Gå til innhold

ER DU STOLT AV DIN BIKINIFORM TIL TROSS FOR AT DU ER NOEN KG FOR MYE?


Anbefalte innlegg

Antall fitnok-hashtager på instagram? Helt klart.

Fitnok omhandler vel på ingen måte glorifisering av overvekt? Heller en anti-glorifisering av en typisk idealkropp som ikke eksisterer, slik jeg har forstått.

Correct me if I´m wrong CamillaLor StokkelandFastForm

Videre er jeg sjokkert over mange av ytringene til flere personer i denne tråden.

Faktum er at kropp/skjønnhet er subjektivt, helse er derimot objektivt. Enkelt og greit. Overvekt er negativt sett fra et helseperspektiv. Om subjektiv følelse veier opp for det objektive, så er det et personlig valg. Så lenge ikke dine subjektive valg påvirker andre i negativ forstand.

Om #fitnok oppmuntrer til overvekt er det naturligvis svært negativt, men det er ikke inntrykket jeg har fått. Heller "vær glad i kroppen din, selv om den ikke er photoshoppet/i konkurranseform". Og om noen tolker #fitnok som oppmuntring til overvekt, er det vel heller den personen som har tolket feil?

Til slutt ser jeg forøvrig heller ikke hensikten til tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil bare si en ting:

Jeg føler at dette blir litt som mobbing,ja. For meg føles der som flere her insinuerer at jeg er kraftig overvektig og ikke bør vise meg i bikini fordi jeg er så feit. Altså,satt på spissen da og bare "antatt" ettersom dere andre også "bare antar" ting her.

Og jeg driter i grunnen i det,jeg vet at jeg har jobbet hardt for de 50 kg jeg har gått ned og jeg har på meg bikini for første gang på 5 år. Og det er jeg faktisk stolt over å tørre å gjøre.

Det som for meg er virker feil er at dere gang på gang poengterer at jeg er for feit for å kunne gjøre dette. Men når en bikinifitnessjente gjør det ,er det greit? Og da er spørsmålet: Er ikke dette noe som provoserer til spiseforstyrrelser ,som man er så forsiktig og ønsker å forebygge på fitnessbloggen? Jeg har hatt en spiseforstyrrelse,men det vet jo ikke dere?

Altså..man skal verken hylle under eller overvekt men dere mobber og hinter frem til at jeg er for feit tilå vise meg frem i bikini. Og samtidig spør jeg: Ville du gjort det samme mot en undervektig i bikini,ettersom det anses å være like ille å være for tynn som for fet?

All heder og ære til jobben du har gjort og fortsetter å gjøre :)

Jeg kan derimot ikke se at noen "gang på gang" har poengtert at du er for feit til å gjøre noe som helst. Og er du egentlig så usikker på egen kropp? Når du legger ut bilde av din egen kropp i bikini og, hvis jeg ikke tar feil, har meldt deg på konkurransen "Drømmekroppen 2014" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AK87 og Exposure, la oss være ærlige: når noen svarer med at vi "tydeligvis må definere hva bikiniform betyr" etter posting av et bilde er det direkte antydet at det er nettopp dette som er saken.

Ja, men jeg er også tilhenger av å ikke la en persons mening gjelde for alle. De fleste kommentarene i denne saken, forutenom avsporingen til #fitnok, antyder ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg er også tilhenger av å ikke la en persons mening gjelde for alle. De fleste kommentarene i denne saken, forutenom avsporingen til #fitnok, antyder ikke det.

Greit nok det, men å da påstå at "ingen gang på gang" gjør dette blir jo da ikke korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at den fysiske helsen er objektiv, mens den psykiske helsen er mindre målbar. Samtidig, på nesten intet annet område hersker det så stor forvirring ettersom kroppen er så nært knyttet opp til vår identitet. Det har også blitt påpekt her flere ganger, men debatten dreier seg oftest om motsetningene. En /ei som driver med "fitness" er ikke representativ for god helse, verken psykisk eller fysisk, i likhet med de som innehar en sykelig overvekt. Man vet at årsakene er sammensatte. Før "fitness" folket går bananas, det å sulte seg ned i vekt, og få definerte muskler, det er ingen bragd, men en tvangspreget handling. I likhet med den sykelig overvektige som følger omtrent det samme mønsteret.

