Jump to content
PernilleMosk

Plan for vektnedgang

Recommended Posts

Er er 179cm lang, og veier nå 85 kilo.

Er alene, og har barn annenhver uke, så den uken jeg har barna er det ikke like lett å få til så mye trening som den uken jeg har "barnefri".

Jeg tenker å ligge på omlag 1570kcal pr. dag, og trene minst 3g i uken. Vil da trene både kardio og styrke.

Jeg antar jeg vil være sånn noenlunde fornøyd ved mellom 70-75 kilo.

Høres det ut som en plan?

Mottar veldig gjerne gode tips på veien :)

Hilsen fra Pernille :)

Legger ved et bilde der dere ser omtrent kroppsfasong pr. nå. Er magan som er hovedproblemet her, -selvfølgeligpost-27646-14440986277631_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Mage er et problemområde. Kcal underskudd og styrketrening som er løsningen. Ikke så mye ned i vekt, men ned i fettprosent samt bygge muskler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

du ser jo allerede smashing ut!

ved å putte data'ene dine inn i en bmr kalkulator, får vi at du forbrenner 1680kcal når du ligger i ro i sengen.

men ingen kalkulator kan fortelle nøyaktig hva du forbrenner, jeg ville nok startet på 2000kcal og justert derifra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mage er et problemområde. Kcal underskudd og styrketrening som er løsningen. Ikke så mye ned i vekt, men ned i fettprosent samt bygge muskler.

Har de fleste sentere et slikt apparat man måler fettprosent med tro? Jeg er på et Spenst senter :) Da skal jeg fokusere mye på styrketrening i tillegg!

Share this post


Link to post
Share on other sites
du ser jo allerede smashing ut!

Næmmen, det var jo koselig sagt :) Jeg har nå holdt meg på disse 1570kcal, og har da gått endel sulten. Bedre nå enn det det var når jeg begynte, men dog.

Da ser det ut til at jeg kan spise LITT mer i allefall, hvertfall de dagene jeg trener! Savner ofte en smootihe eller en nokashake på kvelden. Er så guffent å legge seg når magan skriker ;)

ved å putte data'ene dine inn i en bmr kalkulator, får vi at du forbrenner 1680kcal når du ligger i ro i sengen.

men ingen kalkulator kan fortelle nøyaktig hva du forbrenner, jeg ville nok startet på 2000kcal og justert derifra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Har de fleste sentere et slikt apparat man måler fettprosent med tro? Jeg er på et Spenst senter :) Da skal jeg fokusere mye på styrketrening i tillegg!

Målebånd og fettklype :)

Målebånd er også den letteste måten å holde øye med fremgangen selv på. Vekten er avhengig av mange faktorer, og et målebånd forteller deg derfor bedre hvor mye fett som er borte.

Alt annet er like humørsykt som vekten (ergo, store forskjeller fra minutt til minutt, satt på spissen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...