Gå til innhold

Noen spørsmål ang. mengdetrening.


Salamander

Anbefalte innlegg

Dette gjelder Dietmar sitt mengdeprogram som ligger for nedlasting på styrkeloft.no.

1. Jeg har lest gjennom veiledningen til mengdeprogrammet, men jeg kan ikke se noe info om hva jeg skal gjøre hvis jeg skal trene uten drakt. Har jeg lest for dårlig?

2. Hvor hardt skal jeg ta meg ut på støtteøvelser som dips, lårcurl osv? RPE9? Vekt?

3. Når man åpner programmet i excel så må man fylle inn mål for benk, mark og bøy. Er dette en vekt jeg ser for meg å kunne løfte etter åtte uker? Eller er det nåværende rekord? Jeg har lest begge deler.

4. Hva skjer på slutten av uke 8? Skal jeg prøve å sette ny personlig rekord, ta en uke pause for så å fortsette med et nytt eller samme program?

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Dette gjelder Dietmar sitt mengdeprogram som ligger for nedlasting på styrkeloft.no.

1. Jeg har lest gjennom veiledningen til mengdeprogrammet, men jeg kan ikke se noe info om hva jeg skal gjøre hvis jeg skal trene uten drakt. Har jeg lest for dårlig?

2. Hvor hardt skal jeg ta meg ut på støtteøvelser som dips, lårcurl osv? RPE9? Vekt?

3. Når man åpner programmet i excel så må man fylle inn mål for benk, mark og bøy. Er dette en vekt jeg ser for meg å kunne løfte etter åtte uker? Eller er det nåværende rekord? Jeg har lest begge deler.

4. Hva skjer på slutten av uke 8? Skal jeg prøve å sette ny personlig rekord, ta en uke pause for så å fortsette med et nytt eller samme program?

Takk på forhånd. :)

1) Lenge siden jeg har sett programmet på nettsiden, men bare hopp over drakt-treningen. Det er som regel på lav prosent og bare teknikktrening med utstyret så hvor mye treningen du går glipp av er nok lite.

Jeg mener å huske det står noe i veiledningen, men hvis du sier du har lest så stemmer vel det(les: les igjen).

2) RPE8, RPE9 er fint. Hvis du ikke klarer å restituere deg til neste økt, juster deretter. Det er ikke dette som kommer til å være avgjørende for om du øker eller ikke.

3) Er du en ny løfter som ikke har så mye treningserfaring kan du sette litt mer aggresivt(ikke mer enn 10kg over i noen løft), men som regel vil man sette pers. Det kommer også ann på om du er på gainern eller går ned i vekt.

4) Hvis du er fersking kan du godt prøve å sette ny pers og bruke det til neste program, er du mer erfaren og vet sånn ca. hvor mye du har økt så bare estimerer man neste program.

Hvis du ikke er i noe styrkeløftklubb vil det bli vanskelig å få tak andre dietmarprogrammer, men man kan godt gjøre nybegynner-programmet ett par ganger og så gå på viderekomne-programmet noen ganger.

Ett steg etter det vil være å gjøre programmene fortere enn oppsatt(selv om det er 3 økter i uka så gjør du 4 eller 5).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...