Gå til innhold

''Dette er samboern min, er hun ikke flott?''


Anbefalte innlegg

1. Jeg ser ikke helt hva du vil frem til når du sier "flau".

Flaut = Having a feeling of discomfort. http://en.wiktionary.org/wiki/embarrassed#English

I dette tilfellet er jeg flau fordi stokkeland tydeligvis ikke har sosiale antenner, eller fornuft nok til å forstå at en slik artikkel uten tvil kom til å skape reaksjoner, og det er flaut hvordan han slår tilbake mot alle som ikke er enig med det han mener (du kommer ikke langt i livet hvis du skal ta alle som ikke er enige med deg).

2. Det er ingen hemmelighet at det dessverre er blitt tabu, men en stor antfit-trend? Det vil jeg ikke si meg enig i. Jeg tror personer bare setter pris på at man ikke må se ut på en viss måte for å føle seg akseptert.

Denne antifitnesstrenden ser du hver eneste dag. Hver gang det blir postet noe om trening, kropp, eller fitnessbilder på facebook ol. er det en stor majoritet som sier noe nedsettende om personen på bildet, og hvor usunt det er/steroider/etc. Hvis du ikke har sett dette er det kanskje på tide å se litt rundt i sosiale medier.

3. Hva er din definisjon på en sunn/normal kropp? Hva er dine kriterier?

Min definisjon er irrelevant, siden posten min hovedsaklig bare omtalte dama som gjennomsnittlig. For en vitenskapelig tilnærming til en normalvektig kropp kan du se på BMI, selv om dette ikke stemmer helt for personer med stor muskelmasse.

1. Hvor fikk du tanken om at Stokkeland forventet å bli hyllet som en Gud?

At han går i forsvarsposisjon, og ikke forstår på noen som helst måte at noen kan være uenig med han gir tydelig signaler om at han bare forventet positive reaksjoner fra artikkelen. Dette er en ren observasjon.

1. Igjen. Hva er hensikten med å si at noe er "flaut"? Jeg begriper ikke helt hva du prøver å oppnå gjennom å benytte deg av det ordet.

Ved å benytte ordet flaut gir det tydelige signaler fra min side hva jeg synes om saken uten å bruke uanstendige ord. Det er også et hint til stokkeland om at han kanskje burde utvikle de sosiale antennene han har/ikke har.

2. Jeg synes det er noe uheldig at man går inn i forsvarsposisjon, selv om det er forståelig. Hva spesifikt oppfattet du som forsvar og angrep? Kanskje Stokkeland kan få forklare seg selv, slik at det ikke blir, eventuelt, misforståelser.

Forsvar og angrep er brukt om hverandre for å ha litt variasjon i språket, men det går ut på det samme. Generelt er forsvar i dagligtale å svare tilbake.

1. Var overvekt/inaktiv livsstil poenget? I så fall. Hva var det som ga deg dette inntrykket?

2. "Slutt å grin" "flau" - Dårlig og unødvendig bruk av hersketeknikker.

3. Er ikke litt av poenget at dama ser normal ut?

4. "Du er verken kul/nyskapende" - var dette poenget? Hvor fikk du dette inntrykket fra?

1. Poenget er at han prøver å fronte en motreaksjon til fitnesstrenden, noe jeg synes er uheldig når store deler av verden sliter med overvekt og en inaktiv livsstil. Hvordan du tolker dette videre får du utbrodere.

2. Det er nok ikke en hersketeknikk, men noe som andre ikke har tørt å si tidligere, men som mest sannsynlig beskriver hele saken.

3. Poenget er at stokkeland ikke skjønner at folk kan være uenig i at den gjennomsnittlige dama hans ser "flott" ut. Store deler av Norges befolkning har en gjennomsnittlig kjæreste, og mest sansynlig synes de at damen deres ser flott ut.

4. Dette inntrykket har jeg siden stokkeland glefser mot alle som ikke er enige i hans antifitnessartikkel om hans flotte gjennomsnittlige kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst, flere av dere diskuterer som treåringer. At noen har en mening som avviker fra en selv er ikke grunnlag for å kalle en person hverken uvitende eller troll. Om man er uenig i et innlegg kan man saklig forklare hvorfor. Å si at en person har misforstått og la det ligge ved det er ingen forklaring.

Dette er et forum, halvparten av formålet er diskusjon og utdeling av ens respektive meninger. Om trådstarter, eller Andreas selv, opprettet tråden kun med den hensikt å opplyse om artikkelen, og faktisk ikke ønsker en diskusjon, kan de eventuelt skrive dette i førsteinnlegget eller be en moderator om å låse tråden. Da dette ikke har vært tilfelle har alle like stor rett til å komme med sin mening. En mening er som kjent subjektiv, dermed er det ingen fasit, så vi kan like så greit slutte å gå til personangrep på andre fordi «de tar feil». Det er ikke noe rett og galt her.

