Gå til innhold

Krykker med på treningsstudioet?


Lindaalarsenn

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 18 år som endelig fikk motivasjonen til å trene med tyngre vekter og vil endelig gå inn for å bli mere "fit". To dager etter at jeg fikk masse gode tips her inne og motivasjonen føyk i været, fikk jen meniskskade. Menisken har tidligere vært sprekt og sydd sammen igjen, mistenker nå at den er sprekt på nytt, og da kommer de til å fjerne den helt. (Er jo ikke sikkert at dette er tilfellet, men jeg har iallefall vondt i menisken)

Derfor lurer jeg på om det er sosialt akseptert å ta med krykkene på treningsstudioet, for å i allefall kunne trene armene. Har gjort det før, men får mange rare blikk...

Lurer også på om det er noen som har tips til evt. trening som ikke belaster knærne, men som allikevel trener større muskelgrupper? Blir litt kjedelig å bare sitte på benken med vekter i hendene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viser bare at du står på uansett, og ikke lar deg stoppe. Det står det respekt av i mine øyne og jeg hadde dratt på smilebåndet og sagt" you go girl" om du hadde kommet inn på mitt senter :D

har selv gått på krykker i 2 måneder og trente så og si hver dag.. fikk mange rare blikk, men jeg gjør mitt og de gjør sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser bare at du står på uansett, og ikke lar deg stoppe. Det står det respekt av i mine øyne og jeg hadde dratt på smilebåndet og sagt" you go girl" om du hadde kommet inn på mitt senter :D

har selv gått på krykker i 2 måneder og trente så og si hver dag.. fikk mange rare blikk, men jeg gjør mitt og de gjør sitt.

Godt å høre, det står det respekt av!!! :D Gikk på krykker i to mnd, for et halvt år siden jeg også, så håper virkelig ikke jeg må igjennom det på nytt! (Jeg trente ikke noe særlig da, gikk mest til fysio og hadde nok med skolen :/ )

Tips til øvelser som er greie å ta eller? Tar imot alt! :) Men blir så veldig begrenset når det ene benet ikke fungerer, har så lyst til å ta utfall, knebøy osv! kjedelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren det du kan trene så er du på beina igjen kjappere enn du tror:)

Ypperlig sjanse for å bli bedre på pull ups og kuke rundt med div rehab. Vet ikke om du kan ta nordic hamstrings og rygghev..?

Har sett noen trene med krykker, brukket arm osv..... folk som er der ofte blir jo fort vant til det så ikke tenkt på det du.

I og med at kneet er hovent og ikke kan strekkes ut trur jeg ikke nordic hamstring er tinge , men kan prøve rygghev og se om der er en mulighet! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...