Gå til innhold

Dette hørtes ikke særlig sunt ut, treningsforum


Anbefalte innlegg

Leste gjennom treningsforum sin ad for sin PT-tjeneste her: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1978

Nederst er det noen korte historier fra folk som tidligere har benyttet seg av tjenesten.

""Sommerformen på kun 8%

i fettprosent var på plass i

2012 etter nytt kosthold

og treningsprogram fra

Treningsforum!"

- Vibeke, 24 år"

Driver treningsforum med falsk reklame, skrivefeil eller har Vibeke på fire og tjue et jævlig usunt syn på "sommerkroppen"? I så fall må det kostholdsprogrammet hun fikk tilsendt ha vært blankt. Begynner jo å lure på om det er en gjøk som sitter på et kontor og skriver disse historiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste gjennom treningsforum sin ad for sin PT-tjeneste her: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1978

Nederst er det noen korte historier fra folk som tidligere har benyttet seg av tjenesten.

""Sommerformen på kun 8%

i fettprosent var på plass i

2012 etter nytt kosthold

og treningsprogram fra

Treningsforum!"

- Vibeke, 24 år"

Driver treningsforum med falsk reklame, skrivefeil eller har Vibeke på fire og tjue et jævlig usunt syn på "sommerkroppen"? I så fall må det kostholdsprogrammet hun fikk tilsendt ha vært blankt. Begynner jo å lure på om det er en gjøk som sitter på et kontor og skriver disse historiene.

Ser ikke helt problemet. Det sies ingenting om hvor fort hun har oppnådd den prosenten, hennes utgangspunkt, og hvor lenge hun har tenkt seg å holde fettprosenten.

Hvor fikk du "falsk reklame" fra? Du kommer med mange påstander uten å backe de opp med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet. Det sies ingenting om hvor fort hun har oppnådd den prosenten, hennes utgangspunkt, og hvor lenge hun har tenkt seg å holde fettprosenten.

Hvor fikk du "falsk reklame" fra? Du kommer med mange påstander uten å backe de opp med noe.

At en kvinne har kun 8% fett er ikke spesielt sunt uansett hvor fort det har skjedd eller hva hennes utgangspunkt var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri? Det var det som var poenget mitt :p

Men likevel. Du skjønner poenget mitt? Det er jo ikke noe falsk reklame. Det går på hva kunden ønsker. Om kunden ønsker fettprosent på 8 til sommeren, så får hun et program for det.

Om du skal freake ut for det her, så kan du freake ut for jæææævlig mye innen fitness/bodybuilding/osv, fordi ikke alt er sunt hele tiden.

Det skal sies at det er kanskje litt....spess...å ønske BF form som sommerform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du klar over hvor lavt 8% fett er for en kvinne? Det tilsvarer vel 3-4% hos herrer? Det er jo lavere enn mange kvinnelige bodybuildere stiller med, en form som de holder i en dag. Høres det ut som en sommerform? Kanskje deg som freaker ut, og ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hvor lavt 8% fett er for en kvinne? Det tilsvarer vel 3-4% hos herrer? Det er jo lavere enn mange kvinnelige bodybuildere stiller med, en form som de holder i en dag. Høres det ut som en sommerform? Kanskje deg som freaker ut, og ikke meg.

female-8-9-percent-body-fat.jpg

body-fat-percentage-women.jpg

This is an extremely low body fat level typically attained by female bodybuilders. Essential fat for women is round 8-10% compared to 2% for men. Why the difference? Women have more fat in breast tissue and the area surrounding the uterus. This level of body fat is not considered safe, or healthy for women who will be unable to menstruate. Striations of muscle, separation between muscles, clear vascularity are all noticeable at this level. The women in the photo is likely at the higher end of the range at 12% body fat because she is not too vascular.

Ser poenget ditt, men grunnen til at jeg mener at du freaker ut er at du slenger relativt mye dritt mot Treningsforum. Jeg er ikke fan av stedet heller, det er subjektivt.

Men dersom person A går til en PT med konkrete mål, så er det personens mål det er noe med, og har ikke noe med PT å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg mener du freaker ut er at du relativt sett overdriver mengden drittslenging jeg bedriver. Jeg tror det er mer sannsynlig at det er en skrivefeil eller faktisk en fyr uten peiling som har lagd reklamen, enn at en dame har bedt om å se ut som et veikart.

Hva ønsket du å oppnå med denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Hva ønsket du å oppnå med denne tråden?

Sikkert ikke annet en å poengtere at det virket litt overdrevet/merkelig. Må ikke grille OP av den grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert ikke annet en å poengtere at det virket litt overdrevet/merkelig. Må ikke grille OP av den grunn

Ser den.

Det var ikke heeeelt meningen å grille, men poenget mitt er at man ser jo ganske mye både ekstremt og overdrevet hva kropp angår, så jeg blir ikke lenger overrasket.

Jeg kan godt sende mail til Joachim/Rita og undersøke hvorvidt det faktisk er en skrivefeil eller hva greia egentlig er.

edit: mail sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer kan vell miste menstruasjonen når de kommer under 10%, har hørt om enkelte Fitness damer som har gått lange tider før de har gått tilbake til normalen. Sunt njæææ

Synes personlig att denne Fitness babe trenden tar litt vell av......

For 5-6 år siden var det 80% mannfolk på gymmet der jeg trener,

nå er det 20% mannfolk og 80% damer.

Damer er pent det men jeg blir ikke akkurat like motivert når jeg ser en dame ta Glute bridge,

som når jeg så Svend Karlsen ta nærmere 400kg mark i sine eldre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de 8%'ene kommer av en saftig feilmåling av fettprosent.. Jeg har vært i konkurranseform 2 ganger, men fortsatt ikke i nærheten av 8% :p

Kompis av meg tok Inbody 720 testen. Han er "ok" trent.. men ja, tipper han ligger på ca 14-18%.. første gang fikk han 6% fett.. dagen etter fikk han 16%.

Begge testene ble tatt om morgenen, uten at noe mat / drikke var konsumert :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...