Gå til innhold

Noen som følger UFC her?


Tronaldo

Anbefalte innlegg

Hahahahah! Du må være enig i at UFC og idrette trenger slike som stikker seg frem også! Greit at det var ekstremt kult med Fedor og hans attitude i Pride, men når man er så god som Jones og Anderson så burde man få lov å være kjepphøy. Var verre med Sonnen som var en laaaangt bedre trashtalker enn han var fighter!

Thrash talking *var* Sonnen sin spesialkunnskap. Det var jo det beste med alle show-ene han var med i. Både i ringen og som kommentator. Han gjorde det så bra at han kunne gjort det selv som hvit [sett inn etnisitet som ikke passer] på 145cm på basketbanen. Sonnen var en legende AV den grunn :D

Og for å være ærlig, så gjør personer som Silva og Northug meg bare kvalm. Gi meg en dårlig taper over en dårlig vinner hver dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thrash talking *var* Sonnen sin spesialkunnskap. Det var jo det beste med alle show-ene han var med i. Både i ringen og som kommentator. Han gjorde det så bra at han kunne gjort det selv som hvit [sett inn etnisitet som ikke passer] på 145cm på basketbanen. Sonnen var en legende AV den grunn :D

Og for å være ærlig, så gjør personer som Silva og Northug meg bare kvalm. Gi meg en dårlig taper over en dårlig vinner hver dag ;)

Ja det å være en dårlig taper er helt klart greit, men er virkelig Silva og Jones dårlige vinnere? (Tar ikke for meg Northug da jeg ikke har kommentert han) Jeg har opplevd spesielt Jones som en jordnær ung mann som hadde en drøm, nådde den og ble hakket på av folk som trodde de var bedre, noe han har sålangt "bevist" at ingen er.

Det du sier om sonnen er jeg enig i. Han var underholdene før kamper og som kommentator. I ringen derimot *GJESP* var han kjedelig, og langt i fra best. Fortjente ikke kampen mot Jones. Hans første tittelkamp mot Silva var etter 3 Win på decision, og før det en tap. Ufortjent. Han snakket seg litt opp i toppen av UFC uten å egentlig bevise så veldig mye mer enn at han var en klegg. (min mening) Det er litt sånn som Conor McGregor holder på nå, bare at han er svært imponerende hver gang han går kamp, har en gøy stil og er utvilsomt god overalt i buret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thrash talking *var* Sonnen sin spesialkunnskap. Det var jo det beste med alle show-ene han var med i. Både i ringen og som kommentator. Han gjorde det så bra at han kunne gjort det selv som hvit [sett inn etnisitet som ikke passer] på 145cm på basketbanen. Sonnen var en legende AV den grunn :D

Og for å være ærlig, så gjør personer som Silva og Northug meg bare kvalm. Gi meg en dårlig taper over en dårlig vinner hver dag ;)

Sonnen snakka trash om alt og alle, spesielt PED brukere, så blir han tatt og skylder på alt og alle utenom seg selv. For SÅ å bli tatt i en randomtest 2 måneder etter det (før saken i det hele tatt er tatt opp med NSAC) å da tester han positivt på hele apoteket og mer til. Han kan selge kamper (selv om han ikke kan backe opp annet en den ene silvakampen) og utover det så er legenden ødelagt av å skyte seg selv så kraftig i foten som det går i mine øyne.

Han hadde det i kjeften, men det stoppet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier om sonnen er jeg enig i. Han var underholdene før kamper og som kommentator. I ringen derimot *GJESP* var han kjedelig, og langt i fra best. Fortjente ikke kampen mot Jones. Hans første tittelkamp mot Silva var etter 3 Win på decision, og før det en tap. Ufortjent. Han snakket seg litt opp i toppen av UFC uten å egentlig bevise så veldig mye mer enn at han var en klegg. (min mening) Det er litt sånn som Conor McGregor holder på nå, bare at han er svært imponerende hver gang han går kamp, har en gøy stil og er utvilsomt god overalt i buret!

Han hadde det i kjeften, men det stoppet der.

