Gå til innhold

Hva har du på havregrøten?


JessicaDay

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker som regel å blande med proteinpulver med sjokoladesmak. Peanutt-smør er veeeldig godt oppi! Ha det oppi mens du koker opp/mikrovarmer grøten så smelter peanuttsmørre litt, og smaker himmelsk!

Ellers går det i Sukrin eller sukrilett i disse dager :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først spiser havregrøt spiser jeg en skikkelig bolle med havregrøt. 100g havregryn + vann inn i mikroen i 4min. Også har jeg oppi melk og rører ut til grøtform med sukrin gold. Også litt etter smak. Oppskåret banan, stekt eple, Jordbær, kiwi, bringebær, alt hva du liker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager dagen før, overnight oats, bestående av 60g havregryn, 1dl melk, 1dl naturell yoghurt, litt kanel og 20g proteinpulver. Nå er favorittkomboen å toppe det med noen opphakka mandler, ferske jordbær, ei ts sukrin og en ts peanøttsmør, sykt digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELGEVARIANT;

Havregryn kokes opp ofte med 1-2 eggehviter og vaniljeprotein. Etter oppkoking legger jeg (sirkus) 150 g cc på toppen og helt øverst 1 ss fullfett kokosmelk

HVERDAGS;

Overnight oats: lar gryn og proteinpulver stå i vann over natten slik at d sveller og øverst enten kesam eller cottage cheese. For å få med noe fett bruker jjeg enten 1 ss peanøttsmør, kokosmelk eller hakka nøtter øverst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 dl laktosefri melk, 1 dl gryn - koker leeenge og har i en ts salt og en ts sukker - serverer med kanel og rosiner og med et eple til:)

Mener å ha lest at du ikke blir mett av havregrøt og det er ikke så rart om 40g er hele måltidet;) noe fett vil hjelpe MYE på metthetsfølelsen og er jo faktisk ganske så viktig å få i seg. Hvorofr ikke spise nøtter, nøttesmør, linfrø, gresskarkjerner eller liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at du ikke blir mett av havregrøt og det er ikke så rart om 40g er hele måltidet;) noe fett vil hjelpe MYE på metthetsfølelsen og er jo faktisk ganske så viktig å få i seg. Hvorofr ikke spise nøtter, nøttesmør, linfrø, gresskarkjerner eller liknende?

Det er det som er porsjonen her vet du:P Rosiner fordi jeg ikke tåler nøtter, og her har de ikke i noe frø etc i grøten de lager til alle.. Men har jo frukt og to glass melk til siden og da (I)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

90gr havregryn, nok vann, 100gram gulrot, sukrin gold, kanel og kardemomme. Koker, har i en eggehvitte på slutten. Topper med kesam blandet med vaniljestevia.

Smaker gulrotkake.<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Hvordan implementerer du gulroten? Rasper den, kokt og most på forhånd?

Rasper den! ikke kokt på forhånd. (-: Bruker store havregryn, ikke lettkokte, så gulroten rekker å bli myk innen grøten er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt er sunt og godt, men hva kan jeg bruke som søtningsmiddel?

Jeg er veldig negativ til Aspartam og lignende, så jeg vil helst ha noe "ekte", og jeg liker ikke rosiner...

Sukker er jo godt på, men da blir det plutselig ikke så sunt lenger...

Noen som har noen gode forslag? er vel ny her, trenger tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...