Gå til innhold

Antrekk på gymet


Tomla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok, siden dette allikevel er på vei OT!

En god kamerat av meg med evne til selvironi og BMI begge langt over gjennomsnittet, fortalte om da han for første gang på 20 år skulle i svømmehallen. Han la merke til at folk glodde fælt, enda mer enn det han er vant til pga vekten, men kunne ikke helt skjønne hvorfor. Han hadde jo tross alt på seg Speedoen som var in i svømmemiljøet sist han svømte. Da han kom inn i garderoben og så seg selv i speilet skjønte han hvorfor. Med en mage som var ganske så mye mer omfangsrik sammenlignet med sist han hadde på seg Speedoen, så det ved første øyekast ut som han spradet rundt kliss naken i svømmehallen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, siden dette allikevel er på vei OT!

En god kamerat av meg med evne til selvironi og BMI begge langt over gjennomsnittet, fortalte om da han for første gang på 20 år skulle i svømmehallen. Han la merke til at folk glodde fælt, enda mer enn det han er vant til pga vekten, men kunne ikke helt skjønne hvorfor. Han hadde jo tross alt på seg Speedoen som var in i svømmemiljøet sist han svømte. Da han kom inn i garderoben og så seg selv i speilet skjønte han hvorfor. Med en mage som var ganske så mye mer omfangsrik sammenlignet med sist han hadde på seg Speedoen, så det ved første øyekast ut som han spradet rundt kliss naken i svømmehallen! ;)

Litt som enkelte av småripsene på treningssentrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lignende type shorts blir brukt av flere jenter der jeg trener, og de kryper både hit og dit, er ikke langt unna eller bortimot at man ser en rumpeball eller to.

Trener rett som det er i sånn type shorts :D Om folk har på seg undertøy og ikke har klipt av den indre trusa i shortsen:cautious: burde det ikke være innsyn til noe som helst (y)

Er i alle fall en av de beste shortsene å løpe i når det er varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke si jeg skjønner helt hva du mener. En vanlig shorts dekker vanligvis underlivet like godt som en bukse. Man tørker gjerne av benken etter/før bruk. Hvilke underlivsvæsker er du tenker på?

... Tenker på grunnen til at denne tråden fins; Lene Hansen i sportsBH og hvorfor man reagerer på at hun viser magen.

Ja, en shorts dekker underlivet akkurat som en bukse. Akkurat som om en topp dekker brystet. Som du sier,man tørker gjerne av benken før/etter bruk. Hva er de hygieniske grunnene til at man tolererer lår/ræv, mens mage er uhygienisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk har på seg og ikke, driter jeg i. Men det jeg sliter med å skjønne er hvorfor i svarte man vil trene med minst mulig klær. Risikoen for å tabbe seg ut og flashe alle er i seg selv grunn nok til å tenke seg om. Jeg hadde ikke klart å konsentrere med et sekund hvis jeg måtte tenke på at ikke rumpa eller puppene ikke skulle vises. Jeg skjønner heller ikke at det kan være no behagelig. Argumentet med at det er så varmt, er etter min mening fullstendig meningsløst. Det ekke varmen det står på, og det vet vi begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde reaksjonene vært de samme dersom det var en kvinne på 150 kg som i sitt arbeid for å gå ned i vekt ble så svett at hun tok av seg t-skjorta og trente i BH? Har hun mindre lov til å vise frem kroppen sin enn det Lene Hansen har, fordi Hansens kropp er finere å se på? Er det slik at når man har trent seg/slanket seg/operert seg til en fin kropp, så er offentligheten forunt å se på denne estetiske kroppen og dermed gjelder ikke de sosiale normene som gjelder for hvermansen? Må man vise mest mulig hud for å vise at man er trent? Må Lene Hansen og andre fitnessmodeller/utøvere være en inspirasjon for alle og enhver?

