Gå til innhold

Random tanker, innspill og andre rariteter


ronniba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest =xXx=
Når du våkner midt på natta, av at du tydeligvis ligger oppå den ene arma di. Denne arma forøvrig, har sovna, og du bruker den våkna arma til å lempe den ved siden av deg, du hører lyden av armma treffer madrassen, men du kjenner ikke noe, this is some freaky shiet...

Når du våkner med den koselige lyden av at det spraker i peisen, snur deg rundt på den dovne armen og rettt før du sovner, husker at du ike har peis.… DET er spoky det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du våkner midt på natta, av at du tydeligvis ligger oppå den ene arma di. Denne arma forøvrig, har sovna, og du bruker den våkna arma til å lempe den ved siden av deg, du hører lyden av armma treffer madrassen, men du kjenner ikke noe, this is some freaky shiet...

Det som er gøy er at det kan vare i dager, uker eller måneder (til og med bli permanent) om man gjør det skikkelig. Typisk folk som sovner drita (eller rusa) med armen over en har benke- eller sengekant. Derav det treffende navnet saturday night palsy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er gøy er at det kan vare i dager, uker eller måneder (til og med bli permanent) om man gjør det skikkelig. Typisk folk som sovner drita (eller rusa) med armen over en har benke- eller sengekant. Derav det treffende navnet saturday night palsy.

Det var en real fun-fact :) Og litt skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble plutselig hodet mitt fylt med en INTENS lukt av kamferdråper. Jeg er sikker på at det er minst ti år siden jeg luktet det i virkeligheten, men lukta var helt klokkeklar og jeg skjønte med en gang hva det var. Varte i ca et halvt minutt og nå kjenner jeg bare en svak svak lukt. Going insane?

Slapp helt av. Det er alderdommen som gir deg et innblikk i en kommende (nær) fremtid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hikker man egentlig?

Fant dette på google (fra en blogg)

Velkommen til norges lengste ord, hypernevrakustiskediafragmakontravibrasjoner. Herregud å jeg hadde hikke når jeg kom hjem i natt.. Det var ganske ukult. Det tok liksom aldri slutt, og det gjør jo faktisk vondt når det har vart ei stund. Hikke er en unødvendig ting.

"Hikke (Latin: singultus) er en spasmisk kontraksjon i diafragma, gjerne flere ganger i minuttet. På medisinsk terminologi kalles dette "synkron diafragmatisk vibrasjon", forkortet SDF (synchronous diaphramatic flutter). På lekspråk vil dette si at en plutselig luftstrøm inn i lungene fører til at epiglottis lukkes og du får et "hikk" som tegn på at luftstrømmen stopper opp.

Kortvarig hikke er vanligst og varer normalt i noen minutter. Den kan ofte utløses i spesifikke situasjoner som ved inntak av kald drikke, varm eller sterk mat,alkohol, ved rask spising, raping, kraftig latter eller hosting (fordi hikstingen får luft til å entre magesekken)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=
Hvorfor hikker man egentlig?

Det er spasme i diafragma (mellomgulvsmuskelen). Ta ei skje med bringebærsyltetøy så er du kurert. Enzymene tar spasmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Spoky: når du våkner etter en real rangel med dritt på slipset, kjønnshårene står ut mellom fortenna som harpestrenger og politiet står å merker en hvit krittstrek rundt kroppen din. Det er spoky det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...