Gå til innhold

Hva spiste du til middag idag-tråden


Millasob

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Igår fant jeg karbonadedeig til 50% pga.dato. Idag ble det karbonader i brun saus - resten spises i morgen. Vet norsk husmannskost idag er det laveste på rangstigen av det man kan spise i Norge, men men, noen må holde på tradisjonene.

2stk nypoteter.

1/3 nykål.

1 løk (kuttes smått for å ha i saus og karbonadekaker).

3 medium gullrøtter.

1/3blomkål.

ca. 4 dl brun hjemmelaget saus (jukser litt og bruker den sorte boksen med gul tut på for fargen) :D

Husk tyttebær! Beste er hjemmelaget men, er lenge siden høsten....

Et tips: Lag kjøttkakene eller karbonadekakene før det andre. Ellers kan det bli unødig mye stress. Nå er jeg stappmett og skal sette meg ut i sola med kaffen.

Totalpris på denne retten (2 middager) blir vel rundt 30kroner tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makrell og syltet rabarbra

Bakt potet og grotteost

Stekt kveite og asparges

Kalvemedaljong med nykål

Revet "Kraftkar" og nøtter

Mjødurt coulis med kirsebærsirup og crumble

Kontrast i Parkveien FTW!

Har hørt veldig mye spennende om Kontrast selv, har megalyst til å dra og undersøke:)

Kraftkar er ...potente saker!:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt veldig mye spennende om Kontrast selv, har megalyst til å dra og undersøke:)

Kraftkar er ...potente saker!:S

Anbefaler Kontrast på det varmeste. Ta turen før de får stjerne. Litt små posjoner, men suverene smaker. Helt klart den beste matching'en av mat og vin jeg har hatt den glede av å innta.

Kraftkar er gull. En ost for de som liker ost kan vi vel si (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Kontrast på det varmeste. Ta turen før de får stjerne. Litt små posjoner, men suverene smaker. Helt klart den beste matching'en av mat og vin jeg har hatt den glede av å innta.

Kraftkar er gull. En ost for de som liker ost kan vi vel si (y)

Hva annet av restauranttilbudet i Oslo har du prøvd? Noe verdt å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restaurant Eik vil jeg anbefale.

Har besøkt Grefsenkollen og Ekebergrestauranten flere ganger. Grefsenkollen kan jeg også anbefale, men Ekeberg ville jeg droppet. Ellers har det blitt mer ala Haandtverkerstuene, Amundsen, Nighthawks etc. Til vanlig setter jeg en knapp på Amundsen, som har godt øl og "enkel" mat slik det skal være. Jeg har fortsatt til gode å besøke Maaemo som står øverst på ønskelista, men skal jeg på slike steder må det være full pakke for å få hele opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...