Jump to content
Linda26

Deprimert og vil bare gi opp alt!

Recommended Posts

Hei er en jente på 26 år er 164 høy og veier 63,5 kg. Har litt for mye rundt magen og ikke fornøyd med lår og rompe som er i det største laget for min del. For 1 mnd siden begynte jeg å telle kalorier spise sunt fordi jeg klarer ikle leve med meg selv når jeg ser sånn ut. Vil så vidt å gå ut fordi jeg føler meg feit. Tørr så vidt dra på treningssenteret pga av utseende mitt. Men som sagt så har telt kalorier og meldt meg inn i vekt klubb hvor jeg skriver ned alt jeg spiser. Da mener jeg vær minste detalj. Har ikke gått ned en kg og føler at jeg like godt kunne spist pizza og kaker i steden. Vekten min varier også veldig hele tiden. Plutselig en dag veier jeg 62 og tror den er på vei ned, men neida. Noen dager etterpå veier jeg 1 og en halv kg mer..

Trener også flere ganger i uka når jeg har tid som regel løper jeg intervaller og svetter så det renner. Føler all jobben bare er bortkasta. Vil gi opp.

Dette er sånn ca hva jeg spiser:

Frokost: 2 skiver dansk rugbrød med kalkunskinke og et glass melk/ en porsjon havregrøt med banan.

Lunch: en boks mager cottagechese med blåbær/ to grovebrødskiver med kokt egg

Mellom: skyr/banan/yougurt/ proteinvaffel

Middag: 150 gram kyllingfilet med 100 g søtpotet og grønnsaker/ kyllingfilet og fulkornris og grønnsaker

Kvelds: 2 knekkebrød med diverse pålegg/ dansk rugbrød med omelett

Drikker så og si BARE vann og masse vann gjennom dagen. I helgene kan jg kose meg med litt godis. Men jeg burde ha sett noe resultater?? Virker som det eneste som funker er å sulte seg selv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Hei er en jente på 26 år er 164 høy og veier 63,5 kg. Har litt for mye rundt magen og ikke fornøyd med lår og rompe som er i det største laget for min del. For 1 mnd siden begynte jeg å telle kalorier spise sunt fordi jeg klarer ikle leve med meg selv når jeg ser sånn ut. Vil så vidt å gå ut fordi jeg føler meg feit. Tørr så vidt dra på treningssenteret pga av utseende mitt. Men som sagt så har telt kalorier og meldt meg inn i vekt klubb hvor jeg skriver ned alt jeg spiser. Da mener jeg vær minste detalj. Har ikke gått ned en kg og føler at jeg like godt kunne spist pizza og kaker i steden. Vekten min varier også veldig hele tiden. Plutselig en dag veier jeg 62 og tror den er på vei ned, men neida. Noen dager etterpå veier jeg 1 og en halv kg mer..

Trener også flere ganger i uka når jeg har tid som regel løper jeg intervaller og svetter så det renner. Føler all jobben bare er bortkasta. Vil gi opp.

Dette er sånn ca hva jeg spiser:

Frokost: 2 skiver dansk rugbrød med kalkunskinke og et glass melk/ en porsjon havregrøt med banan.

Lunch: en boks mager cottagechese med blåbær/ to grovebrødskiver med kokt egg

Mellom: skyr/banan/yougurt/ proteinvaffel

Middag: 150 gram kyllingfilet med 100 g søtpotet og grønnsaker/ kyllingfilet og fulkornris og grønnsaker

Kvelds: 2 knekkebrød med diverse pålegg/ dansk rugbrød med omelett

Drikker så og si BARE vann og masse vann gjennom dagen. I helgene kan jg kose meg med litt godis. Men jeg burde ha sett noe resultater?? Virker som det eneste som funker er å sulte seg selv...

Hei! For meg virker det som at du er godt på vei! Du må huske at slike ting tar tid og man ser ikke forandring så fort man skulle ønske. Mesteparten av en slik forandring er psykisk og man må jobbe med seg selv på den fronten. Jeg selv har gått ned 15 kilo og det tok sin tid. Som alle, har jeg også dager hvor jeg bare vil gi opp - men så minner jeg meg selv på hvorfor jeg gjør dette og motiverer meg selv med YouTube og instagram! Til syvende og sist så må man bare være tålmodig og ikke gi opp - forandringen kommer! Tro meg:-)

Når man skal ned i vekt så fins det ikke plass til å jukse - du må holde deg samme vei gjennom hele uken i lang lang tid. Det er ikke plass for godis og snop i helgene. Det ødelegger veldig mye og setter deg tilbake. Du sier du spiser LITT godis men det er nok mye mer enn du tror og det inneholder sinnsykt mange usunne karbohydrater..

