Jump to content
Svima84

Forbrenning av kalorier

Recommended Posts

Sjekket via en BEE kalkulator, fant den inne på nettskolen jeg går på. Det står det

Din basalforbrenning er 1312 kcal

Så tok jeg og skrev opp antall timer med aktiviteter inkl søvn og det skulle bli 24 timer. Tror det stemmer sånn ca med mitt aktivitetsnivå løpet av en dag.

Og fikk opp Forbrenning etter aktivitet i 24 timer = 3089 kcal/døgn

(inkludert basalforbrenning)

Hvor mange kalorier burde jeg da holde meg sånn ca på løpet av et døgn for å få ned fett% på kroppen. Jeg er 157 cm og veier 53 kg om det skulle hvert av interesse. Jeg bryr meg ikke om vektet, så jeg bruker målebånd. målet mitt er å se mere trent ut, få opp muskelmassen, og mindre fett. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg er ganske aktiv hver dag ja. Jeg er veldig glad i å gå og sykle. Jeg går gjerne noen km når jeg først går. Jeg går til treningstudio eller sykler det er 3 km bare det, så skal jeg hjem igjen. Jeg har ikke bil eller lappen. Så bruker beina eller sykkel når jeg skal noe. Så, ja jeg er ganske aktiv hver dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg spiser frokost som regel innen en time etter jeg har stått opp. Det kan være alt fra 1 skyr og 1 banan , 2 brødskiver ( grovt brød) gjerne da med skinke eller ost. Noen ganger banan knust, litt havregryn og evnt vanilje kesam. Kan også hende jeg lager meg PF sine proteinpanenkaker.

Jeg prøver å spise med en 3 -4 timers mellom rom. Men er ikke noe flink til det.

Lunsj: Kan være det samme som en av tingene jeg som regel spiser til frokost, evnt en salat. Middags rester kan det også være.

Trener som regel før middag, så spiser en banan etter treningen.Siden jeg ikke jobber blir det ofte å trene før middagstider.

Middag : Er det som regel enten fisk eller kylling. Med tilbehør, Poteter og ris kan være tilbehør, men ikke alltid. Spiser også pasta.

Hender det blir noe mellom middag og kvelds også, spørs hvor sent middag blir. Jeg hiver i meg noe frukt løpet av dagen. Glad i å knaske på sukkererter. Noen ganger spiser jeg proteinbar, evnt proteinshake ved dager der jeg sliter med matlysten. Jeg har ikke noe spiseforstyrrelse, men har perioder der jeg blir kvalm av å spise pga dårlige minner som liten der dem trøkte maten nærmest ned i halsen på meg. Jeg var veldig syk og spiste dårlig, så i steden for å legge sonde evnt så trøkte dem maten i halsen på meg på sykehuset. Forandret seg sikkert litt nå siden 80 taller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Ja, om utregningen stemmer det vet jeg ikke. Tok den inne på Tunsberg medisinske skole . Og skreiv opp timer med sittestilling, søvn og aktivitet i ulike grader.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeg lager som regel sauser selv fra bunnen av. Bruker matfløte til det. Har du noe forslag til fettkilde ?

Kokos (tørket, melk, krem, olje), avokado, egg, fet fisk, olje, smør, meieriprodukter.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruker smør på brødskiven da :p Egg spiser jeg selvsagt en del av. Eggerøre og eggomelet. Glemte å skrive opp det. spiser som regel makrell eller ørret som fisk, makrellen er vel fet fisk? Avokado har jeg ikke smakt før, men kan jo absolutt prøve det. Avokado med evnt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...