Gå til innhold

ER DU STOLT AV DIN BIKINIFORM TIL TROSS FOR AT DU ER NOEN KG FOR MYE?


Anbefalte innlegg

Uten å kaste meg for mye inn i dette igjen synes jeg det er verdt å også nevne mental helse;

Er det slik at et en skal være misfornøyd, trist, og skamme seg om en er overvektig? Hvorfor det? Hva i all verden hjelper det noen?

Om en er overvektig og fornøyd, og samtidig poster et bilde der en selv synes en ser bra ut, mener noen da at en oppfordrer andre til å bli overvektige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å kaste meg for mye inn i dette igjen synes jeg det er verdt å også nevne mental helse;

Er det slik at et en skal være misfornøyd, trist, og skamme seg om en er overvektig? Hvorfor det? Hva i all verden hjelper det noen?

Om en er overvektig og fornøyd, og samtidig poster et bilde der en selv synes en ser bra ut, mener noen da at en oppfordrer andre til å bli overvektige?

Fitnok-bølgen gjør det hvertfall ikke vanskeligere å hive i seg en 3-liters is et par ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fitnok-bølgen gjør det hvertfall ikke vanskeligere å hive i seg en 3-liters is et par ganger i uka.

Siden vi deler våre meninger, så synes jeg at det er forkastelig med regelrett mobbing (som vi prøver så hardt å bli kvitt her i Norge) av #fitnok konseptet skapt av Camilla. Det er så misforstått og besatt nesten, at jeg blir kvalm. Jeg blir generelt kvalm når flere går mot en person som en ulveflokk rundt en sau.

#fitnok er ikke snakk om å være overvektig og være stolt av det. Det er snakk om å ha en normal kropp (med fornuftig fettprosent, uten å være BF-rippa) og kunne være fornøyd med seg selv. Det finnes folk som er misfornøyde med sine helt vanlige kropper og fungerer dårlig i hverdagen av den grunn. Det er snakk om å løfte personen opp og guide dem til deres mål, uten selvskapt og samfunnskapt negativitet rundt det.

Slik "fellesmobbing" er enda en grunn til at #fitnok bør eksistere i mange år fremover og bli større med årene.

So what om Metal_Barbie har laget en dårlig formulert post. So what om det er "kropp mot kropp" igjen. Det kan være viktig å ta ting opp og diskutere og forbedre slik at neste post blir bedre formulert og reflektert. Men å virkelig GÅ ETTER en person? Har dere virkelig så dårlig selvfølelse at dere har behov for å mobbe og rakke ned på andre for å føle dere bedre? Hva med å prøve å forbedre en person? Dra dem opp istedenfor å dra dem ned?

Shit ass, dere har sykt mye å gjøre, føler jeg.

Går ut i sola og tar meg soft-is på Aker Brygge.

/Peace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooow! Okei dere...før det første...

Jeg tror dette er tatt waaay ut av proposisjon....jeg mente at man bør være fornøyd med seg selv og kunne være stolt av sin kropp selv om man har noen ekstra kg ;MEN det er ikke synonymt med at jeg mener at man ikke skal strebe etter en normal vekt eller at man som tynn eller undervektig ikke skal være stolt! Hvordan i alle dager får dere et egg til å bli så mange tusen høns egentlig?:p

Og @Tamadeus- Det må være slitsomt å være deg du som har så stort behov for å slenge dritt og oppkast rundt deg her inne slik du gjør...herregud mann! Og nei jeg er ikke 110 kg. Til din info har jeg gått ned snart 50 kg og ligger på 85 kg per i dag om du må vite det.

Og dere...NEI-jeg mener ikke at man ikke skal føle seg vel tross for undervekt eller normal vekt eller noe slikt,jeg mener ikke at man skal oppmuntre og hylle overvekt på noen måte- igjen ,dette egget som ble til tusen høns helt sånn ut av det blå...

Og NEI jeg mener IKKE at alle skal like min kropp verken nå eller om 15 kg mindre,jeg skjønner at alle ikke liker det samme,det var heller ikke poenget her vel og merke da...Og nei jeg ble ikke sur bare fordi jeg ikke fikk bare de svara jeg ville ha-men skulle ønske at man kunne tolke ting positivt her inne en gang for alle..ikke med en gang sette klørne ut og regne med at posten er ment slik eller slik.

Men jo takk for at denne tråden ble så negativ..det var virkelig "kjempe" gøy...:p:confused: Den var ment bare positiv og ikke med noen slemme baktanker eller stygge intensjoner overhodet..det var det dere andre som gjorde,faktisk:p

Uansett..var ikke ment som en negativ tråd overhodet og det var heller ikke ment å tråkke noen på tærne.Det er ikke min intensjon å starte noen "kropp mot kropp debatt".

Poenget var igrunn at man ikke MÅ være klar til å stille i bikinifitness for å gå i bikini og kunne være stot av kroppen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi deler våre meninger, så synes jeg at det er forkastelig med regelrett mobbing (som vi prøver så hardt å bli kvitt her i Norge) av #fitnok konseptet skapt av Camilla. Det er så misforstått og besatt nesten, at jeg blir kvalm. Jeg blir generelt kvalm når flere går mot en person som en ulveflokk rundt en sau.

#fitnok er ikke snakk om å være overvektig og være stolt av det. Det er snakk om å ha en normal kropp (med fornuftig fettprosent, uten å være BF-rippa) og kunne være fornøyd med seg selv. Det finnes folk som er misfornøyde med sine helt vanlige kropper og fungerer dårlig i hverdagen av den grunn. Det er snakk om å løfte personen opp og guide dem til deres mål, uten selvskapt og samfunnskapt negativitet rundt det.

Slik "fellesmobbing" er enda en grunn til at #fitnok bør eksistere i mange år fremover og bli større med årene.