TS, ville selvføgelig ha oppmerksomhet. Er det en ting vi mennesker vil ha er det oppmerksomhet, og vi vil bli likt, vi vil være noen. Faktisk er vi desperate etter dette, men vi har ulike strategier. Hvorfor ellers legger man ut bilder av seg selv til fremmede på nettet? De fleste her har gjort det, og det er ikke for å få kritikk, men bekreftelser. For noen tar dette fokuset på bekreftelser helt av, spesielt for de som er i startfasen, og etterhvert får dette den samme utviklingen som en framtidig rusmisbruker. Man må trene hardere/trene mindre, spise mindre/spise mer, flere (drøyere) bilder/se på flere bilder av de vakre, teste ut nye produkter (dop)/ spise mer av den samme burgeren, flere tatoveringer/ ta avstand mot tatoveringer (det er harry).

Man sier ofte at de som skiller seg ut ofte har en sterk psyke, ja diverse personlighetforstyrrelser og en barndom med traumatiske hendelser, eller mangel på bekretelser er majoriteten av denne gruppen. Jeg vil slå et slag for de som er forholdsvis A4, de som verken er ekstreme på den ene eller andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg tolket som motivasjon for tråden:

1) Vise andre at det er greit å være fornøyd med seg selv på vei ned i vekt. Ikke bare etterpå.

2) Inspirere andre til å kanskje føle seg bittelitt bedre om seg selv, selv om de ikke stiller i bikinifitness til høsten, og dele det.

3) En person som er fornøyd, og stolt, av å kunne gå i bikini for første gang på fem år. Er ikke det en bra ting? Jeg synes det er jævlig bra at noen kommer seg over en sånn kneik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Vise andre at det er greit å være fornøyd med seg selv på vei ned i vekt. Ikke bare etterpå.

.

Det morsomste med det er at det gjelder ikke kun trening. Det gjelder alt. Det er fort gjort å miste perspektiv underveis mens man jager på suksess, og det er like fort gjort å sitte og ikke føle at en har oppnådd noe.

Men så ser man seg tilbake, sammenligner nå og da, og ser hvor mye en har gått gjennom og hvor mye som ble faktisk oppnådd.

"Don't forget to stop and smell the roses".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig bra jobba (y)

Ellers er det så mye piss i denne tråden at jeg ikke gidder å bidra med noe annet enn å konstantere at Tamadeus ikke kan ha det så greit med seg selv.

Jeg vet ikke om du ser den dobbeltmoralske holdningen din her. Jeg anser det heller ikke som mobbing fra min side, da jeg egentlig kun ønsket å konstatere at vi har et forskjellig syn på hva bikinform betyr (Prøv å gjøre et Google søk)

Jeg finner det også svært sært å skulle legge ut et bilde av seg selv i bikini i relativt overvektig klassen, i den hensikt å kun motta heder og berømmelse. Betyr det at jeg kan skrive et dikt, publisere det på internett, for så å begynne å whine og anklage alle som ler av det for mobbing? Eller er det slik at alle som gjør ting de ikke er veldig flinke til, fortjener skryt heder og berømmelse fordi de tør å publisere ting? Er dette den nye normen? #flinknok?

/Byttet ut 120+ med relativt overvektig, så er jeg ihvertfall innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig bra jobba (y)

Ellers er det så mye piss i denne tråden at jeg ikke gidder å bidra med noe annet enn å konstantere at Tamadeus ikke kan ha det så greit med seg selv.

