Gå til innhold

Smaks-anbefalinger på proteinpulver? (gymgrossistens whey 80-)


Jonas S

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt sjokoladeprotein fra proteinfabrikken, syns smaken dens funker bra.

Men kan godt tenke meg å prøve noe annet enn skjokolde, har hørt at den originale sjokoladesmaken til whey-80 er litt vrien (for noen).

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv Smartsupps istedenfor Whey 80, tror det er samme gjengenn som lager. Cirka samme pris i alle fall. Sist jeg smakte Whey 80 (et par år siden) smakte samtlige smaker fuglebæsj. Smartsupps sjokolade er tolerérbar til prisen. Gourmet Pro fra Gymgrossisten også ganske digg, men magen min tåler den ikke av en eller annen grunn.

Ellers smaker ProZyme med sjokoladesmak fra Tech Nutrition ganske digg (jordbær er forferdelig). Den smaker riktignok mer som Dumle enn sjokolade, men den blir ekstra digg hvis du lar den stå 10-20 minutter i kjøleskapet slik at kaseinet rekker å svelle opp litt. Kjøper du på kampanje så blir det ikke så himla dyrt. Jeg bruker ProZyme og Micro Whey Active for tida, greit å ha et litt billigere proteinpulver. Begge er helt glutenfrie, om det skulle ha noe å si.

All proteinshake smaker bedre med melk, IMHO. Har du plass til kaloriene så er det bare å kjøre på med melk istedenfor vann (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladen til Whey-80 er sånn at jeg forter meg å bælme shaken ned før smaksløkene kjenner for mye, for deretter å grøsse av ettersmaken. For guds skyld ligg unna om du kan. Lurer på om jeg bare skal kaste resten av pakken.

Jeg foretrekker Proteinfabrikken sine, veldig glad i Whey Tech med vanilje, eller favoritten min Tech Nutrition Sprek med blåbær/bringebær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke sjokoladesmaken på Whey-80 jeg heller, men ironisk nok er faktisk vanilje smaken det beste vanilje-pulveret jeg har smakt... Det smaker i grunn som vanilje saus (Bare mye tynnere....)

Har akkurat bestilt to litt mer "tropiske" smaker, Pistachio og Jordbær. Regner med det smaker dritt som alt annet proteinpulver, men hvorfor ikke prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Annonse

Personlig går jeg for "billig protein" og har hatt både whey-80 fra gymgrossisten og 100% whey fra PF.. Disse vil jeg stille veldig likt på sjokoladesmaken ihvertfall. Jordbær whey 80 er helt ok! Sjokoladesmaken går fint ned. Tilskudd skal ikke være gourmet mat... Det er et tilskudd, nothing else!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig protein (y) Som oftest kjøper jeg inn noen kilo når det er salg på produktene jeg bruker (SmartSupps, ProZyme). Det går dog fint å kombinere kurant/god smak og hensyn til pris. Trenger ikke tvinge nedpå skvip. Whey-80 fra gymgrossisten er dyrere enn SmartSupps, og smaker 10 ganger verre IMHO. Gourmet Pro fra GG smaker dødsdigg.

De dyre pulverne smaker som oftest best, men det skulle bare mangle når det koster 300+ kr for en kg. Myse kommer best ut av alle typer protein med tanke på proteinkvalitet (aminosyresammensetning), så det er ingen grunn til å velge noe annet enn mysekonsentrat/isolat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris > Smak. Man sitter da ikke og 'nipper til et herlig glass med whey?' Man styrter dritten med 3-4dl vann. Who cares hva det smaker. Er man så latterlig kresen at man ikke greier drikke noe som strengt tatt smaker helt middels kan jeg anbefale Litago. Whey-80 er en slager her i huset de gangene man har behov for å bruke sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbær til Whey 80 går fint ned, og er rimelig :-)

Om du går opp i pris, så smaker det seff. mye mer digg

gøns , når jeg drikker Syntha-6 jordbær eller Gold Standard extreme milk chocolate eller mocca/cappuchino, kan jeg fint sitte åg nippe i det ;) smaker bedre enn litago ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Skal på Norbysenteret (Sverige) nå på lørdag. Ut fra hva jeg oppfatter på dere garvede, er det whey 100 som er best. Sjokosmak er det smaken som går oftest igjen i alle trådene som gjelder i proteinpulver. Da prøver jeg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Karakter på smak på en skala fra 1-10

Whey 80: 2

Whey 100: 2

Tech Nutrition Whey 80: 2

Micro Whey Active: 4

SmartSupps Whey: 6

ProZyme: 8

Eiselt Double Pro: 9

Gourmet Pro: 10

Mottatt!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...