Det som er dumt er at de som hovedsakelig er brytere blir sett på som kjedelige. Jeg gjør litt av det samme, men siden jeg kommer fra judo og digger ne wasa (bakkekamp) ser jeg sjarmen i det.

Når det er sagt - på bena var ikke Sonnen i Top-noesomhelt, men på bakken var han flink. Han var jo den første som noen sinne viste at Silva hadde hull og kunne plukkes ned når man ville om man var i stand til å lese ham. Silva var flink, for all del, men han var ensidig og forutsigbar - noe Sonnen klarte å vise.

Når det gjelder PED gjorde han virkelig noe dumt, og det kommer, uansett hva man mener om stilen hans, til å være et stort tap å ikke ha ham i kommentatorboksen. Hvem sitter der i stedet? Cormier? Sendingene mellom kampene har gått fra Late Night with Sonnen, til NBC News. ;)

Så...jeg er enig i at Sonnen var ensidig, men som bryter var han spektakulær. Han gjorde også feil, og har måttet ta straffen for det. Hvorfor han fikk verre straff enn de andre TRT-erne, og spesielt Silva #1 er noe jeg ikke kommer til å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så...jeg er enig i at Sonnen var ensidig, men som bryter var han spektakulær. Han gjorde også feil, og har måttet ta straffen for det. Hvorfor han fikk verre straff enn de andre TRT-erne, og spesielt Silva #1 er noe jeg ikke kommer til å forstå.

Hvilken Silva, Anderson ? Han har vel ikke TUE?

Uansett, Sonnen ble ikke tatt for TRT, han gikk av TRT når det ble forbudt, og ble tatt etter forbudet trådde i kraft, og da med stoffer som ikke inngår i TUE. Han skyldte på at han prøvde å gjøre dama gravid etc.

Etter dette igjen ble han på nytt tatt i en randomtest, å da hadde han enda flere PEDs i omløp (HGH og EPO bl.a). Så straffen hans ble ikke "verre", men i tråd med hva han ble tatt for.

""I don't want to say anything to you that comes off as an excuse. I am guilty. I am ashamed. I don't have any attempt to put up a defense," Sonnen stated during the proceedings." -Sonnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er dumt er at de som hovedsakelig er brytere blir sett på som kjedelige. Jeg gjør litt av det samme, men siden jeg kommer fra judo og digger ne wasa (bakkekamp) ser jeg sjarmen i det.

Når det er sagt - på bena var ikke Sonnen i Top-noesomhelt, men på bakken var han flink. Han var jo den første som noen sinne viste at Silva hadde hull og kunne plukkes ned når man ville om man var i stand til å lese ham. Silva var flink, for all del, men han var ensidig og forutsigbar - noe Sonnen klarte å vise.

.

Jeg er enig i at brytere kan være veldig underholdene, men etter min mening var ikke Sonnen en av dem. Han var utvilsomt dyktig som bryter, men langt i fra spektakulær.

Det at du sier Silva var ensidig og forutsigbar er jeg dog uenig i. Greit at Sonnen var overbevisende i første kampen, og gjorde som han ville, men jeg skjønner godt at en som har vunnet alt er lengstsittende mest i MW mangler motivasjon av og til. Det at han drar ut en Submission i siste runde viser jo også at han er uforutsigbar. Ja man vet han vil showe og gjøre teite ting, men man vet aldri hvor angrepet kommer fra. Han er enormt dyktig til å utnytte vinkler og hull i guarden til motstanderene. Når han da i tillegg er brasilianer og naturligvis en god avslutter fra bakken blir man etter min mening ganske komplett og uforutsigbar. Brytingen til Silva var jo hans store og ene svakhet, men det er jo slik at de fleste i MMA har en svakhet. De mest komplette etter min mening er isåfall Cain og Jon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer også på det faktum at Silva sa han hadde et busta ribbein i kamp nummer 1, noe jeg tenkte "whatever, excuses" men sett i lys av kamp nummer to så fikk sonnen pryl og tappa ut i starten av 2. runde om jeg ikke husker feil. Tyder i alle fall på at det kan være tilfelle, om ikke burde kamp to ligne mer på kamp 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Silva, Anderson ? Han har vel ikke TUE?

