Gå til innhold

Drøye synder i matveien


Markuspftw

Anbefalte innlegg

Da jeg gikk på ungdomsskolen skaffet min far en stor industrifrityr som vi hadde hjemme... Mine foreldre jobber på sjøen så hver 4. Uke var min bror og jeg alene hjemme en uke.

Jeg og min bror fant raskt ut at "hurra, alt kan jo friteres!!"

Så uansett hva vi hadde til middag slengte vi det i frityren, alt fra frdigkokte nudler, tortellini, alt av kjøtt, grønnsaker osv.

Favoritten en periode... Da var det å spring hjem fra skolen, slenge oppi enten noisettes (de runde pomfri-greiene) eller tynne pomfri i frityren. Med en gang de var ferdige slengte vi en pakke ferdigraspa ost over og tok under grillelementet i ovnen et par minutter. Deretter ble majones, ketchup og bernes (ja sammen...) trøkka over og alt fortært...!

Jeg gikk under kallenavnet "frityren" halve ungdomsskolen fordi det så ofte lukta frityr av hele meg :p

En annen "synd" var da min beste venninne og jeg fant ut at vi kunne lage hjemmelaga sjokolade.. Smeltet smør, melis, sukker og nesquick-pulver i en kopp, rørte rundt og maula. Æsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk på ungdomsskolen skaffet min far en stor industrifrityr som vi hadde hjemme... Mine foreldre jobber på sjøen så hver 4. Uke var min bror og jeg alene hjemme en uke.

Jeg og min bror fant raskt ut at "hurra, alt kan jo friteres!!"

Så uansett hva vi hadde til middag slengte vi det i frityren, alt fra frdigkokte nudler, tortellini, alt av kjøtt, grønnsaker osv..

Jeg og min bror hadde også en sånn periode. Spiste blant annet frityrstekte brødskiver. Spiser du fritert mat nå? Jeg blir kvalm bare av tanken:hungover:

Føler meg for øvrig veldig kjedelig i denne tråden, synder stort sett med sjokolade eller alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen "synd" var da min beste venninne og jeg fant ut at vi kunne lage hjemmelaga sjokolade.. Smeltet smør, melis, sukker og nesquick-pulver i en kopp, rørte rundt og maula. Æsj..

Da jeg gikk på barneskolen var kalte vi de for smurfeboller :roflmao: Blanda sammen det der, lagde små kuler og satte det i kjøleskapet i 30 min-1 t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på ungdomsskolen skaffet min far en stor industrifrityr som vi hadde hjemme... Mine foreldre jobber på sjøen så hver 4. Uke var min bror og jeg alene hjemme en uke.

Jeg og min bror fant raskt ut at "hurra, alt kan jo friteres!!"

Så uansett hva vi hadde til middag slengte vi det i frityren, alt fra frdigkokte nudler, tortellini, alt av kjøtt, grønnsaker osv.

Favoritten en periode... Da var det å spring hjem fra skolen, slenge oppi enten noisettes (de runde pomfri-greiene) eller tynne pomfri i frityren. Med en gang de var ferdige slengte vi en pakke ferdigraspa ost over og tok under grillelementet i ovnen et par minutter. Deretter ble majones, ketchup og bernes (ja sammen...) trøkka over og alt fortært...!

Jeg gikk under kallenavnet "frityren" halve ungdomsskolen fordi det så ofte lukta frityr av hele meg :p

En annen "synd" var da min beste venninne og jeg fant ut at vi kunne lage hjemmelaga sjokolade.. Smeltet smør, melis, sukker og nesquick-pulver i en kopp, rørte rundt og maula. Æsj..

Minner meg om en kompis som pleide å ta alle slags pølser, kutta de opp, kasta de i frityrkokern sammen med sjukt mye ost og pommes og spurte alltid "du vet at vi kommer til å havne i helvete for det her?". Ketchup all over dat shit og pommes krydder. FML. Nå ble jeg sulten.

Good times :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300g(?) bamsemums og 10stk vaniljeis på pinne, gjennomført når jeg gikk på barneskolen. Spydde hele natten og dagen etter. Spiser ikke bamsemums eller ren vaniljeis lenger...:sick:

Værste synden: hadde spist lite en dag (holdt på å gå opp i vekt), så konsumerte 150g ris (veid tørr) og 300gkylling + en shake som inneholdt: 1boks kesam, 2store bananer, 2 toppede spiseskeier med peanøttsmør, 50g proteinpulver, 0.5liter melk og 3 egg. Alt ble konsumert nattestid på 10minutt, spydde også opp igjen alt dette. Mistet alle gainsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min drøyeste lørdag jeg kan huske:

Før trening på morgenen: pannekaker med nutella ca 1300 kalorier

Rett etter trening(gikk rett til bakeriet ved treningssenteret:ROFLMAO: : 3 donuts+skolebolle ca 1500kcal