På generell basis: Det at noen ytrer en mening man er uenig i, og som strider i mot ens verdisyn og menneskesyn, sier lite om denne personens selvbilde. Det blir like irrasjonelt som å påstå at alle som er enig med deg har et godt selvbilde, eller at alle som er uenige er dumme og teite og sånn. Man kommer mye lenger om man møter kontroversielle uttalelser med nysgjerrighet og åpenhet rundt deres utsagn; om man forsøker å forstå deres livsverden, deres faktiske mening; og om man gjør dette med innsikt nok til å forstå at man selv kanskje har hull i meningsdannelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det også svært sært å skulle legge ut et bilde av seg selv i bikini i 120+ klassen, i den hensikt å kun motta heder og berømmelse. Betyr det at jeg kan skrive et dikt, publisere det på internett, for så å begynne å whine og anklage alle som ler av det for mobbing? Eller er det slik at alle som gjør ting de ikke er veldig flinke til, fortjener skryt heder og berømmelse fordi de tør å publisere ting? Er dette den nye normen? #flinknok?

Ja, det er kanskje litt sært å legge ut bilder av en overvektig kropp og forvente heder og berømmelse. Men det er også sært å poengtere at man synes dette ved å selv komme med kommentarer som på alle måter er i andre enden av skalaen (direkte mobbing er det kanskje ikke, men det er uforbeholdent negativt ladet i hvert fall). Det blir som å si "du må regne med at internett er slemt, just watch me go." I så måte kunne du heller gjort som dama di, som problematiserer fenomenet uten å tråkke folk så hardt på tærne. På samme måte som en person som legger ut bilde av sin overvektige kropp på internett ikke kan forvente bare skryt, så kan ikke du forvente at dine innledende kommentarer her skal bli ansett som noe annet enn mobbing i denne konteksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det greit å så til de grader snakke så nedverdigende om oss som sliter med undervekt?! Bare bikkjer liker bein, takk skal du ha! Jeg blir regelrett forbannet over at det er mye mer lov å snakke stygt om oss som sliter med å være for tynn også, det er helt greit det! "Ingen gutter vil ha tynne jenter, det er stygt å ikke ha former, bikkjer vil ha bein" osv. Hvorfor mener du det er greit?

Beklager om det kom slik ut, det er på ingen måte ment mot undervektige på noen som helst måte, tvert om! Det er et motspill til alle bildene som sier: "real men loves curves". Gjerne postet av damer som nyser allergisk mot ordene trening og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om du ser den dobbeltmoralske holdningen din her. Jeg anser det heller ikke som mobbing fra min side, da jeg egentlig kun ønsket å konstatere at vi har et forskjellig syn på hva bikinform betyr (Prøv å gjøre et Google søk)

Jeg finner det også svært sært å skulle legge ut et bilde av seg selv i bikini i 120+ klassen, i den hensikt å kun motta heder og berømmelse. Betyr det at jeg kan skrive et dikt, publisere det på internett, for så å begynne å whine og anklage alle som ler av det for mobbing? Eller er det slik at alle som gjør ting de ikke er veldig flinke til, fortjener skryt heder og berømmelse fordi de tør å publisere ting? Er dette den nye normen? #flinknok?

Du sier her at du ikke anser det som mobbing fra din side, men så legger du til her at personen legger ut bilde i bikini 120+ klassen når personen allerede har kommentert at hun ligger på 85kg...

Det er jo enten en usmakelig herseteknikk eller ikke noe annet enn mobbing spør du meg. Det går an å tenke etter hva som er normal folkeskikk også mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på normalvekt med fornuftig fettprosent og konseptet som hyller alle størrelser(så lenge du ikke er tynn). Nå legger jeg vel hodet på hoggestabben, men jeg er faktisk glad for at vi som samfunn ikke ønsker at folk skal være overvektige. De fysiske konsekvensene med overvekt er jo åpenbare, men jeg tror også at de psykiske konsekvensene er vel så alvorlige. Spiser du dritt og aldri rører på deg så blir du sliten, deprimert og dårlig. Det kommer ikke bare fra samfunnet og slankemaset. Når det kommer til å uttrykke synspunkter rundt utseende er det lov å være litt varsom, men assa ikke spørr hvis du klarer å håndtere svaret. Interessant hvordan du er en gris hvis du sier du liker store pupper best, men får klapp på skulderen hvis du mener det motsatte. Akkurat som du er dårlig menneske hvis du foretrekker tynne fremfor tykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitnok omhandler vel på ingen måte glorifisering av overvekt? Heller en anti-glorifisering av en typisk idealkropp som ikke eksisterer, slik jeg har forstått.

