Gå til innhold

Hva spiste du til middag idag-tråden


Millasob

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Savner innlegg i denne tråden!!

Jeg hadde verdens beste versjon av Shepars Pie i dag, yummi :)

Er vel egentlig en hybrid av moussaka og s-pie kanskje :p

Laget hjemmelaga, litt grov potetstappe med halvparten mandelpotet og søtpotet. Blandet ferskpresset hvitløk, gressløk, røkt paprikakrydder, sitronpepper og salt oppi. Deretter laga jeg kjøttgryte med karbonadedeig og litt kyllingfilet (rester fra i går), karamellisert sølvløk, sjampinjong, hvitløk (ja her og :p ), søtpaprika, hakkede tomater, basilikum og koriander. La stappa oppi en ildfast form, kjøttgryta over og toppet det hele med ost - grillelement i ovnen til sprø og boblende ost - nyyyt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva spiste du?

Hadde sånn eldhuset spesial, med tre små smakebiter av kjøtt og to side dishes - brisket, pulled pork og ribs +løkringer og chips.

Key lime ostekake pie med mango til dessert.

Pulled pork var veldig tørr og ganske smakløs , brisketen var tørr, ribsa var gode. Trekk for at alt de hadde på menyen hadde samme garnish - grovhakket rød chili og grovhakket Vårløk.

Løkringer med smultringrøre er nytt for meg, og det funket dårlig,jeg vil ha løkringer som er sprø, ikke mjuke og deigete. Chips var innafor, men kunne vært saltere.

Desserten var katastrofe, massive mengder med ostekake, med alt for alt for mye lime, uten godt nok utblandet gelatin, så hele kaka var full av "gelatinkuler ", og alt for lite bunn, som også var smakløs og for finkornet, under all fuktigheten til ostekaka ble bunnen til sørpe. Der hadde det funket bedre med mindre glass, mer bunn, og et eller annet ekstra på, for å gi mer kontrast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sånn eldhuset spesial, med tre små smakebiter av kjøtt og to side dishes - brisket, pulled pork og ribs +løkringer og chips.

Key lime ostekake pie med mango til dessert.

Pulled pork var veldig tørr og ganske smakløs , brisketen var tørr, ribsa var gode. Trekk for at alt de hadde på menyen hadde samme garnish - grovhakket rød chili og grovhakket Vårløk.

Løkringer med smultringrøre er nytt for meg, og det funket dårlig,jeg vil ha løkringer som er sprø, ikke mjuke og deigete. Chips var innafor, men kunne vært saltere.

Desserten var katastrofe, massive mengder med ostekake, med alt for alt for mye lime, uten godt nok utblandet gelatin, så hele kaka var full av "gelatinkuler ", og alt for lite bunn, som også var smakløs og for finkornet, under all fuktigheten til ostekaka ble bunnen til sørpe. Der hadde det funket bedre med mindre glass, mer bunn, og et eller annet ekstra på, for å gi mer kontrast.

Sa du/dere noe? Til betjeningen /servitørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting blir jeg rimelig frustrert over. De gangenejeg faktisk prioriterer tid og penger (!) på å gå ut ønsker jeg å få en fin opplevelse ut av det hele. De gangenejeg da blir møtt med dårlig mat, dårlig service osv blir jeg rimelig skuffa. Særlig sistnevnte egentlig - maten kan være skuffende, men om servicen er veldig bra, de er lydhør dersom jeg sier noe, forsøker rette opp i ting osv gjør det ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...