Gå til innhold

''Dette er samboern min, er hun ikke flott?''


Anbefalte innlegg

1. Camilla Lorentzen har åpenbart ikke en fettprosent på 18. Den er nok et sted mellom 25 og 29 er min semi- kvalifiserte gjetning.

2. Ved bruk av BMI er hun sannsynligvis normalvektig (betviler ikke at det stemmer, jf. det hun skrev lengre opp).

3. Når Andreas la ut bildet av Camilla forventet han helt sikkert ikke det engasjementet på godt og vondt som kom i etterkant. Mange tusen 'likes' gir enorm eksponering.

Men, man må forvente at et slikt bilde og en sånn tekst skaper reaksjoner både i den ene og den andre retningen. Ikke bare litt positive og litt negative, men også veldig negative og veldig positive. Spesielt med tanke på hva man setter på dagsorden. I det ligger det også at man må tåle kritikk og at nødvendigvis ikke alle oppfatter tekst og bilde på samme måte som seg selv. Det er utopi å tro noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men, man må forvente at et slikt bilde og en sånn tekst skaper reaksjoner både i den ene og den andre retningen. Ikke bare litt positive og litt negative, men også veldig negative og veldig positive. Spesielt med tanke på hva man setter på dagsorden. I det ligger det også at man må tåle kritikk og at nødvendigvis ikke alle oppfatter tekst og bilde på samme måte som seg selv. Det er utopi å tro noe annet.

Problemet er at folk ikke klarer å skille mellom sak og person. De klarer heller ikke se essensen i en sak. Når person X fortsetter å snakke utenom essensen selv ETTER å blitt fortalt utallige ganger hva som var poenget blir det litt teit.

At man skal ta til seg kritikk og andre syn er null problem. Det er måten det blir gjort på som er "problematisk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, for poenget var å vise at man er sunn med +25% fett? Eller misforstår jeg som alle andre som er uenige med deg nå?

Hvor i artikkelen er det nevnt at Camilla fronter en fett% på 25+ ? Nok en gang drar du frem noe untenfor sakens essens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har Robert og indiska estimert? Da de klarer å være objektive, så tar jeg det for god kake.

Tror DEXA er mer nøyaktig enn Robert og indiska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for poenget var å vise at man er sunn med +25% fett? Eller misforstår jeg som alle andre som er uenige med deg nå?

Jeg kan ikke huske å ha nevnt fettprosenten min, eller fortalt side2 noe annet enn at jeg var fornøyd med meg selv slik jeg var. Men vis meg gjerne et sitat dersom du har det? At andre har diskutert den i ettertid og kommet frem til at det jeg egentlig mente var noe sånt er ikke noe jeg tar på min kappe.

Og kan vi være så snill å diskutere fettprosenten min litt nærmere? Jeg forstår at hele essensen i artikkelen avhenger av dette så det hadde vært greit om dere var enige. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at folk ikke klarer å skille mellom sak og person. De klarer heller ikke se essensen i en sak. Når person X fortsetter å snakke utenom essensen selv ETTER å blitt fortalt utallige ganger hva som var poenget blir det litt teit.

At man skal ta til seg kritikk og andre syn er null problem. Det er måten det blir gjort på som er "problematisk"

Klippet ut fra artikkel:

«Dette er samboeren min, er hun ikke flott? Hun har hverken six pack eller cut i låra, men representerer det jeg kaller en sunn (og sykt deilig) kvinnekropp! Visste du at en for lav fettprosent, hos jenter, kan føre til både infertilitet og økt sjanse for utvikling av osteoporose? Tommel opp for en SUNN sommerkropp!».

Det er tydelig at du og camilla ikke mestrer det man kaller sunn fornuft, og allerede i løpet av to setninger har du stigmatisert og hakket på typiske "fitnessmennesker" og andre typer mennesker som trener hardt, spiser sunt, og/eller har lav fettprosent. Jeg skal ikke gå videre inn på artikkelen, for der er det mye fælt der dere (tydeligvis uten å være klar over det) hakker videre og skjærer ganske mange over en kam.

Jeg skal faktisk komme med et pro-tip til deg som man lærer i diverse lederkurs, og emner i jussen (etter mine egne ord):

Selv de mest opplagte ord og setninger tolkes, og oppfattes på forskjellige måter, etter hvilke øyne som ser.