Selv mener jeg at det er alminnelig høflighet å være påkledt i det offentlige rom der du omgås andre mennesker. En sports-bh har ingen større funksjonalitet enn en singlet eller t-skjorte. En truseshorts har ikke større funksjonalitet på trening enn en tights har. Det er heller ikke så varmt i Tromsø at man ikke klarer å ha klær på seg når man trener. Det er etter min mening ingen fullgode argumenter for å være avkledt på trening, men derimot et argument imot - nemlig alminnelig folkeskikk - det er normalt å være påkledt i offentligheten. Da ingen logiske grunner taler for å være mer avkledt på trening enn det som er normen i samfunnet, blir det for min del vanskelig å forstå hvorfor det er så forferdelig å bli bedt om å kle på seg.

Jeg ser absolutt poenget ditt, men for å være helt ærlig (og for å provosere litt)..?

Har man over lang tid lagt ned den enorme innsatsen det er å innta nok kalorier til å nå vanvittige 80-100kg over det som (avhengig av høyde) ville vært en sunn, fornuftig vekt, så skylder ikke samfunnet deg aksept for hvordan din lettkledte kropp ser ut.

Aksept for deg som person med de kvaliteter og ferdigheter du måtte ha? Ja, selvsagt. Aksept for kroppen din og hvordan den ser ut? Nei-som-faen ikke! Vi skal ikke akseptere at folk har et levesett som er så voldsomt bort-i-natta usunt at de frarøver seg selv livsglede, frarøver vennene sine en de er glad i, foreldrene sine et barn, og barna sine en forelder. :facepalm:

Dog er jeg revet. Jeg er i prinsippet liberalist, og selv om det ubehager meg at feite, usunne folk er feite og usunne så påvirker det meg strengt tatt ikke mer enn jeg tillater det å påvirke meg. Så, samme kleskode enten man er feit eller fit, men forvent ikke et gram aksept fordi du er feit. Det er ikke greit å være —som personen i eksemplet— 100kg overvektig.

Edit: Nei, jeg snakker ikke om den forsvinnende lille promillen av befolkningen som har medisinske problemer som gjør det umulig å holde en noenlunde normal vekt. Det finnes fakta faen folk med Prader-Willis-syndrom som (med litt hjelp) hoder en noenlunde normal vekt, og dette er mennesker som bokstavelig talt kan spise seg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser absolutt poenget ditt, men for å være helt ærlig (og for å provosere litt)..?

Har man over lang tid lagt ned den enorme innsatsen det er å innta nok kalorier til å nå vanvittige 80-100kg over det som (avhengig av høyde) ville vært en sunn, fornuftig vekt, så skylder ikke samfunnet deg aksept for hvordan din lettkledte kropp ser ut.

Aksept for deg som person med de kvaliteter og ferdigheter du måtte ha? Ja, selvsagt. Aksept for kroppen din og hvordan den ser ut? Nei-som-faen ikke! Vi skal ikke akseptere at folk har et levesett som er så voldsomt bort-i-natta usunt at de frarøver seg selv livsglede, frarøver vennene sine en de er glad i, foreldrene sine et barn, og barna sine en forelder. :facepalm:

Dog er jeg revet. Jeg er i prinsippet liberalist, og selv om det ubehager meg at feite, usunne folk er feite og usunne så påvirker det meg strengt tatt ikke mer enn jeg tillater det å påvirke meg. Så, samme kleskode enten man er feit eller fit, men forvent ikke et gram aksept fordi du er feit. Det er ikke greit å være —som personen i eksemplet— 100kg overvektig.

Edit: Nei, jeg snakker ikke om den forsvinnende lille promillen av befolkningen som har medisinske problemer som gjør det umulig å holde en noenlunde normal vekt. Det finnes fakta faen folk med Prader-Willis-syndrom som (med litt hjelp) hoder en noenlunde normal vekt, og dette er mennesker som bokstavelig talt kan spise seg ihjel.

Har du ikke fått med deg at man er kroppen sin? Nå må du slutte å skille menneskeverd og kropp, samfunnet liker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...