Under treningsdager, spis sunne karbo. Treningsfrie dager, prøv å spis mindre karbo da du ikke trener dette bort.

Du drikker mye vann og det er bra.

Vekten kan variere fra dag til dag - dette har en sammenheng med hvor mye du har spist, hvor mye vann du har fått i deg, er du oppblåst og ikke minst når du veier deg. Hvis du veier deg med en gang du har stått opp uten å ha drukket eller spist noe (og ikke spist seint på kvelden) så ser du nok at du veier mindre. Vei deg igjen utover dagen og vekta har gått opp. Det er helt normalt. Prøv å ikke fokuser så mye på tallet men heller hvordan du føler deg og synlig forandring. Ta før og etter bilder ofte. Se tilbake på dem.

Og en viktig ting; du kan spise sunn måltid, men det hjelper ikke hvis du overspiser til hver måltid.

Husk å spis ofte, små porsjoner. Hver 3-4 t!

Lykke til :-)

Ta en titt på Greg Plitt på YouTube - han er motiverende i praten sin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du har fin vekt ifh til høyden din. Vil tro du vil se bedre resultater av å trene styrke kontra fokusere på å gå ned i vekt. Fokuser på tung styrketrening,spis sunt og mål deg på faste plasser. Så tror jeg du vil se resultater du vil bli fornøyd med.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det ser ut til at du har et ganske høyt inntak av karbohydrater, i og med at du spiser rugbrød, havregrøt, grovbrød, vaffler, poteter, fullkornris, knekkebrød, mer rugbrød etc. Dersom jeg var i din posisjon ville jeg forsøkt paleo/lavkarbo i iallfall en måned, altså et kosthold hovedsakelig bestående av kjøtt og grønnsaker. Når jeg holdt meg til det, gikk jeg iallfall veldig raskt ned i vekt til tross for at jeg ikke trente noe særlig på den tiden (og fråtset i kjøtt!). Mange gode gratis ressurser her.

P.S. Holder meg fortsatt 90% til paleo, økte kun karboinntaket litt når jeg la over til styrketrening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Går du ikke ned i vekt må du spise færre kalorier, eller spise nåværende antall såfremt du øker aktiviteten. Du spiser kort og greit for mye kcal i forhold til aktivitetsnivået.

Etter og ha regnet grovt på antall kcal du inntar er det ikke stort mer enn 1200-1500 kcal på en dag (stemmer dette, ettersom du logger?), noe som er svært lite. Helgekosen er kanskje mer kcal enn du tror.

Du kan også spise så mye karbohydrater du bare orker, så lenge du er i negativ energibalanse. Du vil fortsatt gå ned i vekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Går du ikke ned i vekt må du spise færre kalorier, eller spise nåværende antall såfremt du øker aktiviteten. Du spiser kort og greit for mye kcal i forhold til aktivitetsnivået.

Etter og ha regnet grovt på antall kcal du inntar er det ikke stort mer enn 1200-1500 kcal på en dag (stemmer dette, ettersom du logger?), noe som er svært lite. Helgekosen er kanskje mer kcal enn du tror.

Du kan også spise så mye karbohydrater du bare orker, så lenge du er i negativ energibalanse. Du vil fortsatt gå ned i vekt.

Hvis jeg skal spise mindre enn det jeg spiser nå kommer jeg til å sulte! Orker ikke leve på en sult diett. Når jeg regner ut ligger jeg på ca 1300-1500 kalorier daglig. Jeg vil jo også si jeg er normal altiv. Løper 2-3 ganger i uka. Intevallet og jobber i en jobb hvor jeg er passe aktiv.. Noen dager blir det Sefølgelig daffe dager, men det er vel ikke så unormalt? Ja jeg spiser usunt til tider. Hvor jeg skeier ut litt, men er IKKE ofte.. Og å gå fra å ikke trene til å spise så og si normalt/usunt. Ikke tenke på hva jeg spiser og ca spise 2000 kcal vær dag til å gå ned til 1400 burde jeg vil se noen endringer? Og fra å drikke, saft juice, ol. Til bare å bare å drikke vann? Hvor hardt skal det være?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutt alt av sukker og hvitt mel. Spis bra med fett og proteiner. Grønnsaker og grove korn for karbs.

Ligg på ca 1800 til 2000 kcal. Du kommer ikke til å være sulten! Tren styrke, drit i løpinga (om ikke du er avhengig) men hold oppe et bra trøkk på hverdagsaktivitetene.

:)

164 cm og 63,5 kg.

Høres smelldigg ut det, tøysekoppen.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...