Gå til innhold

SHEIKO spørsmålstråd, erfaringer mm


Myr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pin press? :-P

Du setter sikringene på benken så høyt at du ikke når ned til brystet før stanga klinker i sikringene.

Ideelt sett plasserer du sikringene en cm under stickypoint, slik at når du presser opp igjen, så stresses kraftutviklingen for å få fart på stanga opp igjen aller mest på det punktet i løftebanen hvor du trenger det som mest.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, høres jo logisk ut. Men tenker på at klassisk mark bygger mer styrke enn sumo? Eller er det en myte? Prøvde litt sumo i dag å er nok endel sterkere i det enn klassisk mark, kanskje sumo er mer min stil å dra ting fra bakken

Det er ikke en myte. Men svaret kommer fort ann på hvem man spør.

Ville heller brukt Knebøy og klassisk Mark varianter for å styrke Sumo.

Men trene Sumo der det står kun "Deadlift" på programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mye mulig, men ser brutalt ut å øke fra 900 reps i blokk1 til 1350 i blokk2 :/

Se der ja, det blir en fin økning ja:p hvordan er økningen på belastning?

Sheiko er jo fan av ganske lav belastning, så kan hende det er den variabelen som gjør det mulig å overleve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye mulig, men ser brutalt ut å øke fra 900 reps i blokk1 til 1350 i blokk2 :/

Ganske CMS/MS prep 2 var rundt 2000 løft ila én måned, det er hva man kan kalle brutalt. :yuck:

Jeg ville anbefalt å prøve først, de fleste programmer er satt opp slik de er av en grunn, det kan jo hende førsteblokken er oppvarming og de to neste er de faktiske arbeidsblokkene, eller noe?

på 4dagers CMS/C1 er første måneden tilpassing, også arbeidsblokker som du sa.

Edit: Tilbake fra ferie så svare mer på spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser gjenom litt fremtidige økter, og wtf? Bug i systemet? 220 er 1RM i vanlig mark. De andre gangene mark til knær står, så er det riktig vekt. Eh?

Det er en feil ja :p bare trykk på tallet som står der og rett fra $B$3 til 4. Skal forresten være vanlig mark, RF gjorde noen feil på oversettingen.

post-25672-14440987297154_thumb.jpg

edit: Dette gjelder da kun CMS/C1 4 dager. over 80 og under 80 skal ikke ha denne feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hva slags erfaringer har dere gjort dere med å splitte opp øktene til tidlig og seinere på dagen?

Kjenner at jeg mister såpass mye trykk på andre runden med bøy at jeg har begynt å vurdere oppdeling.

Har dere ellers noen triks for å holde kroppen og fokuset i gang med tanke på ernæring? Første dagen med #31 i går og havnet greit i kjelleren når det nærmet seg 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags erfaringer har dere gjort dere med å splitte opp øktene til tidlig og seinere på dagen?

Kjenner at jeg mister såpass mye trykk på andre runden med bøy at jeg har begynt å vurdere oppdeling.

Har dere ellers noen triks for å holde kroppen og fokuset i gang med tanke på ernæring? Første dagen med #31 i går og havnet greit i kjelleren når det nærmet seg 3 timer.

Jeg har aldri splittet øktene på sheiko, ser heller ingen grunn til at man skulle gjøre det. Sikkert andre som er uenige.

Det som har funket for meg er at jeg tar med en yoghurt og sjokolademelk som jeg trøkker nedpå når jeg har kommet halvveis for litt ekstra krutt.

Triks for ernæring? Trykk i deg så mye mat som overhodet mulig er mitt triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt skjønner jeg ikke helt greia med at det er så tungt og at man skal bruke så lang tid? Jeg supersetter mye mellom øvelsene, for å spare tid. Det er jo generelt justert så lavt, at om man hopper fra 80% bøy og supersetter til 85% benk med en 2er så er jo ikke det noe stress? :p Jeg skjønner det kan bli lange økter om man kjører styrkeløftpauser hele veien og ikke supersetter noe. Nå er jeg i en lett fase, og skal ikke være noe fasit her, men prinsipppet gjelder jo uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dietmar feks så er det jo jævla mye supersetting og der kan man se litt samme prinsipper som sheiko. Feks mark fra kloss, også deretter på kloss. Dette blir supersetta i dietmar, men i sheiko deles det opp før og etter. Så ta litt lærdom fra dietmar og se på det som cardio :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...