Jump to content
tinii

Dårligere prestasjon...?

Recommended Posts

Jeg sykler til og fra arbeid, til sammen litt over 12 km. Spiser frokost og lunsj med hovedvekt på proteiner i tillegg til karbs og sunt fett. Rett før jeg sykler hjem spiser jeg en banan eller lignende. Så er det styrketrening, men etter en tung sykkeltur er mine ben fullstendig ferdig og jeg klarer ikke å prestere mitt beste ved treningen. Spesielt ved øvelser til underkroppen. Jeg må gå ned i vekt noen ganger for å klare alle repetisjonene.

Jeg har nylig startet med syklingen. Så er det noe jeg bare bør venne meg til, eller er det noe jeg kan gjøre annerledes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Sykler 18 km per vei. Styrke går fint så lenge jeg ikke har kjørt intervaller/vært lenge over terskel. Sykler rolig (dvs lette tråkk. Ingen tullete tunge trege styeketråkk!!!) med puls mellom 65-75%

Hvis du bare sykler "riktig" vil d kunne fungere som oppvarming og restitusjon. Særlig når er såpass kort avstand som under en mil:) du hr nok mye å tjene på god trø-teknikk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De siste 3 km er kun oppover, så det er nok den delen som påvirker mest.

Det er bare godt å komme seg avsted så fort som mulig, men jeg får prøve å ta det roligere og finne riktig trø-teknikk som du sier 02-snapper. Takk for svar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De siste 3 km er kun oppover, så det er nok den delen som påvirker mest.

Det er bare godt å komme seg avsted så fort som mulig, men jeg får prøve å ta det roligere og finne riktig trø-teknikk som du sier 02-snapper. Takk for svar :)

Du venner deg nok fort til det. Distansen er ikkje så lang og så lenge du ikkje har ein fysisk krevende jobb så blir ikkje totalbelastninga særleg stor. Som tidlegare foreslått, ha eit lett tråkk og unngå syre og at lår/bein stivner av sykling.

Berre tren med støle og tunge bein i ein periode, for ein må trene med den belastninga ein skal venne seg til. Om dette blir for tungt eller du får smerter så bør du roe ned litt på sykling eller styrke.

Matinntak i forkant av så korte distanser har liten betydning, det som kan påvirke negativt er om du er i kraftig underskudd. Men om du skal trene like etter syklinga så er det jo fint å ha noko frukt/lett mat innabords.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Jeg sykler direkte til treningssenteret, så det er derfor jeg prøver å få i meg en banan eller noe før trening.

Tusen takk for svar Babo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...