fungerer... :p

Synes det var helt greit av Mendes sleit, har lite til overs for han.

Når det er sagt var det utrolig gøy med VL VM, morsomt med litt forandring. Tror jeg lå halve helga på sofaen under pleddet og "deloadet" til VL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mendes gjorde faktisk en ganske dårlig konkurranse syns jeg. Har aldri sett han rykke uten reimer, kansje han burde slutte med reimer på maksløftene sine før konkurranse.. Og hvorfor kickstøter han? tilåmed jeg ser at det ikke fungerer... :p

Kickstøting kan være "fremtiden".

757223767665783

Verdensrekorden som stod i 2 minutter var med kickstøt. Han hadde forøvrig forrige også, selvom jeg ikke vet om det var kickstøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-105 var definitivt høydepunktet! Og +105 var skuffende :p

Hmm, oki:)

Presisering ;kommentatorgutta mente ihvertfall det skyldes for tung startvekt, selv har jeg ingen anelse.

Marte har fortalt at hun etter 4. knebøy slet veldig med pusten. Det var på en god høyde stevnet ble gjennomført, i tillegg til at oppvarmingslokalet var et GODT stykke unna stevneplattformen. En blanding av det, dårlig tid, en stresset Dietmar og at benkpress generelt er hennes svakhet, resulterte i at hun røk ut. Synd!

Men nok OT. Gøy med VM i vektløfting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...