Gå til innhold

Noen som følger UFC her?


Tronaldo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha, whowouldathunk?! Så vidt jeg har fått med meg har Joe Rogan innrømt bruk av TRT og veksthormoner. Gjelder de samme reglene for han? :whistle: Ikke for det, jeg vil gjerne så Joe i oktagonen uansett om han er på eller har vært på TRT.

Meget mulig. Ikke at jeg forsvarer det, men det gjelder nok også de fleste andre i UFC. Blir absolutt gøy og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Joe er absolutt en habil MMA-utøver. Skal bli spennende å se hvem han møter.

Klarer ikke å finne en sekundærkilde på dette, men fet om det er tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt straight av Sonnen det der, IMHO. Så vidt jeg har fått med meg er det kun 6 utøvere i UFC som har fått unntak for TRT. Bigfoot Silva har hatt problemer med hypofysen, som igjen kan kødde med testosteron-nivå. I sånn tilfeller er det legitimt med TRT, men det blir vanskelig å sette en grense. Vitor Belfort som tidligere er bøsta for bruk av steroider blir noe helt annet. Hvor mange som injiserer det ene og det andre uten at det er offisielt er en helt annen sak.

BF Silva hadde jo en svulst ved hypofusen, så medisinsk behandling i etterkant er vel innafor. Ellers er jeg enig med erixenM . Vi er nok langt unna en dopingfri MMA-hverdag grunnet presset som legges på utøverne. To strake tap i starten av en karriere betyr jo i de fleste tilfeller at man kuttes fra en evt proffkontrakt. Har selv trent MMA og det er utrolig krevende og omfattende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er det jeg likte mest med Pride og Dream, og forsåvidt også mye av thaiboxing-mentaliteten.

Statistikken din er bortimot irrelevant.

Det du gjør i ringen betyr alt.

Eksempelvis selv om dette blir et søkt eksempel; du kan ha fight of the night, men tape, fem kamper på rad.

I UFC står du da med 0-5 og er i realiteten ute av gamet.

I den mindre statistikkfokuserte verden (spess i østen), så ser man at her har man en fighter som fighter med alt han har. Sånt vinner man på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

fan. æ som så tuf brasil season 3 håpet på å se dm drepe hverandre. :)

dette skjedde:

Wanderlei ville ikke ta en uanmeldt dopingtest- viste seg at han har juica

Sonnen fikk påvist enten for høye verdier av testosteron eller stoff i kroppen som ikke burde vært der, så han ga et intervju på Ufc fox og forklarte heile greia og la ut at han offisielt pensjonerer seg. han blir eldre, og for at han sku holde tøpp nivå må han ha tilskudd av testo, slik han såg det ble valget mellom mma eller familien- han valgte familien :)

men ja :D sku GJERNE ha sett denne fighten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonnen fikk påvist enten for høye verdier av testosteron eller stoff i kroppen som ikke burde vært der

Sonnen hadde gått av TRT siden UFC ikke lengre tillot det. Det han hadde gjort var å gå på clomid og anastrazole, som brukes for å aktivere leydig-cellene og senke østradiol. Resultatet er at mange som er klinisk hypo i det minste kommer seg innenfor referanseområdene, noe som i det minste gjør at de fungerer til en viss grad. Problemet er at begge disse preparatene brukes til PCT, og derfor står de på listen...Ganske kjipt. Wanderlei ville ikke la seg teste fordi han jukset. Sonnen lot seg teste fordi han var sikker på at behandlingen han var på burde være innenfor. Jeg forstår godt at han la opp - han er jo gammel for sporten, og om man ikke får lov til å ha normale verdier engang ved å aktivere leydigcellene blir det for dumt. Det er like effektivt som å kile noen på pungen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonnen hadde gått av TRT siden UFC ikke lengre tillot det. Det han hadde gjort var å gå på clomid og anastrazole, som brukes for å aktivere leydig-cellene og senke østradiol. Resultatet er at mange som er klinisk hypo i det minste kommer seg innenfor referanseområdene, noe som i det minste gjør at de fungerer til en viss grad. Problemet er at begge disse preparatene brukes til PCT, og derfor står de på listen...Ganske kjipt. Wanderlei ville ikke la seg teste fordi han jukset. Sonnen lot seg teste fordi han var sikker på at behandlingen han var på burde være innenfor. Jeg forstår godt at han la opp - han er jo gammel for sporten, og om man ikke får lov til å ha normale verdier engang ved å aktivere leydigcellene blir det for dumt. Det er like effektivt som å kile noen på pungen...

det var slik eg forstod han, bare uten at eg har så dype kunnskaper om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...