Jeg blir oppriktig litt fascinert over at noen her kan gå i fyr og flamme over at enkelte ikke anser Camillas kropp som «idealkroppen», når Camilla selv tar situasjonen med tilsynelatende knusende ro. Hvorfor? Fordi hun er fornøyd. Ikke Lena, Andreas, Indiska, Skunk eller hvem som helst av de som har deltatt her. Hun selv. Slik jeg ser det er halve poenget med artikkelen nettopp at man skal respektere seg selv og være fornøyd med den man er uavhengig av hva alle andre mener, fordi andres mening ikke endrer den du er. Så om noen anser Camilla som overvektig/lubben/ufit er det uvesentlig, så lenge hun selv er frisk og fornøyd.

Dette bør ikke være en diskusjon rundt hvorvidt Camilla er fit nok eller ikke. Det bør heller være en diskusjon rundt poenget med artikkelen: Å vise at man kan respektere seg selv uavhengig av faktorer som vekt og fettprosent og at disse tingene ikke definerer din verdi. Slik jeg har forstått det mener Indiska tildels at artikkelen ikke er den rette måten å få frem nettopp de poengene, så hva med å heller diskutere om det finnes andre og bedre måter å få frem et slikt budskap på, eller om en slik artikkel er tilstrekkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang frontet jeg en artikkel hvor jeg oppfordret til:

- vær positiv innstilt til livet

- spis sunt

- tren

- gjør endringer dersom du ikke er fornøyd

- fortell deg selv positive ting, slik at psyken spiller på lag med kroppen

- smil mer, senk nivåene med stress i kroppen

- ikke vær slem mot andre

- ikke mobb

Jeg ble kalt tjukk, lubben, feit, overvektig og oppmerksomhetssyk (jeg la ikke en gang ut bildet i første omgang og jeg ble spurt om å gjøre artikkelinnlegget).

Magen min er stor (quote Indiska), jeg spiser usunt, jeg er ikke trent...

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor folk generelt har en indre trang til å definere meg som hverken det ene eller det andre.

Hadde DU likt det om jeg gikk inn på alle bildene du har på facebook, instagram eller whatever sted og skrev akkurat det jeg mente?

Jeg mener ikke at man IKKE skal skape en offentlig debatt, for guds skyld, si hva faen du mener. Men hvorfor?

Hvorfor har DU en trang til å fortelle MEG hva JEG ER??

Tror du ikke jeg har et speil hjemme??

Tror du ikke jeg selv klarer å se mine egne feil og mangler?

Har du ingen selv?

Betyr det at jeg ikke har rett til å være fornøyd med den JEG er?

post-89-14440979973335_thumb.png

post-89-14440979966964_thumb.png

post-89-14440979968449_thumb.png

post-89-14440979969549_thumb.png

post-89-14440979970825_thumb.png

post-89-14440979972154_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI'en er jeg ganske sikker på at er over 25 eller deromkring, ergo kan vi slutte å diskutere begrepet. Det er avklart. Jeg er enig med Tamadeus om overvekt, og enig med resten i at det ikke er fedme. Og Lena - mener du virkelig at alle som er uenige skal holde det for seg selv? Sånn at det kan bli fred i verden og sånn? Er ærlighet en skam?

Årets dobbeltmoral.

jeg har en bmi på 22,3

Jeg har en fettrosent på 18,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke en hersketeknikk, men noe som andre ikke har tørt å si tidligere, men som mest sannsynlig beskriver hele saken.

Flaks at vi har så modige mennesker på dette forumet som er tøffe nok til å snakke nedsettende om andre :). Men det er vel lov når man har til en hver tid sitter på fasiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare nevne at når man bruker Camilla som et eksempel på et offentlig nettsted, så må vi kunne bruke det som eksempel i diskusjonen. Det er kun estetisk og har ingen ting med hun som person å gjøre.

Absolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare nevne at når man bruker Camilla som et eksempel på et offentlig nettsted, så må vi kunne bruke det som eksempel i diskusjonen. Det er kun estetisk og har ingen ting med hun som person å gjøre.

Igjen

Hvorfor?

Hvorfor føler du at du må kommenter meg estetisk, og hva får du ut av det?

Ikke kom med den at "det er offentlig så jeg kan si hva jeg vil" - du kan si hva du vil til hvem faen du møter hele forbanna tiden, men du gjør det ikke likevel. Du er akkurat like ansvarlig for dine egne uttalelser om du sitter bak et tastatur som om du står foran meg.