The Axe Murderer

Uansett, Sonnen ble ikke tatt for TRT, han gikk av TRT når det ble forbudt, og ble tatt etter forbudet trådde i kraft, og da med stoffer som ikke inngår i TUE. Han skyldte på at han prøvde å gjøre dama gravid etc.

Etter dette igjen ble han på nytt tatt i en randomtest, å da hadde han enda flere PEDs i omløp (HGH og EPO bl.a). Så straffen hans ble ikke "verre", men i tråd med hva han ble tatt for.

Det siste har jeg bare hørt rykter om. Det første var en kombinasjon av aromatasehemmere og clomiphene, noe som for det første er første steget for å behandle mannlig infertilitet og ikke veldig potent for å øke testosteron. Jeg har til dags dato ikke sett noen som har fått testosteron over middels gjennom å bruke det, og en av de store bivirkningene er da at østradiol synker rett ned i kjelleren - noe som igjen gjør at man blir ekstra utsatt for skader og sykdom.

Om han virkelig ble tatt for hGH er det utrolig dumt. Om han hadde det på resept, så er det jo medisin mot potensproblemer og kan kanskje være i sammenheng med fertilitetsbehandling (OM det var tilfellet). EPO kan neppe rasjonaliseres eller bortforklares. Og jeg skal ikke nekte for at det hele høres veldig suspekt ut.

For egen del har jeg ikke noe store problemer med at proffer bruker lave doser for å holde seg oppe på bena, og jeg ser ingen forskjell på toppidrett generelt og det å skyte ut dverger fra kanoner på sirkus. Men om man først tar sjansen bør man stå for det man har gjort og ikke prøve å unnskylde seg.

Den ENESTE unnskyldningen jeg kan tenke meg for i det hele tatt å bruke når man har stått frem som motstander (Chael Armstrong? :p) må være fordi det ikke var mye tvil om at Wanderlei brukte stort sett alt som var sterkere enn appelsinjuice ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Axe Murderer

Silva har enda ikke fått dom, han er "Kjent skyldig" i å ikke avlegge prøve, noe som er automatisk positiv, vi venter på utfallet.

Det siste har jeg bare hørt rykter om. Det første var en kombinasjon av aromatasehemmere og clomiphene, noe som for det første er første steget for å behandle mannlig infertilitet og ikke veldig potent for å øke testosteron. Jeg har til dags dato ikke sett noen som har fått testosteron over middels gjennom å bruke det, og en av de store bivirkningene er da at østradiol synker rett ned i kjelleren - noe som igjen gjør at man blir ekstra utsatt for skader og sykdom.

Om han virkelig ble tatt for hGH er det utrolig dumt. Om han hadde det på resept, så er det jo medisin mot potensproblemer og kan kanskje være i sammenheng med fertilitetsbehandling (OM det var tilfellet). EPO kan neppe rasjonaliseres eller bortforklares. Og jeg skal ikke nekte for at det hele høres veldig suspekt ut.

Siste prøven var 4 banned substances, heriblant HGH og EPO. Ingen bortforklaring, om som han selv sier, har er skyldig.

For egen del har jeg ikke noe store problemer med at proffer bruker lave doser for å holde seg oppe på bena, og jeg ser ingen forskjell på toppidrett generelt og det å skyte ut dverger fra kanoner på sirkus. Men om man først tar sjansen bør man stå for det man har gjort og ikke prøve å unnskylde seg.

Ja etter andre casen la han opp å slutta å forsvare seg. Kanskje lurt. Men hvorvidt du mener eller ikke mener spiller egentlig liten rolle, det er ulovlig å da får de leve med å bli tatt, utestengt og bøtelagt.