So what om Metal_Barbie har laget en dårlig formulert post. So what om det er "kropp mot kropp" igjen. Det kan være viktig å ta ting opp og diskutere og forbedre slik at neste post blir bedre formulert og reflektert. Men å virkelig GÅ ETTER en person? Har dere virkelig så dårlig selvfølelse at dere har behov for å mobbe og rakke ned på andre for å føle dere bedre? Hva med å prøve å forbedre en person? Dra dem opp istedenfor å dra dem ned?

Shit ass, dere har sykt mye å gjøre, føler jeg.

Går ut i sola og tar meg soft-is på Aker Brygge.

/Peace.

Før du leser, hent en bøtte så slipper du å vaske laptoppen.

Hvor finner du mobbing av en person? Ingen av mine innlegg er rettet mot en person (for uten om spøken min rettet mot Stig Ingebrigtsen )

Jeg, som du sa meningen min om temaet. Jeg driter i hvordan tråden var formulert. Jeg snakker om innholdet og bedskjeden hun prøver å sende. Det er jeg uenig i.

Jeg er uenige i at alle skal og bør være stolte av alle sine mindre heldige sider. Jeg er uenige i at alle skal eksponere seg for likes og sosial godkjenning. Jeg mener at man skal være stolt av gode egenskaper man har, hardt arbeid man legger inn og rsultater man disiplinert jobber mot å få. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være stolt av det motsatte også. (Jeg er ikke stolt over gramatikken min bla...)

Det er faktisk du som kommer med personangrep her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du leser, hent en bøtte så slipper du å vaske laptoppen.

Hvor finner du mobbing av en person? Ingen av mine innlegg er rettet mot en person (for uten om spøken min rettet mot Stig Ingebrigtsen )

Jeg, som du sa meningen min om temaet. Jeg driter i hvordan tråden var formulert. Jeg snakker om innholdet og bedskjeden hun prøver å sende. Det er jeg uenig i.

Jeg er uenige i at alle skal og bør være stolte av alle sine mindre heldige sider. Jeg er uenige i at alle skal eksponere seg for likes og sosial godkjenning. Jeg mener at man skal være stolt av gode egenskaper man har, hardt arbeid man legger inn og rsultater man disiplinert jobber mot å få. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være stolt av det motsatte også.

Det er faktisk du som kommer med personangrep her.

For #fitnok var ikke nedlatende ment?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til din info har jeg gått ned snart 50 kg og ligger på 85 kg per i dag.

Jævlig bra jobba (y)

Ellers er det så mye piss i denne tråden at jeg ikke gidder å bidra med noe annet enn å konstantere at Tamadeus ikke kan ha det så greit med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si en ting:

Jeg føler at dette blir litt som mobbing,ja. For meg føles der som flere her insinuerer at jeg er kraftig overvektig og ikke bør vise meg i bikini fordi jeg er så feit. Altså,satt på spissen da og bare "antatt" ettersom dere andre også "bare antar" ting her.

Og jeg driter i grunnen i det,jeg vet at jeg har jobbet hardt for de 50 kg jeg har gått ned og jeg har på meg bikini for første gang på 5 år. Og det er jeg faktisk stolt over å tørre å gjøre.

Det som for meg er virker feil er at dere gang på gang poengterer at jeg er for feit for å kunne gjøre dette. Men når en bikinifitnessjente gjør det ,er det greit? Og da er spørsmålet: Er ikke dette noe som provoserer til spiseforstyrrelser ,som man er så forsiktig og ønsker å forebygge på fitnessbloggen? Jeg har hatt en spiseforstyrrelse,men det vet jo ikke dere?

Altså..man skal verken hylle under eller overvekt men dere mobber og hinter frem til at jeg er for feit tilå vise meg frem i bikini. Og samtidig spør jeg: Ville du gjort det samme mot en undervektig i bikini,ettersom det anses å være like ille å være for tynn som for fet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si en ting:

Jeg føler at dette blir litt som mobbing,ja. For meg føles der som flere her insinuerer at jeg er kraftig overvektig og ikke bør vise meg i bikini fordi jeg er så feit. Altså,satt på spissen da og bare "antatt" ettersom dere andre også "bare antar" ting her.

Og jeg driter i grunnen i det,jeg vet at jeg har jobbet hardt for de 50 kg jeg har gått ned og jeg har på meg bikini for første gang på 5 år. Og det er jeg faktisk stolt over å tørre å gjøre.

Det som for meg er virker feil er at dere gang på gang poengterer at jeg er for feit for å kunne gjøre dette. Men når en bikinifitnessjente gjør det ,er det greit? Og da er spørsmålet: Er ikke dette noe som provoserer til spiseforstyrrelser ,som man er så forsiktig og ønsker å forebygge på fitnessbloggen? Jeg har hatt en spiseforstyrrelse,men det vet jo ikke dere?

Altså..man skal verken hylle under eller overvekt men dere mobber og hinter frem til at jeg er for feit tilå vise meg frem i bikini. Og samtidig spør jeg: Ville du gjort det samme mot en undervektig i bikini,ettersom det anses å være like ille å være for tynn som for fet?

Har noen her sagt at du er for stor til å gå i bikini? Jeg har ikke sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metal_Barbie Hvis jeg hadde lagt ut bikinibilde av meg selv (i den mening av å være stolt over mitt harde arbeid) fra sommeren 2012, med en vekt på 28 kg, så ville det garantert skapt diskusjon eller også kanskje sletting av bilde og stenging av tråd.

Edit:

Så undervektige blir ikke godtatt. Alt som er utenom "normalen" vil alltid skape reaksjoner, enten i en positiv eller negativ retning.

Men som flere her har kommentert, knallbra jobbet med vektnedgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...