Jump to content
Metal_Barbie

Best cardio når man skal ned i vekt?

Recommended Posts

Jeg vet det er mange forskjellige meninger ang hva slags cardio som er best når man skal ned i vekt. Og ikke minst når man er overvektig og når man ikke er det. Så egentlig lurer jeg på hva som er best a å ha lange økter på for eksempel elipsemaskin eller bare kortintervaller,korte cardioøkter altså. Hovedfkuset er på styrketrening,men jeg å få fart på ting her nå og det er så mange forskjellige meninger om dette..Når man har noe å ta av så er det vel bra å faktisk ha litt lengre økter på sykkel,gåturer osv også? Man skal tross alt forbrenne en del og man tåler gjerne å forbrenne e del før kroppen tærer på noe som helst muskelmasse,eller?

Er en blanding av kortintevalløkter og langkjøring best ?

Også dette med å kjøre cardio etter styrkeøktene..det går greit med kortintervaller men jeg har bare ikke krefter til å cruise på med lang cardio økt etterpå asså..så dr er dt vel bedre med noen drag med intervaller i stedet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg selv er veldig fan av 4x4 og Gerilja Cardio om jeg først skal kjøre cardio mtp forbrenning. Om dette stemmer, vet jeg ikke, men har nå lest en del annbefalinger og artikler :)

Regner med det kommer andre mer konkrete og beviste svar etter hvert. Men disse funket iallefall for meg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg vet:) Har prøvd mye forskjellig selv jeg men finner ikke noe bedre eller dårligere foreløpig..har egentlig kjørt fint lite cardio tidligere men jeg har begynt å føle på at jeg trenger det med tanke på å få litt fart på ting samt også kanskje gjøre så jeg ikke blir så massiv..ja jeg er kraftig så jeg ser sikkert ikke så massiv ut når de siste kg er kommet av men det tar tid og jeg vet det er anbefalt hvs man vil bli mindre muskuløs på en måte...hvis dette gir mening.

Uansett..har fått for meg at jeg må trene mer cardio pga kondisjonen også..for den er faktisk ræva:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intervalltrening FTW! :) Pulsklokke med tilhørende maxpulstest anbefales, det er ofte lengre opp og lengre igjen enn jeg tror og håper... :p Nesten litt bittert at jo bedre kondis, jo værre blir det. Mvh, hadde dårlig kondis for fire år siden, nå over 350 intervalløkter (mest 4x4 spinning, har best kontroll på forholdet mellom puls og melkesyre der) seinere tilbakelegger jeg toppturer i sone 1 og 2, hurra! :) Å ja, og fat burn; jeg brukte 4x4 som viktig brikke i å komme meg fra 94 til 73 kg over 2 år. Dessverre litt for overivrig sånn at jeg mista muskler også, så jeg har lært ett og annet om less is more siden da... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...