Gå til innhold

First Price kylling og laks


fityen

Anbefalte innlegg

Gjest =xXx=
Sikkert vært tatt opp før, men finnes det kylling som ikke er fylt opp med vann på dagligvarebutikk i Norge eller Sverige?

Nope, ikke meg bekjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående eggkvalitet med tanke på hvor lett skallet tas av osv - jeg spurte både en kokk og en "eggbonde" om dette en gang og begge kunne fortelle at dette ikke hadde noe med "kvaliteten" på egget/høna osv å gjøre, men faktorer som hvor lang tid det hadde tatt fra høna verpa, hvordan temperaturen har vært inder transport av egget osv. Mulig noen av kokkene her på forumet kan bekrefte/avkrefte dette? Mener også at en test av egg viste at det ikke var NOEN som helst forskjell i smak, kvalitet, næringsstoffer osv mellom de dyreste og billigste eggene i butikken... Eneste forskjellen var det etiske med tanke på å kjøpe egg fra frittgående høner.. Stilken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert vært tatt opp før, men finnes det kylling som ikke er fylt opp med vann på dagligvarebutikk i Norge eller Sverige?

Rema sin Solvinge Naturell kyllingfilet mener jeg å huske at ikke er sprøytet full med saltvann. First Price frossen kyllingfilet var tidligere en av de beste mtp innhold, men det gikk over etter en stund. Uansett hva man kjøper er det viktig å se på innholdsfortegnelsen... selv om produktet tilsynelatende er det samme så blir det endret innhold uten at vi som forbrukere får vite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Finnes vel kyllingfilet som er er tilsatt noen ting som for eksempel solvinge sin.

Mulig det stemmer, men på samtlige Rema butikker i mitt område har de overhode ikke annet enn vinger, klubber og/eller lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det stemmer, men på samtlige Rema butikker i mitt område har de overhode ikke annet enn vinger, klubber og/eller lår.

Selger de ikke kyllingfilet?

Du må løfte hodet ut av frysedisken og se i kjøleskapet som ligger til venstre etter fruktavdelingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Selger de ikke kyllingfilet?

Du må løfte hodet ut av frysedisken og se i kjøleskapet som ligger til venstre etter fruktavdelingen :D

Heh… godt poeng, da slipper jeg jo rim i barten i tillegg. Men de selger det altså ikke. Har sjekket med betjeningene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående eggkvalitet med tanke på hvor lett skallet tas av osv - jeg spurte både en kokk og en "eggbonde" om dette en gang og begge kunne fortelle at dette ikke hadde noe med "kvaliteten" på egget/høna osv å gjøre, men faktorer som hvor lang tid det hadde tatt fra høna verpa, hvordan temperaturen har vært inder transport av egget osv. Mulig noen av kokkene her på forumet kan bekrefte/avkrefte dette? Mener også at en test av egg viste at det ikke var NOEN som helst forskjell i smak, kvalitet, næringsstoffer osv mellom de dyreste og billigste eggene i butikken... Eneste forskjellen var det etiske med tanke på å kjøpe egg fra frittgående høner.. Stilken

Jo ferskere egget er, jo vanskeligere er det å få av skallet etter koking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvorfor alle first price-produkter er lavere priset enn andre? Ta kyllingfileten for eksempel. Det er ikke høyere vannprosent i den enn i Prior sin. Er det billig arbeidskrfat som kutter kostnadene? Kan det være kvaliteten på foret kyllingene får?

Har jobbat lite inom livsmedelsindustrin. Det är oftast samma produktionslinje, man byter bara förpackning av samma produkt. Kan skilja 50% i pris beroende på om det ska säljas till rema1000, COOP what ever, så det funkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

First Price kylling og egg er fra de samme store produsentene, dette for å dekke billigsegmentet. Forsåvidt finnes det bare rundt 3 store klekkerier i Norge, de som påstår de smaker forskjell på eggene er retards. Begge deler er bekreftet av venner som jobber på stedene som produserer dette.

