Jump to content
Emiliemo

Glute bridge

Recommended Posts

Lurte på hvordan dere gjør det med vekter? Der jeg trener finnes det sånne ala bodypump stenger opp til 31kg. Det er ikke mulig å endre vektene på disse. Men ettersom jeg begynner å bli sterkere bør jeg også legge på vekter. Men spørsmålet er hvordan?

Hvordan gjør dere det med vekter på denne øvelsen? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg bruker også knebøystanga, eller benkpresstanga siden disse er identiske der jeg trener:) og bruker minst 10 kgs skiver på hver side, ellers blir stanga for lav til at jeg får ålt meg under:rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Pleier å ta denne med vektskive jeg da:rolleyes: er det "feil"? Og hva er egentlig forskjellen på g bridge og hip thrust?

Får mye mer vekter på hvis du bruker stang.Jeg også prøvde meg med en vektskive første gangen ,men fikk feil teknikk følte jeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gjør det sånn:

Kjekt fleire har fått augene opp for øvelsen. =]

Gal mann :p

"Nesten" like mye som jeg kjører haha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olympia stang, 20kg vekter pluss knebøy pute. Da er det ingen problem å flytte stangen på plass:) Går også å kjøre øvelsen i Smith maskin.

I tillegg kan man bruke kabelmaskin med lavt feste ved at man holder kabelen mellom bena inntill skrittet og kjører samme bevegelses mønster som markløft.

Husk å stram rompa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kjørte med knebøy stanga idag + 12,5kg på hver side=45 kg

Merka det GODT i forhold til de pinglete 31kg jeg hadde om tirsdag :D men problemet var å ''løfte'' stanga opp på magen da..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopper litt inn i tråden om det er greit og spør jeg. Øvelsen er beregna for å treffe rumpa hovedsakelig? (må prøve den i morgen! alltid vært litt "redd" for den virker litt..femi? hah)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

hopper litt inn i tråden om det er greit og spør jeg. Øvelsen er beregna for å treffe rumpa hovedsakelig? (må prøve den i morgen! alltid vært litt "redd" for den virker litt..femi? hah)

Jeg syns ikke ubertass ser femi ut på sin video lenger opp her;) hehe..

Share this post


Link to post
Share on other sites
hopper litt inn i tråden om det er greit og spør jeg. Øvelsen er beregna for å treffe rumpa hovedsakelig? (må prøve den i morgen! alltid vært litt "redd" for den virker litt..femi? hah)

Jeg syntes det var litt flaut første gangen for jeg følte meg litt...småseksuell der jeg jukka opp og ned..haha ..:rofl:

Men tenker ikke over det lenger..Det jeg tenker på nå er at jeg kommer til å få en nice ass av den;)

Hvis folk synes det er rart så..javel! Like I care..Its my body;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Takk! Men jeg ble, dessverre, ikke klokere.

Det var ikke rettet til deg,men generelt;)

Men jeg er også interessert i å vite det samme som du lurer på. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...