Jump to content
Svima84

Frokost/ kveldsmat som metter

Recommended Posts

Brødskiver blir jeg fort sulten av. Havregrøt klarer jeg nesten ikke få i meg. Prøvd nå, men jeg sitter nærmest å brekker meg mens jeg prøver å få det ned. Vil ha noe som kan mette en stund.

F.eks frokost, jeg står opp ved 9 tiden, tar meg gjerne en gå tur alt fra 1,2 - 2,4 km, noen ganger løper jeg litt. Dette er jeg som regel ferdig med da en gang mellom halv 10 og 10. Så siser jeg frokost etter det. Trener i 12 tiden på formiddagen på studio. Så sant jeg ikke har treningsfri dag. Da spiser jeg gjerne en banen også noen ganger skyr når jeg kommer hjem, trener rundt 1 - 1,5 time. Jeg trenger nok noe som metter skikkelig, for jeg går ofte sulten hele tiden, fordi jeg ikke spiser nok i forhold til aktivitetsnivået mitt. Jeg går og sykler om jeg skal noe, og jeg kan fint gå / sykle 2 mil løpet av en dag gjennomsnittlig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Har du prøvd å mose en banan (gjerne overmoden), for deretter å blande med melk og havregryn, og sette i kjøleskap over natta? Da blir det noe ganske annet enn vanlig havregrøt, og det metter veldig bra.

Funket bra for broren min som ikke var så glad i havregrøt i begynnelsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har du prøvd å mose en banan (gjerne overmoden), for deretter å blande med melk og havregryn, og sette i kjøleskap over natta? Da blir det noe ganske annet enn vanlig havregrøt, og det metter veldig bra.

Funket bra for broren min som ikke var så glad i havregrøt i begynnelsen.

Jeg kan prøve det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg starter dagen med en bra omelett med cottage cheese, og litt grønnsaker. Proppfull av proteiner og holder meg mett til langt ut på dagen. Pleide å starte med havregrøt og banan, men trives bedre med mindre karbohydrater på morgenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Egg og bacon. Med stekt kjøttdeig. Og smørtoastet hamburgerbrød

Eller eggerøre.

Eller omelett med skinke/kylling/løk/bacon/ost/grønnsaker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg starter dagen med en bra omelett med cottage cheese, og litt grønnsaker. Proppfull av proteiner og holder meg mett til langt ut på dagen. Pleide å starte med havregrøt og banan, men trives bedre med mindre karbohydrater på morgenen.

Blander du det med en mikser for å få vekk klumpene i cottege cheesen ? Eller bare blander du det slik at klumpene er der ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eller skipp frokost. Ingenting er som en feet burger til lunsj ass!

Noen ganger blir det jo fort lunsj og frokost samtidig, når man tenker på klokkeslettet jeg først spiser noen ganger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...