Jump to content
streber

Alternativ til godteri o.l.

Recommended Posts

Fortsetter under...

Pink Lady eple. Skikkelig gay navn, men vannvittig gode hehe. Når man ikke drikker brus eller spiser andre søtsaker, smaker disse som saftige sukkerbomber til tross for at de jo er relativt sunne.

big-apple.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

det kjipe svare er : mer protein og fett i maten, så blir søtsug et ikke-tema ,)

svar på det du spør om kan være: kesam, gresk yoghurt, cc, yoghurt med topping av eks bær, frukt, nøtter, proteinpulver osv osv....

. på kriweb.no er det mange gode tips =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mager vaniljekesam med frukt, jorbær, annanas o.sv,

Også kanskje en teskje sukker på toppen, skjer noe rart med smaken da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresk yoghurt med frosne bær, mandler og evnt litt tørket frukt er en gjenganger som mellommåltid her i gården. Funker fint:) Ellers er lackerol og andre sukkerfrie pastiller også et alternativ. Questbar kan erstatte søtsug dersom man vil ha en litt mer snopfølelse:) Ellers som andre skriver er selvdisiplin veldig undervurdert:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Haha

Stikk tunga i sukkerposen, du blir nok så kvalm at tanken på søtt gjør deg dårlig.. :p

hahahahha må kanskje gjøre det neste gang;p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Når søtsuget melder seg spiser jeg melkesjokolade med daim, spiser potetgull, og drikker cola.

Det utgjør uansett ikke hoveddelen av kostholdet mitt.

Det han sa :happy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Får i meg sunne, jevne måltider gjennom dagen. Det hjelper veldig på suget! Hvis man er mett hele tiden og spiser ofte så klarer hvertfall jeg å holde meg unna søtsaker :D

Merket en stooor forandring på sukkersuget når jeg bestemte meg for å gå en hel uke uten sjokolade, kjeks osv. De første dagene var ille, men på slutten av uka merket jeg såvidt søtsuget.

Hvis jeg er småsulten eller får sukkersug, spiser jeg eple, gulrot, naturell yoghurt, gojibær, nøtter, smoothie, riskake med smøreost, salat, tyggis, drops etc.

Men av og til må man bare falle for fristelsen! :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjeldent jeg får søtsug på diettdager lenger, men før når jeg fikk det så hjelper en liten dose protein. Før så tok jeg 20 gram proteinpulver, nå kan jeg piske 1 dl eggehvite, 20 g proteinpulver med sjokoladesmak, og litt walde farms sirup på toppen. Blir stappmett og dreper alle cravings totalt.:hungover:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har sjelden søtsug, pleier å unne meg skikkelig sjokolade en eller to ganger i uken hvis jeg har lyst på. Skal ikke ned i vekt eller noe da, så jeg er gjerne heldig der. Ellers er jo questbarer eller andre proteinbarer både gode, smaker godteri og er sunnere enn vanlig godteri.

Craver du hele tiden søtsaker, spiser du sannsynligvis for lite fett/proteiner, som tidligere nevnt. Gresk yoghurt er ihvertfall å anbefale da, og det kan jo gjøres søtt avhengig av tilbehør. Gresk yoghurt med jordbærsyltetøy, eller honning!

Share this post


Link to post
Share on other sites
en svær spiseskje peanøttsmør

hvordan klarer du å spise en skje? slutta å spise det for et år siden fordi hvertfall halve boksen forsvant på 5 min.. :shifty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...