Mellommåltid: Toast ost, skinke, smør : ca 1000 kalorier (spiser shittloads med brødskiver)

Drikke : Sjokomelk 500kcal

Middag og kvelds: En hel hjemmelaget pizza: 1600 kalorier

Snax: Smågodt med sjokolade: 1500kalorier

Snax; Oreokake ca 400g: 2000 kalorier

Drikke: doubble Milshake sjokolade 800kalorier

+ diverse småspising ca 1000 kcal

Ble vell totalt ca 10000-11000 kcal den dagen der om jeg ikke husker feil :cool:

Oooooo! Respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg høyner med følgende:

På storgada kiosk og spill i grimstad så henger det en hall of fame plankett: 1stk 1000gr hamburger med 1/2 liter drikke: 9 min, var plass til en del mer.

I yngre dager når jeg trente både roing og amerikansk fotball på greit høyt nivå så tryllet jeg ned 2 til 2,5 stoore pizzaer fra vår hovedsponsor: pizzasjappe hver gang vi spilte hjemmekamp, da spanderte sponsoren mat, var plass til mer men ble lei av å tygge :-). Gikk konk gjorde de også etter hvert....

Åja glemte nesten: kokke/drikkekveld etter elgjakt: 5 dype tallerkener elgsuppe og en hel langpanne med verdens beste kake + 8 øl.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min bror hadde også en sånn periode. Spiste blant annet frityrstekte brødskiver. Spiser du fritert mat nå? Jeg blir kvalm bare av tanken:hungover:

Føler meg for øvrig veldig kjedelig i denne tråden, synder stort sett med sjokolade eller alkohol.

Haha, nei jeg er ikke videre fan av det! Det går med litt pomfri, men ellers spiser jeg det aldri. Gikk en del år hvor jeg ble kvalm bwre ved lukten av frityr! Skal sies at ettr et par år (når mine foreldre fant ut av våre frityrsynder så kastet de hele greia :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg om en kompis som pleide å ta alle slags pølser, kutta de opp, kasta de i frityrkokern sammen med sjukt mye ost og pommes og spurte alltid "du vet at vi kommer til å havne i helvete for det her?". Ketchup all over dat shit og pommes krydder. FML. Nå ble jeg sulten.

Good times :D

Haha, dersom det er slike retter en kan fråtse i i helvette så sendes jeg gjerne dit fremfor perleporten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Bali hadde vi forøvrig to stk "standardsynder".

Når vi kom hjem fra en fuktig kveld fra byen bestilte vi den beste pizzaen de hadde; pizzabunn, tomatsaus, fettete spekepølse, spaghetti og pomfri på pizzaen! Og rømmedressing selvfølgelig.

McDonalds hadde hjemkjøring der og,så ett par ganger i uka når vi ikke orka reise oss ringte vi dem (speed dial selvfølgelig ), og bestilte en dobbel cheeseburger meny go large (stor brus, stor pomfri, stod dobbel cheeseburger + en liten vanlig burger) og en boks med friterte hvitløksbrød on the side...

I tillegg hadde skolen gratis frokost og lunsj. Frokost var ofte toast med ulikt pålegg. Hver fredag var det toast med nughatti og bacon til frokost og fritert banan til lunsj! Ugg..

Jeg ankom Bali som ei godt trent jente på 54 kg. Jeg forlot åstedet fire mnd senere, utrent og 62 kg. I regret nothing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Bali hadde vi forøvrig to stk "standardsynder".

Når vi kom hjem fra en fuktig kveld fra byen bestilte vi den beste pizzaen de hadde; pizzabunn, tomatsaus, fettete spekepølse, spaghetti og pomfri på pizzaen! Og rømmedressing selvfølgelig.

McDonalds hadde hjemkjøring der og,så ett par ganger i uka når vi ikke orka reise oss ringte vi dem (speed dial selvfølgelig ), og bestilte en dobbel cheeseburger meny go large (stor brus, stor pomfri, stod dobbel cheeseburger + en liten vanlig burger) og en boks med friterte hvitløksbrød on the side...

I tillegg hadde skolen gratis frokost og lunsj. Frokost var ofte toast med ulikt pålegg. Hver fredag var det toast med nughatti og bacon til frokost og fritert banan til lunsj! Ugg..

Jeg ankom Bali som ei godt trent jente på 54 kg. Jeg forlot åstedet fire mnd senere, utrent og 62 kg. I regret nothing!

Kebaben var på speed-dial og leverte på døret. Samma med pizzasjappa som serverte pizzaer på størrelse med bildekk. Det gikk da gjerne en 1 og en halv pizza + brownies, 3 hjemmelagde iskuler og sjokolademelk etter trening. Ankom Bali 78 kg, dro hjem og veide 90 kg. Kom ned i den beste formen jeg noensinne har vært, dro hjem med 200 kg i bøy og 230 i mark og sliten av å gå opp trappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...