- Skunk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal faktisk komme med et pro-tip til deg som man lærer i diverse lederkurs, og emner i jussen (etter mine egne ord):

Selv de mest opplagte ord og setninger tolkes, og oppfattes på forskjellige måter, etter hvilke øyne som ser.

- Skunk

(y) Du har rett, at ting kan tolkes på forskjellig måte er korrekt. Men ikke fortell meg hva jeg opprinnelig mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(y) Du har rett, at ting kan tolkes på forskjellig måte er korrekt. Men ikke fortell meg hva jeg opprinnelig mente

Hva du opprinnelig mente er helt irrelevant, det er som jeg nettopp sa, hvordan det oppfattes som gjelder. To setninger, og du stigmatiserte du en hel gruppe, i tillegg til å si hvor farlig dette kunne være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men; bare sånn for å gjøre oss litt halvferdige her.

Istedenfor å gå for "dette her er statsa til Camilla. Høyde, vekt (pluss fluktueringer de siste ukene), omkrets rundt lillefinger og antall blunk i minuttet"

så kan vi heller fokusere litt på det som var den første posten til Indiska her?

Dere veit; den som ikke på noen måte gikk på Camilla som person, ei heller hva BMIen hennes var... Men på virkemiddelet "Vi er lei av å se at tynne jenter skal spille på kropp; her la oss heller spille på en annen kropp for å få frem et poeng."

Det blei jævlig fort tatt opp som en kritikk av kroppen til Camilla, mens det kritikken gikk på var dobbeltmoralen i fremgangsmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror DEXA er mer nøyaktig enn Robert og indiska

Dette er, ifølge DXA, fettprosent 19.1.

[ATTACH]142477[/ATTACH]

Derfor er det helt uforståelig for meg at Camilla skal ha fettprosent som er lavere enn dette. Det er kanskje off-topic å diskutere hvorvidt dette stemmer eller ikke, men det handler om at man må argumentere på like premisser. Normalområdet for jenter er forøvrig 20-25.

Men; bare sånn for å gjøre oss litt halvferdige her.

Istedenfor å gå for "dette her er statsa til Camilla. Høyde, vekt (pluss fluktueringer de siste ukene), omkrets rundt lillefinger og antall blunk i minuttet"

så kan vi heller fokusere litt på det som var den første posten til Indiska her?

Dere veit; den som ikke på noen måte gikk på Camilla som person, ei heller hva BMIen hennes var... Men på virkemiddelet "Vi er lei av å se at tynne jenter skal spille på kropp; her la oss heller spille på en annen kropp for å få frem et poeng."

Det blei jævlig fort tatt opp som en kritikk av kroppen til Camilla, mens det kritikken gikk på var dobbeltmoralen i fremgangsmåte.

Agreed. Tar gjerne den debatten.

post-11926-14440980000608_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du opprinnelig mente er helt irrelevant, det er som jeg nettopp sa, hvordan det oppfattes som gjelder. To setninger, og du stigmatiserte du en hel gruppe, i tillegg til å si hvor farlig dette kunne være.

Skjønner hva du mener (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er, ifølge DXA, fettprosent 19.1.

[ATTACH]142477[/ATTACH]

Derfor er det helt uforståelig for meg at Camilla skal ha fettprosent som er lavere enn dette. Det er kanskje off-topic å diskutere hvorvidt dette stemmer eller ikke, men det handler om at man må argumentere på like premisser. Normalområdet for jenter er forøvrig 20-25.

Agreed. Tar gjerne den debatten.

Så fin kropp du har! :) :)

Jeg har nok ikke din mage, men jeg har mer definerte ben og generelt mindre fett på armer og bryst enn det som sikkert er "normalt". Overkroppen min er ekstremt kort (i gjennomsnitt 10-15cm kortere enn den er hos en person som er 10-15cm kortere enn meg), så da ser jeg sikkert tjukke ut enn jeg er.

Hve vet jeg.

Jeg stoler bare på resultatene jeg, og vil du diskutere påloteligheten i metodene nærmere får du nesten ta det med produsenten og ikke med meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...