Correct me if I´m wrong CamillaLor StokkelandFastForm

Videre er jeg sjokkert over mange av ytringene til flere personer i denne tråden.

Faktum er at kropp/skjønnhet er subjektivt, helse er derimot objektivt. Enkelt og greit. Overvekt er negativt sett fra et helseperspektiv. Om subjektiv følelse veier opp for det objektive, så er det et personlig valg. Så lenge ikke dine subjektive valg påvirker andre i negativ forstand.

Om #fitnok oppmuntrer til overvekt er det naturligvis svært negativt, men det er ikke inntrykket jeg har fått. Heller "vær glad i kroppen din, selv om den ikke er photoshoppet/i konkurranseform". Og om noen tolker #fitnok som oppmuntring til overvekt, er det vel heller den personen som har tolket feil?

Til slutt ser jeg forøvrig heller ikke hensikten til tråden?

Stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm bare jeg som så en flott kvinne på detta bildet?

skjønner jo hvorfor det er krig i verden når ett bilde av ei flott frøken i bikini kan skape 3 snart 4 siders mobbekampanje,,, skjerp dere folkens... Metal Barbie er fornøyd med seg selv og ville vise alle andre som kanskje kvier seg litt for og vise seg i bikini att det ikke er Farlig, noe dere nå kanskje klarte og motbevise og vips så blir det langarma gensr på strande evt kanskje droppe stranda fordi folk kommer til og mobbe eller glane stygt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du ser den dobbeltmoralske holdningen din her. Jeg anser det heller ikke som mobbing fra min side, da jeg egentlig kun ønsket å konstatere at vi har et forskjellig syn på hva bikinform betyr (Prøv å gjøre et Google søk)

Jeg finner det også svært sært å skulle legge ut et bilde av seg selv i bikini i relativt overvektig klassen, i den hensikt å kun motta heder og berømmelse. Betyr det at jeg kan skrive et dikt, publisere det på internett, for så å begynne å whine og anklage alle som ler av det for mobbing? Eller er det slik at alle som gjør ting de ikke er veldig flinke til, fortjener skryt heder og berømmelse fordi de tør å publisere ting? Er dette den nye normen? #flinknok?

/Byttet ut 120+ med relativt overvektig, så er jeg ihvertfall innafor.

Seriøst? Du sier hun ikke er noe å se på, selvom hun ikke har bedt om en vurdering av bildet? Du bare måtte fortelle din mening? Det er typisk deg og dine poster. Negativitet og hate på andre. Du er troll på nett og har juleaften med å slenge dritt der du kan.

Jeg kan leve med dobbeltmoralen av å kritisere deg og inta din rolle, for jeg er så lei av dine konstante sure oppgulp. Morsomt du samtidig går rett i forvarsposisjon.. Du får vel opprette en ny personangrep tråd. Samtidig tror jeg at jeg traff blink. Folk som er opptatt med å se alt som er feil i andre, men er selv "feilfri" har sikkert nok issues. Derfor står jeg for at du ikke kan ha det så bra med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis: Det at noen ytrer en mening man er uenig i, og som strider i mot ens verdisyn og menneskesyn, sier lite om denne personens selvbilde. Det blir like irrasjonelt som å påstå at alle som er enig med deg har et godt selvbilde, eller at alle som er uenige er dumme og teite og sånn. Man kommer mye lenger om man møter kontroversielle uttalelser med nysgjerrighet og åpenhet rundt deres utsagn; om man forsøker å forstå deres livsverden, deres faktiske mening; og om man gjør dette med innsikt nok til å forstå at man selv kanskje har hull i meningsdannelsen.

Det har ingenting med å være enig/uenig med meg å gjøre. Det har med et vedvarende negativt fokus. Jeg opplever ikke Tamadeus sine uttalelser som kontroversielle eller interresante. Tvert imot kan jeg ofte forutse et oppgulp fra den kanten, før jeg har åpnet tråden og bare lest tittelen på tråden. Du ber meg om å prøve å forstå hans livsverden, men i praksis umulig i den fremtoningen han har her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...