Den ENESTE unnskyldningen jeg kan tenke meg for i det hele tatt å bruke når man har stått frem som motstander (Chael Armstrong? :p) må være fordi det ikke var mye tvil om at Wanderlei brukte stort sett alt som var sterkere enn appelsinjuice ;)

Ja, rimelig smakløst å gå så hardt ut mot Armstrong, for så å være akkurat samme ulla selv :) Wanderlei har nok brukt det meste (som alle PRIDE fightere, kontrakten til Enson Inoue ligger på nett og står svart på hvit at narkotika er ulovlig, men at de ikke sjekker for PEDS. Men igjen så tror jeg ikke det var ulovlig heller i Japan på den tiden da dette var "show" og ikke sport, og dermed ikke under internasjonale anti-dopingregler. Hjalp sikkert også på at Yakuzaen styrte showet som ledet til Prides bortfall til slutt, dessverre)

Vi må heller ikke glemme at Sonnen testet positivt etter første Andersonkampen med verdier 17 ganger over "mannen i gata" og 4 ganger over maksimalt tillatt for TRT. Her fikk han 1 år suspensjon. Så det blir altså 3 positive på et par år. Always a cheater...Men han kunne hype fights ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt intervju med Sonnen fra i dag:

http://www.bloodyelbow.com/2014/8/13/6000865/ufc-chael-sonnen-admits-cheating-intent-mma-news

Innrømmer at han juksa da det er forbudte stoffer i sport, men mener han ikke gjorde noe ulovlig. (dvs. i lovens forstand).

Om ikke annet, så viser han at han både baller og hjerne. Han innrømmer det. Han innrømmer at han forsøkte å jukse. Han vet at han ikke er utsatt for justismord eller noe som helst. Selv om det ikke står respekt av å jukse i sporten, så står det i det minste mer respekt av å ta straffen sin som en mann (gråte når ingen ser det) enn å nekte å avlegge prøven fordi man tror folk kanskje glemmer det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet, så viser han at han både baller og hjerne. Han innrømmer det. Han innrømmer at han forsøkte å jukse. Han vet at han ikke er utsatt for justismord eller noe som helst. Selv om det ikke står respekt av å jukse i sporten, så står det i det minste mer respekt av å ta straffen sin som en mann (gråte når ingen ser det) enn å nekte å avlegge prøven fordi man tror folk kanskje glemmer det :p

Too little, too late for min del. Dette burde han sagt før han prøvde alle andre unnskyldninger :) Greit han innrømmer det nå når det ikke betyr noe, men det kunne kommet når det skjedde. Men det er nå bare i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

UFC 178 var en høydare! (y) Donald Cerrone fortsetter å imponere. Hvis han bare kan begynne å slåss i første runde istedenfor å vente til de siste rundene så kan dette bli veldig bra. Ellers er det drøyt bullshit at Romero slipper unna med å hale ut tid mellom runde 2 og 3 etter nesten å blitt knocka før pausen. Come on, det er dårlig fair play. Kennedy anket, men det ser ikke ut som det kommer til å skje noe. (Og forresten: LOL @ kallenavnet til Romero: Soldier of God. Jeg LOLer alltid når fightere takker Gud etter en kamp. Ja, for det er dét Gud vil at du skal gjøre her på jorden - denge andre for penger. Veldig kristent!)

Hva er forresten reglene om utilsiktede slag mot bakhodet? Det er tydelig at Poirier fikk seg en kakk i bakhodet som førte til KO. Opplagt uintensjonelt fra McGregor, men resultatet er jo det samme. Jeg vettafaen. Ikke mye å gjøre med at sånne situasjoner oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UFC 178 var en høydare! (y) Donald Cerrone fortsetter å imponere. Hvis han bare kan begynne å slåss i første runde istedenfor å vente til de siste rundene så kan dette bli veldig bra. Ellers er det drøyt bullshit at Romero slipper unna med å hale ut tid mellom runde 2 og 3 etter nesten å blitt knocka før pausen. Come on, det er dårlig fair play. Kennedy anket, men det ser ikke ut som det kommer til å skje noe. (Og forresten: LOL @ kallenavnet til Romero: Soldier of God. Jeg LOLer alltid når fightere takker Gud etter en kamp. Ja, for det er dét Gud vil at du skal gjøre her på jorden - denge andre for penger. Veldig kristent!)

