Gå til innhold

Fitness har blitt for drøyt for venninna mi


inaah

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som er veldig irriterende når det kommer til trening. Gang på gang så spør hun meg "hvor mye tar du i den øvelsen da?" og får tilbake "åja, jeg tar x jeg. Litt mer enn deg, men du klarer det sikkert snart!" Rub in the face liksom! Kan bare si det rett ut med en gang at hun tar ikke så mye som hun skal ha det til. De "7" dipsa hun tar er jo bare kvart dips. De 50 kiloene hun tar i knebøy er kvartbøy med knærne innover. Hører hun på meg? Nei, for hun har trent lengre enn meg og vet bedre enn meg, og personen hun forhører seg med kan alt. Når han sier det er riktig, så er det riktig.

Dessuten er det flittig bruk av pussy pad, rosa shaker, better bodies klær og mye #fitness #girlswithmuscles #girlswholift, og neste som skjer er vel at hun skal konkurrere i bikini fitness. Verste er at hun sikkert kan klare det med forferdelig teknikk når hun trener, siden man kan stille i bikini fitness med hengerumpe og tilnærmet ingen muskler. Hva kan man si for å få henne ut av denne onde sirkelen? I starten var det gøy, men nå liker jeg ikke #fitness lenger... Når jeg sier det har gått for langt så får jeg bare høre at jeg ikke forstår den type dedikasjon hun har til trening siden jeg ikke er på samme nivå. What to do?? Hun er jo hjernevasket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OleJacob Hva mener du? Er absolutt ikke bra sånn som hun holder på, og hun bare latterliggjør seg ut når hun skryter at hun er så flink, noe hun faktisk ikke er. Hun ser det ikke selv, men syns det er trist å se hvordan hun holder på. Hater ikke de som faktisk får det til da! Hva med å komme med noe mer nyttig når du først tar deg bryet til å skrive? :)

KiVi har prøvd videoer og forklaringer! Hun tar det ikke til seg når Herr. PT sier at teknikken er innafor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte forstår jeg din frustrasjon og at du har lyst å gjøre noe for å endre på dette. Må være trist og slitsom å se en venninne endre seg sånn. Samtidig finner jeg det også litt merkelig å kritisere venninnen din så til de grader på et åpent nettforum... Hadde en venninne gjort det med meg, selv om er anonymt, hadde jeg nok ikke sett på den personen som noe særlig til venninne... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

litt ot, men må bare påpeke at det kan bli en pinlig episode om venninna de plutselig er innpå her og ser dette.. det er vel en sjanse om hun utforsker fitnessgreier - de fleste ender da opp her i forumet til slutt. Hadde anbefalt å omskrive innlegget litt (y)

Ellers kan du jo påpeke det til henne på en litt grei måte? Fortelle at du synes det er litt kjipt at hun hyller seg selv slik og at hun bør slutte sammenligne seg med andre - også gode venninner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Ludvigsen Setter pris på at du ikke er internett-slem. Har snakket med henne flere ganger, og får konstant høre at jeg kan umulig forstå fordi jeg er ikke like dedikert. Eller at jeg er for negativ og at man skal alltid syns høyt om seg selv.

Helt ærlig tror jeg ikke den beskrivelsen kun passer henne, men isåfall får jeg ta konsekvensene senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk pusten godt inn, tell til 10. Snu ryggen til og fortsett med ditt :)

Vurderer det. Men halo, kan ingen se hvor frustrasjonen min kommer fra? Er det ikke LITT tidlig å bli så obsessed, som videre kan føre til anstrengt forhold til kropp og mat senere? Hun kan ikke kjøpe annet enn better bodies klær, for hun mener andre merker får henne til å virke mer noob! Og ja, det er irriterende at hun skryter på seg, men verre er at det egoet hennes gjør at hun vil dedikere seg til en såkalt "ekstremsport" - når hun ikke ser det selv, så begynner jeg snart å lure om jeg er den eneste her! Brutalt ærlig, kanskje - men vil henne faktisk det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nevnt over: Trekk pusten, snu ryggen og la det gå over. Ingen vits i å henge henne ut på et nettforum, da må jeg si du synker litt ned på hennes nivå. Hva du sier om hun, sier mer om deg enn henne.

Jeg hadde blitt glad om jeg hadde noen til å dra meg tilbake til realiteten hvis jeg levde i en rosa treningsboble. Fortsetter hun sånn så vil hun miste kontakten med vennene sine og til slutt med seg selv. Men ok :) jeg opprettet posten slik at noen muligens kunne komme med råd', siden jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Dere er jaggu noen sarte sjeler hvis dere ikke tåler å høre det presist som det er. Hvorfor tilsløre det? Er det uthenging? Er jo ikke akkurat slik at jeg fisker etter at andre skal jatte med. Fint du kun klarer å se på disse utsagnene som lavmålt, da vil jeg nesten si du er på grensen til å være trangsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være noen mennesker som ikke deler din mening på ting, til tross for de beste forsøk på rasjonell argumentasjon og fakta.

Men, siden vi ikke kan tvinge andre til å endre mening, er det nest beste å eksponere de for kunnskap og håpe de tar til vettet.

Du kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke.

Du kan prøve å gå foran som et forbilde med sunne vaner og god teknikk, og prøve så godt du kan å ta vare på venninna di, utover det er man nesten nødt til å respektere at hun lever sitt liv slik hun vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt til det Aurelius sier du :)

Til syvende og sist må hun finne ut av dette selv. Tidlig eller ikke, obsessed eller ikke - dette er noe hun må avgjøre selv. Du har gjort det du kan gjøre, nemlig å ta dette opp med henne. Da er det opp til henne om hun velger å lytte til dette eller ikke. Forstår som sagt din frustrasjon, men å lufte den på nett er k alle fall ikke noe som i mine øyne vil bedre situasjonen. Mest sannsynlig er dette nok bare en fase også.! Som du sier er det tidlig å begynne sånn, men kanskje nettopp derfor er det så sterkt også.

Hvorfor kan du ikke forsøke å se dette fra hennes side? Hun har endelig funnet en hobby, en lidenskap, noe hun brenner for og går følgelig inn med hud og hår! For mye, for tidlig? Det er din vurdering. Vi er alle forskjellige. Kanskje gir dette henne glede og driv til å fortsette, hvorfor da ikke heller være en god og støttende venninne, fremfor å absolutt skulle projisere dine subjektive oppfatninger om dette er for tidlig eller ikke over på hennes valg? Det er ikke alltid vi forstår andres valg og handlinger, men å respektere dem synes jeg vi skal gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...