Jeg bor i bølerskogen 13, oslo.

Kom hjem til meg, så kan vi snakke mer om hvorfor en fettprosent på ca 18 er for høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes sjokoladeis er den beste isen i hele verden. Om du liker jordbær, vanilje eller en annen type is, så er det helt greit for meg :). Når det er sagt; når man offentlig går ut med en mening, så må man forvente at det kommer svar på tiltale. Men ikke glem: Hans mening, din mening, deres mening og min mening. De fleste har en, om det meste. Og det kan være sinnsykt moro å diskutere meninger, men i motsetning til fakta er det ofte vanskelig å komme fram til en felles enighet.

Begge sider har rett, og begge sider tar feil. Subjektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du er feiende flott Camilla, men når dere lager en artikkel der du fronter kroppen din, så bør du tåle å høre folks meninger. Hadde du forventet noe annet?

Absolutt ikke, og jeg sier heller ikke at jeg ikke tåler det - jeg spør rett og slett bare hvorfor?!

Hvorfor påberoper man seg en rett til å kommentere andres utseende på bakgrunn av et offentlig bilde?

Personlig hadde jeg aldri kommet på å uttale meg negativt om en annens utseende - rett og slett fordi jeg vet at det kan såre.

Jeg kunne gjerne spurt:

Hva mener du med sunt?

Mener du at man må se ut som hun på bildet for å være sunn?

Er du i mot tynne jenter?

Aldri

-I helvette, den jenta der er jo faen meg overvektig og spiser masse pizza!!! hun er faen ikke "sund".

- Jeg ville ALDRI sett ut som den feite tøsa der!!!!

- Du hater tynne mennesker bare fordi kjæresten din er tjukk du!!!!

Så derfor: hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, og jeg sier heller ikke at jeg ikke tåler det - jeg spør rett og slett bare hvorfor?!

Hvorfor påberoper man seg en rett til å kommentere andres utseende på bakgrunn av et offentlig bilde?

Personlig hadde jeg aldri kommet på å uttale meg negativt om en annens utseende - rett og slett fordi jeg vet at det kan såre.

Jeg kunne gjerne spurt:

Hva mener du med sunt?

Mener du at man må se ut som hun på bildet for å være sunn?

Er du i mot tynne jenter?

Aldri

-I helvette, den jenta der er jo faen meg overvektig og spiser masse pizza!!! hun er faen ikke "sund".

- Jeg ville ALDRI sett ut som den feite tøsa der!!!!

- Du hater tynne mennesker bare fordi kjæresten din er tjukk du!!!!

Så derfor: hvorfor?

1. Dere gikk offentlig ut med en artikkel om kropp og helse, noe som er det samme som å tråkke inn i et stort vepsebol.

2. Folk er forskjellige (høflig/uhøflig), har forskjellige meninger, og har forskjellig ide om hva en idealkropp er.

3. Studier viser at folk kan oppføre seg annerledes på internett, siden det ikke alltid er en direkte konsekvens når man sier noe.

3. Jeg er FORTSATT overrasket over at du og stokkeland løper rundt og reagerer på at folk ikke mener det samme som dere. Dere lagde en artikkel om kropp og helse, folk er uenig, dere griner og skjønner ikke hvorfor.

Dere to burde gå sammen og ta en virkelighetssjekk. Derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Jeg er FORTSATT overrasket over at du og stokkeland løper rundt og reagerer på at folk ikke mener det samme som dere. Dere lagde en artikkel om kropp og helse, folk er uenig, dere griner og skjønner ikke hvorfor.

Hva er vi uenige i?

At man ikke kan være tynn?

- nope. Fullt enig!

At jeg har litt fett på magen?

- serr, jeg har hatt mer

At jeg er overvektig?

- overvektig er en definisjon som baserer seg på vekt i forhold til høyde og fettprosent. Jeg er ikke overvektig etter noen av definisjonene

At folk er frekke/mobber?

- ja, her om dagen gikk jeg inn på en skolegård og tok tak i en kid som var slem mot en annen, så ja. Jeg er uenig i at det er greit å være ekkel.

Jeg er enig med deg, men dette er internett, så mye motbør får man uansett.

Så klart får man det ! men det er fortsatt utrolig interessant å se hva folk svarer på hvorfor de gjør og sier som de gjør. :)

Jeg bryr meg heller lite om "motgangen" - tatt i betraktning at ca 15.000 har likt artikkelen og kanskje 20 av disse hadde noe negativt å komme med vil jeg faktisk kalle meg selv heldig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...