Hva er forresten reglene om utilsiktede slag mot bakhodet? Det er tydelig at Poirier fikk seg en kakk i bakhodet som førte til KO. Opplagt uintensjonelt fra McGregor, men resultatet er jo det samme. Jeg vettafaen. Ikke mye å gjøre med at sånne situasjoner oppstår.

Med tanke på Poirier vs McGregor, så var jo han jo allerede blitt rystet en gang, og det er ingenting som tyder på at slaget var med intnesjon mot bakhodet, og etter min mening er det slik kampsport er av og til, og selv om slaget førte til KO, så hadde det nok endt sånn uansett! Håper ikke de gjør noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFC 178 var en høydare! (y) Donald Cerrone fortsetter å imponere. Hvis han bare kan begynne å slåss i første runde istedenfor å vente til de siste rundene så kan dette bli veldig bra. Ellers er det drøyt bullshit at Romero slipper unna med å hale ut tid mellom runde 2 og 3 etter nesten å blitt knocka før pausen. Come on, det er dårlig fair play. Kennedy anket, men det ser ikke ut som det kommer til å skje noe. (Og forresten: LOL @ kallenavnet til Romero: Soldier of God. Jeg LOLer alltid når fightere takker Gud etter en kamp. Ja, for det er dét Gud vil at du skal gjøre her på jorden - denge andre for penger. Veldig kristent!)

Hva er forresten reglene om utilsiktede slag mot bakhodet? Det er tydelig at Poirier fikk seg en kakk i bakhodet som førte til KO. Opplagt uintensjonelt fra McGregor, men resultatet er jo det samme. Jeg vettafaen. Ikke mye å gjøre med at sånne situasjoner oppstår.

Romero burde vært disket for å sørge for at det der ikke brer om seg. Jeg ble skikkelig forbannet - og det var jo helt klart gjort med vilje. Først sendte de avgårde alle med håndklær, og de gikk som om de vaset i sement. Så helte treneren masse vann over ham, slik at han *måtte* bli tørket før de kunne gå videre.

Det med slag mot bakhodet...det er ikke så lett når man er full av adrenalin og målet flytter på seg. Da bør de heller ta dem som bruker åpne hender og stikker fingrene i øynene på motstanderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFC 178 var en høydare! (y) Donald Cerrone fortsetter å imponere. Hvis han bare kan begynne å slåss i første runde istedenfor å vente til de siste rundene så kan dette bli veldig bra. Ellers er det drøyt bullshit at Romero slipper unna med å hale ut tid mellom runde 2 og 3 etter nesten å blitt knocka før pausen. Come on, det er dårlig fair play. Kennedy anket, men det ser ikke ut som det kommer til å skje noe. (Og forresten: LOL @ kallenavnet til Romero: Soldier of God. Jeg LOLer alltid når fightere takker Gud etter en kamp. Ja, for det er dét Gud vil at du skal gjøre her på jorden - denge andre for penger. Veldig kristent!)

Hva er forresten reglene om utilsiktede slag mot bakhodet? Det er tydelig at Poirier fikk seg en kakk i bakhodet som førte til KO. Opplagt uintensjonelt fra McGregor, men resultatet er jo det samme. Jeg vettafaen. Ikke mye å gjøre med at sånne situasjoner oppstår.

Synes det er morsomt hvordan de ikke nevner det når de taper, selv når han andre står å takker gud for at han vinner. Jeg hadde vært muggen på en slik gud men men, kognitiv dissonans is a bitch.

Ellers CAT ZINGANO <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, fet kamp! Gleder meg allerede til Rousey vs Zingano. In other news. Cecilia Brækhus slenger med leppa til Rousey.

Noe av det morsomste jeg ser er Alistair Overeem bli knocka, så de siste kampene hans har vært en fryd :D Sist nå i UFC Fight Night 50 hvor gode gamle, chubby & halvskalla Ben Rothwell fikk inn en KO i første runde. Travis Browne sin KO på Overeem etter å blitt grisebanka de første minuttene er legendarisk. In yo' face!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...