Forsåvidt må det ekstremt stor kapasitet og distribusjon til for å kunne produsere store mengder av slike matvarer, i tillegg til å ha seriøse fasiliteter som dekker kravene fra Mattilsynet for å kunne jobbe med slikt (dvs, alt er produsert av store seriøse produsenter, samme som lager de finere produktene). Får vondt inni meg når jeg ser folk som løper rundt og tror at First Price er noe som er produsert i en liten kjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
First Price kylling og egg er fra de samme store produsentene, dette for å dekke billigsegmentet. Forsåvidt finnes det bare rundt 3 store klekkerier i Norge, de som påstår de smaker forskjell på eggene er retards. Begge deler er bekreftet av venner som jobber på stedene som produserer dette.

Forsåvidt må det ekstremt stor kapasitet og distribusjon til for å kunne produsere store mengder av slike matvarer, i tillegg til å ha seriøse fasiliteter som dekker kravene fra Mattilsynet for å kunne jobbe med slikt (dvs, alt er produsert av store seriøse produsenter, samme som lager de finere produktene). Får vondt inni meg når jeg ser folk som løper rundt og tror at First Price er noe som er produsert i en liten kjeller.

Det er er godt kjent. Utfordringen ligger i at del butikker selger gamle firstprice egg, som tidligere sakt, grunnen til at jeg ikke kjøper disse eggene er at det i 80 % av tilfellene på de pakkene jeg har kjøpt, var egg med smak som viste at de var for gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er godt kjent. Utfordringen ligger i at del butikker selger gamle firstprice egg, som tidligere sakt, grunnen til at jeg ikke kjøper disse eggene er at det i 80 % av tilfellene på de pakkene jeg har kjøpt, var egg med smak som viste at de var for gamle.

Nuh vel, det vil jeg stille spørsmålstegn ved, med tanke på at egg har vist seg holdbare hele 8-12 mnd etter utgått dato. Og i butikkene er datoen på 2-4 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er godt kjent. Utfordringen ligger i at del butikker selger gamle firstprice egg, som tidligere sakt, grunnen til at jeg ikke kjøper disse eggene er at det i 80 % av tilfellene på de pakkene jeg har kjøpt, var egg med smak som viste at de var for gamle.

Matvare, type innpakning, forventing. Mye av dette er psykologisk, og du er nok den type forbruker som er lettest å lure. Ingenting er tilfeldig i matvarebransjen. Hylleplass på riktig sted og høyde kan koste 7 sifre+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal også sies at kyllingen fra FP ikke er av den "ideelle" størrelsen, og kan være mye større, eller litt mindre enn normalen. De som er av fin størrelse går selvsagt inn i pakningene til Prior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Nuh vel, det vil jeg stille spørsmålstegn ved, med tanke på at egg har vist seg holdbare hele 8-12 mnd etter utgått dato. Og i butikkene er datoen på 2-4 uker..

Helt enig i det. Holdbarheten er svært lang. For mitt vedkommende er det som følger: gjentatte erfaringer med at enkelte egg i enkelte pakninger var dårlige, samt at de 3 siste pakkene jeg kjøpte, var med egg som a) enten var gamle og derfor luktet og smakte vondt, eller B) annen årsak som fortsatt ga vond smak/lukt. Sikkert tilfeldig, men tre ganger på rad er mer enn tilfeldig. Så er det kanskje bare min erfaring, men mer enn tilstrekkelig for å ta andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Matvare, type innpakning, forventing. Mye av dette er psykologisk, og du er nok den type forbruker som er lettest å lure. Ingenting er tilfeldig i matvarebransjen. Hylleplass på riktig sted og høyde kan koste 7 sifre+.

Også et poeng. Som forbruker styrer jeg etter erfaring, jadde jeg hatt GOD erfaring med disse eggene hadde jeg bille fortsatt med disse, men nix, ingen god erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...