Gå til innhold

Hva spiste du til middag idag-tråden


Millasob

Anbefalte innlegg

Tomatsaus med tunfisk + ris.

Høres kanskje ikke godt ut, men er faktisk utrolig godt med tunfisk i tomatsaus.

Tomatsaus er bare en halv hakket løk + 1 gulrot. Varmes i stekepannen i rundt 6-8minutter i litt olje, knuss deretter for en fyldigere tomatsaus. Legger så oppi 2 hakkete hvitløksfedd + en boks hermetiske tomater + tunfisk. Jeg pleier ha oppi litt ekstra vann (som også gjør at jeg får med restene av de hermetiske tomatene). Krydres, jeg bruker salt og pepper + chili (tørkede bruker jeg). Skal småputre på svak varme i 20-30min. Regulerer med lokk over for at ikke all vannet skal fordampe.

Blir egentlig en slags bacalao til under 20kroningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se...

330g kylling med tandoorikrydder

175g aspargesbønner

137g squash

9g bremykt

25g ravigotte (kom på etter bildet ble tatt)

Ble SÅ SINNSYKT METT!!! Aspargesbønner og squash er favorittgrønnsakene mine, så jeg tok masse kylling og grønnsaker i stede for ris/poteter/pasta. Ble en smule for mye mat, men jeg klarte å trykke det i meg. Neste gang: litt carbs, litt mindre kjøtt. Hilsen så-mett-at-det-er-vondt. (Men det er deilig å spise seg sprengmett av og til på diett, det skal sies)

[ATTACH]161245[/ATTACH]

post-23765-14441000843861_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Spiste taco til en forandring. :hungry: Veldig godt, men desverre er det ganske kaloritette greier, så jeg blir ikke så mett som på standarden kjøtt/fisk+et lass grønnsaker+litt potet/pasta/ris :unsure:

Trenger absolutt ikke å være kaloritette greier! Karbonadedeig/kylling/biff istedet for kjøttdeig, mager kesam istedet for rømme, lettost fremfor vanlig, lumper fremfor lefser. Masse salat i lumpa og du har et deilig, digg, mettende og ikke-kaloritett måltid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger absolutt ikke å være kaloritette greier! Karbonadedeig/kylling/biff istedet for kjøttdeig, mager kesam istedet for rømme, lettost fremfor vanlig, lumper fremfor lefser. Masse salat i lumpa og du har et deilig, digg, mettende og ikke-kaloritett måltid :D

Men da er det ikke det samme lenger :p Og bruker uansett karbonadedeig, lettrømme osv. Spiser det kanskje annenhver uke eller hver tredje uke, og jeg velger veldig mye heller "the real deal" i mindre mengder fremfor sunnifiserte utgaver som ikke smaker det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...