Gå til innhold

Hvordan bli kvitt sjøsyke?


Tina Tran

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Du får kjøpt magnetarmbånd på apoteket som funker veldig bra. Jeg har prøvd det på kona som blir grønn rundt gjellene bare hun står på ei brygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye tilvenning faktisk - mitt liv har hatt sine time klokket inn på havet, men etter at veldig mye av det forsvant etterhvert som jeg ble eldre merker jeg selv at jeg har blitt mer disponibel :)

(og personlig synes jeg faktisk landsyke er mye verre - fikk det også noen ganger :roflmao:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Du får kjøpt magnetarmbånd på apoteket som funker veldig bra. Jeg har prøvd det på kona som blir grønn rundt gjellene bare hun står på ei brygge.

Hva for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=
Hva for noe?

Armbånd med magneter som må plasseres på riktig måte. Funker. Postafen blir man jo så trøtt av. På en annen side, 4 postafen så holder jo kjerringa kjeft…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Armbånd med magneter som må plasseres på riktig måte. Funker. Postafen blir man jo så trøtt av. På en annen side, 4 postafen så holder jo kjerringa kjeft…

Hvordan hjelper magneter på håndleddet mot sjøsyke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Vetta f… punkt trigging eller noe sånt. Før i tiden fantes det magnetplaser som skulle festes bak øra som også funket. Der var problemet at man fikk dobbeltsyn.

De selger det på cruisebåter og apotek som sakt, men har du blitt sjuk så er det for seint å ta disse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetta f… punkt trigging eller noe sånt. Før i tiden fantes det magnetplaser som skulle festes bak øra som også funket. Der var problemet at man fikk dobbeltsyn.

De selger det på cruisebåter og apotek som sakt, men har du blitt sjuk så er det for seint å ta disse på.

Plasterene du snakker om er nok heller Scopolamin plaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt i apotek ?

Nei, du må ha resept.

Når det gjelder sjøsyke er dette triksene jeg husker fra kystvakten:

  • Sjøsykeplaster (som altså er reseptbelagt)
  • Reisesyketabletter
  • Følg med på horisonten
  • Kald og frisk luft
  • Ingefær
  • Tid/tilvenning

Personlig var jeg sjøsyk i ca. en uke, men merket aldri noe igjen etter det, selv etter opphold på 3-4 uker. Men vi hadde også folk som måtte bli overført til landtjeneste fordi de aldri ble kvitt sjøsyken. Så det er ganske individuelt hvor hardt det treffer og hvor godt triksene funker. Alt er basert på 100% anekdotisk "bevis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du må ha resept.

Når det gjelder sjøsyke er dette triksene jeg husker fra kystvakten:

  • Sjøsykeplaster (som altså er reseptbelagt)
  • Reisesyketabletter
  • Følg med på horisonten
  • Kald og frisk luft
  • Ingefær
  • Tid/tilvenning

Personlig var jeg sjøsyk i ca. en uke, men merket aldri noe igjen etter det, selv etter opphold på 3-4 uker. Men vi hadde også folk som måtte bli overført til landtjeneste fordi de aldri ble kvitt sjøsyken. Så det er ganske individuelt hvor hardt det treffer og hvor godt triksene funker. Alt er basert på 100% anekdotisk "bevis".

Tusen takk for godt og raskt svar,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har kommet over er å holde seg midtskips for å redusere bevegelse, og ha et fast referansepunkt. Mao se på horisonten om mulig. Alternativt skal det "visstnok" fungere å henge en blyant i snor fra taket og følge den, men har heldigvis ikke vært stuck under dekk i dårlig sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...