Gå til innhold

Greit med bare en hondfull nøtter til frokost?


To_the_top

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om ca, 10 mandler til frokost er godkjent frokost?

10 mandler høres stusslig ut, men det gir godt med næring som holder til lunsj ( evt. til et mellommåltid i mellom).Jeg er ganske liten og blir ikke fort sulten etter en slik frokost, men litt usikker på om jeg burde få i meg noe mer eller annet. Spiser selvfølge annerledes hvis jeg skal trene etter frokost. Vel om merke så er det jo flere som ikke spiser frokost, men de spiser kanskje en litt større lunsj.

Takk for hjelp,:happy: vil ha flere forskjellige synspunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er greit? Personlig ville jeg sagt nei og anbefalt deg å velge noe med en bedre fordeling av makronæringsstoffene. Det er heller ikke mye energi i 10 mandler, faktisk bare litt over 50 kalorier da 10 mandler tilsvarer 10-11g. Litt lite næring for en frokost ;) Har du dårlig tid om morningen, slik at du ikke kan sette deg ned med et større måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Siste forskning viste at en normal person kunne spise 20 mandler hver dag uten vektoppgang. Doble det du spiser i tilleg til ha havregryn, banan og annet bærsnadder, så er du fortsatt innenfor grensa;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er greit? Personlig ville jeg sagt nei og anbefalt deg å velge noe med en bedre fordeling av makronæringsstoffene. Det er heller ikke mye energi i 10 mandler, faktisk bare litt over 50 kalorier da 10 mandler tilsvarer 10-11g. Litt lite næring for en frokost ;) Har du dårlig tid om morningen, slik at du ikke kan sette deg ned med et større måltid?

Sånn energimessing så holder jeg meg fint til lunsj hvis jeg har ett lite mellommåltid. Som du sier så har jeg tenkt at det kan være lurt å spise noe annet men en annen næringssammensetning siden jeg ofte bruker mandler som påfyll iløpet av dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste forskning viste at en normal person kunne spise 20 mandler hver dag uten vektoppgang. Doble det du spiser i tilleg til ha havregryn, banan og annet bærsnadder, så er du fortsatt innenfor grensa;)

Om du vet det? Hvis det stemmer er det pga, at kroppen bruker det meste av næringsstoffer og energien til prosesser i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres sykt lite ut, men hvis det funker for deg og du får nok energi og næring i løpet av dagen så...

selv holder jeg på å dø av sult rundt lunsjtider, når jeg spiser 6-700kcal brød- eller havregrynfrokost.

Sånn energimessing så holder jeg meg bra, men jeg har en tendens til å glemme å spise, men når jeg først setter meg til bors, det er først da jeg kjenner at jeg er kjempesulten. Er litt bekymra for at jeg spiser for lite, noe som jeg har gjort tidligere og gikk på en kjempesmell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det kort og konsist; Nei. Det er langt i fra nok. Lag deg en bolle med lettkokte havregryn, melk, 10 mandler og bær/frukt - Så tar du med deg en banan som du spiser så fort du orker. (y)

Men hvis man ikke har en frokostmage så er vel det beste å få i seg noe isteden for å droppe frokost helt. Det er flere som gjør det og mener frokost er oppskrytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva slags type menneeke du er: vekt, høyde, aktivitsnivå og mål. Om du ser på det som et måltid er det uansett for lite, men om du for eksempel foretrekker å spise lite om morgenen for så å spise masse mer senere på dagen burde det vel være ok. Noen folk klarer å overleve med periodisk faste så da bør det være mulig å overleve en minmal frokost og. Om det er optimalt? Kanskje ikke. Men hvorfor stiller du et spørsmål som det, for så å forklare alle svarene med at "energimessig så klarer jeg meg....frokost er oppskrytt"? Hva ønsker du egentlig å oppnå med denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva slags type menneeke du er: vekt, høyde, aktivitsnivå og mål. Om du ser på det som et måltid er det uansett for lite, men om du for eksempel foretrekker å spise lite om morgenen for så å spise masse mer senere på dagen burde det vel være ok. Noen folk klarer å overleve med periodisk faste så da bør det være mulig å overleve en minmal frokost og. Om det er optimalt? Kanskje ikke. Men hvorfor stiller du et spørsmål som det, for så å forklare alle svarene med at "energimessig så klarer jeg meg....frokost er oppskrytt"? Hva ønsker du egentlig å oppnå med denne tråden?

Jeg føler meg mett av ett lite måltid om morgen, men er usikker på om det likevel er en godkjent frokost. Det med at andre klarer seg uten frokost legger jeg bare til ved å få frem forskjellige synspunkt. Fikk høre av en trener at ca.10 mandler var en god frokost. Jeg stilte meg kritisk til det, og valgte å ta det opp her for å høre forskjellige synspunkter.Har egentlig fått svaret mitt ved at en håndfull mandler er noe lite, Kanskje legge til noe karbohydrater som eks. frukt, knekkebrød for å få en balanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man ikke har en frokostmage så er vel det beste å få i seg noe isteden for å droppe frokost helt. Det er flere som gjør det og mener frokost er oppskrytt.

Det har du helt rett i. Men, du spurte om 10 mandler var godkjent som frokost. Iallefall slik jeg tolker førsteposten din, og tror de fleste er enige at det ikke teller. Er drit dårlig på frokost sjæl jeg ass :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...