Jump to content
Manhandler

The Brotein Shack

Recommended Posts

Siden jeg ikke kan tegne og har fritidsproblemer tegnet jeg noen striper om klassiske scenarioer en douchebag som meg selv daglig havner i. Kjenner du deg igjen?

Hvis du vil følge fortsettelsen er det bare å gå inn på https://www.facebook.com/broteinshack og like!

[ATTACH]148371[/ATTACH]

[ATTACH]148372[/ATTACH]

[ATTACH]148373[/ATTACH]

[ATTACH]148374[/ATTACH]

[ATTACH]148375[/ATTACH]

post-1376-14440985988274_thumb.png

post-1376-14440985989294_thumb.png

post-1376-14440985990828_thumb.png

post-1376-1444098599316_thumb.png

post-1376-14440985994892_thumb.png

Fortsetter under...

Artig å se at det er andre tegneseriemakere her. Du er flink på oppbygging, vendepunkt og å identifisere målgruppe og skape gjenkjennelse. Eneste jeg ville gjort annerledes er å bruke et standardisert format som feks 1:3.1, så kan du sende inn til dagbladet i september og få dem på trykk i et egmontblad :). Og så er det fint å bruke feks GIMP til å legge på snakkebobler i eget layer.

Takk for bra tilbakemelding. Men jeg tror kanskje man faktisk må kunne tegne for å gjøre det bra i disse konkurransene?

Langt i fra. Man må bare ikke støte det politsk korrekte etablissementet (les: Timbuktu + Marte Michelet) og holde seg innenfor begrensningene til formatet (bredde/høyde/oppløsning/filformat) samt ha potensiale for å appellere til en bestemt nisje og mulighet til å produsere striper over tid, dvs figurer med utviklingsmulighet. Tegnekvalitet er trolig det minst vesentlige, og kan faktisk være til hinder når det er snakk om avis med små bilderuter(se dilbert feks).

Annonse

Annonse