Gå til innhold

Trenger råd/tips - Ned i fett %, beholde muskelmasse.


Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå i 38 dager ligget på ca 1310 kcal dagen, etter at jeg begynte med tung styrketrening for noen uker siden merker jeg at jeg må ha mer. Har derfor bestemt meg for å gå opp til 1510 og evt øke sakte.

Ligger nå på:

Protein: 189g (50%)

Karbs: 114g (30%)

Fett: 34g (20%)

Frokost:

60g Whey Tech fra PF

1 - 2 brødskiver med kjøttpålegg

Lunsj:

2 Proteinpannekaker fra PF

40g Whey Tech fra PF

(Hender jeg spiser kjøtt/fisk)

Middag:

Mye kjøtt/fisk og grønnsaker, noe mindre karbs

Kvelds/ etter trening:

80g Whey Tech fra PF

evt no rester fra middag.

Har lest noen steder at man ikke kan gå ned mer enn 0,5kg fett i uka, dvs 3500 kcal, stemmer dette?

Er i dag 176cm høy og veier 78kg (29 år)

Trener 4 - 6 ganger i uke i hovedsak styrke.

Noen som har noen tips og råd å komme med, hvordan skal jeg legge kostholdet og treningen for best resultat. Er ikke ute etter en mirakelkur med raske resultater men varig resultat.

Målet er ikke å ligge på så lite kcal i lengden men frem til jeg har fått ned fett% og kan beynne og fokusere på å bygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig så er det ingen grunn til lavt fett inntak, ble vel bare slik etter at jeg satte opp prot og karbs så ble det det som var igjen :)

Bør jeg endre næringsfordelingen?

Nå på lørdag hadde jeg min første "cheat day" og selv om jeg spiste normalt og større mengder klarte jeg ikke mer enn ca 2000kcal, har vel kanskje noe med at jeg spiser så lite ellers. men synes egentlig det fungerer fint å ligge på 1510kcal om dagen og 1710 på trenigsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig så er det ingen grunn til lavt fett inntak, ble vel bare slik etter at jeg satte opp prot og karbs så ble det det som var igjen :)

Bør jeg endre næringsfordelingen?

Nå på lørdag hadde jeg min første "cheat day" og selv om jeg spiste normalt og større mengder klarte jeg ikke mer enn ca 2000kcal, har vel kanskje noe med at jeg spiser så lite ellers. men synes egentlig det fungerer fint å ligge på 1510kcal om dagen og 1710 på trenigsdager.

Mer fett når du spiser mindre carbs pga. av noe med testosteronproduksjonen. til en hvis grad da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, du må spise mer! Du kan ikke forvente at du som mann kan beholde muskelmassen med så lite mat. Dette er mindre kalorier enn det damene bruker de siste og hardeste ukene før fitnesskonkurranse. Dersom du spiser så lite vil kroppen sette seg i et "sparemodus" der kroppen holder igjen på fettet og forbrenningen. Vil også si som de over: proteinpulver er ikke et måltid i seg selv.

Når jeg starter på konkdiett har jeg i snitt 1800-1900 kcal per dag - og jeg er bare 158 høy og 55 kg! Håper du innser hvor lite mat du egentlig spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

noe som har funket veldig bra for meg for og få ned fett prosenten er 250gram laks 250gram grønnsaker 125gram ris fordelt på frokost og lunsj så et mellom måltid med 2knekke brød havre med en liten boks makrell i tomat "22gram"

300gram kyllingfilet 250gram grønnsaker 125gram ris fordelt på middag og kvelds samt en 50grams protein shake etter trening. totalt 2308kcal fordelt på 192,5gram protein 246gram karbs og 52gram fett. vil du ligge på et lavere kcal nivå så kan du kutte 25% av risen og mellom måltidet med knekkebrødene så er du på rett under 2000kcal per dag. ja det er dyrt og det krever 20min 2ganger om dagen og tilbrede maten. men det er verdt det. ang treningsprogram så kjører jeg en 4split. når det kommer til resultater så lar jeg bilde tale for seg -40kg

[ATTACH]146216[/ATTACH]

post-15130-14440983781421_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe som har funket veldig bra for meg for og få ned fett prosenten er 250gram laks 250gram grønnsaker 125gram ris fordelt på frokost og lunsj så et mellom måltid med 2knekke brød havre med en liten boks makrell i tomat "22gram"

300gram kyllingfilet 250gram grønnsaker 125gram ris fordelt på middag og kvelds samt en 50grams protein shake etter trening. totalt 2308kcal fordelt på 192,5gram protein 246gram karbs og 52gram fett. vil du ligge på et lavere kcal nivå så kan du kutte 25% av risen og mellom måltidet med knekkebrødene så er du på rett under 2000kcal per dag. ja det er dyrt og det krever 20min 2ganger om dagen og tilbrede maten. men det er verdt det. ang treningsprogram så kjører jeg en 4split. når det kommer til resultater så lar jeg bilde tale for seg -40kg

[ATTACH]146216[/ATTACH]

spørsmål: hva driver du med til vanlig? Aktiv jobb? hvor lenge holdt du på med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål: hva driver du med til vanlig? Aktiv jobb? hvor lenge holdt du på med dette?

Jobber som Bil mekaniker. så er stående arbeid hele dagen. den største vektnedgangen har jeg oppnådd før jeg begynte med styrke trening. så har jeg trent styrke i 2år. denne dietten som jeg har satt opp selv har jeg gjort siden slutten av januar men tok omtrent 3måneder for og få virkelig gode resultater av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det er dyrt og det krever 20min 2ganger om dagen og tilbrede maten

flott nedang btw. men angåend pris vil jeg påstå det er veldig billig . kan bare se på maten og antar 2000-2200 mnd på mat , 6 dager i uken 1 dag til og spise hva man vil

angådene trådstarter så ser jeg lett at du er litt på bærtur som mange andre, blir bare automatisk slappere med slikt inntak. men man må starte en plass. lærer ikke alt uten og starte en plass:) muskelmasse forsvinner å du blir tynnfeit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott nedang btw. men angåend pris vil jeg påstå det er veldig billig . kan bare se på maten og antar 2000-2200 mnd på mat .

kjøper 500gram laksefilet og 600gram kylling filet pakker på rema og wok grønnsaker samt boil in bag basmati ris på coop. kunne nok gjort det billigere men kommer på over 100kr dagen. noe som jeg synes ikke er så galt, men blir godt over 3000kr i måneden. + proteinpulver da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper 500gram laksefilet og 600gram kylling filet pakker på rema og wok grønnsaker samt boil in bag basmati ris på coop. kunne nok gjort det billigere men kommer på over 100kr dagen. noe som jeg synes ikke er så galt, men blir godt over 3000kr i måneden. + proteinpulver da :)

Da handler du ikke spess økonomisk nei. boilinbag er jo ikke gratis. hehe

min diett nå. samt kostnader

17kr 300g kesam (1 boks)

40kr Kylling 500g

10kr Blåbær 400g /fryst pose

1kr Havregryn 80 gram

9kr Egg 6stk

2 kr shake 50g

1 ris 100g

Total 2100kcal 240g prot 74g fett 95g carbs

dette er på ikke styrkedager. da dobler jeg risen og kommer på 2400 ca

spiser da for ca 80 kr dagen

480kr, 6 dager + spisedag utenom

si underkant av 2000 i mnd + spisedag 250kr ish.

win win :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...